Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تاکنون بیش از چهار هزار بسته بهداشتی و غذایی به ارزش بیش از ۴۱۲ میلیون تومان بین خانوارهای آسیب دیده از کرونا تحت پوشش بهزیستی استان توزیع شده است،

«جمیله رضازاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به مهمترین اقدامات بهزیستی خراسان جنوبی در مدیریت و کنترل کروناویروس اظهار داشت: در این راستا کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر بهزیستی استان همزمان با شیوع این ویروس، در بهزیستی استان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: برای مقابله و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گروه مجازی تحت عنوان کمیته اطلاع رسانی پیشگیری از کرونا ویروس ویژه کارکنان و مراکز غیردولتی بهزیستی خراسان جنوبی تشکیل شد و از سوم اسفند 98 دستور توقف فعالیت تمامی مراکز روزانه شامل مراکز آموزشی و توانبخشی معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن، مهدهای کودک استان نیز صادر شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز اقداماتی از جمله ضدعفونی و گندزدایی روزانه تمامی سطوح، لوازم مورد استفاده و محل های استقرار معلولان و مددجویان مقیم در مراکز شبانه روزی، تب سنجی و اکسیمتری روزانه تک تک کارکنان و مددجویان خدمت گیرنده در دستور کار قرار دارد.

 

رضازاده با بیان اینکه 690 نفر در مراکز شبانه روزی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن استان خدمت دریافت می کنند، افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا اعتباری بالغ بر پنج میلیون و 300هزار ریال به ازای هر یک از خدمت گیرندگان به حساب مراکز ارائه دهنده خدمت واریز شده است.

 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 230 معلول ضایعه نخاعی در استان تحت پوشش بهزیستی وجود دارد، ادامه داد: برای بهبود وضعیت این افراد اعتباری بالغ بر 2میلیون و 300هزار ریال به حساب هر یک از این افراد واریز شده است؛همچنین 250 نفر از توانخواهان در استان برخوردار از کمک هزینه حق پرستاری خانواده محور شدند.

 

وی با بیان اینکه 264 فرزند بی سرپرست مقیم در مراکز اقامتی حوزه امور اجتماعی در استان وجود دارد،‌ اظهارداشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا حدود 300هزار ریال کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی به حساب هر یک از این فرزندان واریز شد و به 14 مرکز اقامتی میان مدت یا کوتاه مدت درمان اعتیاد در استان هفت میلیون ریال اعتبار برای خرید اقلام بهداشتی پرداخت شده است.

 

رضازاده با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲ هزار و ۳۵۴ بسته بهداشتی با اعتباری بالغ بر 944 میلیون ریال تهیه و توزیع شده است، گفت: بیش از 412 میلیون تومان بسته های حمایتی غیرنقدی بین خانواده های نیازمند آسیب دیده از بحران کرونا در استان در قالب پویش صیانت از سلامت مددجویان تحت پوشش بهزیستی توزیع شد؛ همچنین یک هزار و 888 سبد مواد غذایی به ارزش 282 میلیون تومان بین مددجویان تحت پوشش در استان توزیع شده است.

 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به بحث مساعدت مالی بهزیستی استان از محل اعتبارات ستاد اجرائی فرامین حضرت امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این راستا ، به 560 خانواده نیازمند تحت حمایت بهزیستی و آسیب دیده از بحران کرونا در استان با سرانه خانوار سه تا پنج میلیون ریال پرداخت شد.

 

وی با اشاره به مساعدت های صورت گرفته از سوی استانداری خراسان جنوبی به افراد تحت پوشش بهزیستی گفت: در این راستا در مرحله اول به فرزندان مقیم در خانه های کودکان و نوجوانان سطح استان 2هزار و 580 میلیون ریال و مراکز نگهداری و توانبخشی سالمندان سطح استان یک هزار و 10 میلیون ریال هزینه کمک پرداخت شده است.

 

رضازاده افزود: در مرحله دوم نیز به تمام فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری نزد خانواده جایگزین استان یک هزار و 415 میلیون ریال، مراکز نگهداری معلولین سطح استان 2هزار و 110 میلیون ریال، مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان یک هزار و 170 میلیون ریال و کارکنان، مربیان و مراقبین مراکز نگهداری معلولین سطح استان 840 میلیون ریال کمک هزینه پرداخت کردند.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسته بهداشتی و غذایی بهزیستی شیوع ویروس کرونا تحت پوشش بهزیستی بهزیستی استان میلیون ریال سطح استان یک هزار توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان

سیدمسعود حسینی گفت: با توجه به اینکه بهره برداران بخش خصوصی اتوبوس بازوان توانمند شهرداری در خدمات رسانی به شهروندان هستند این اقلام به شکل رایگان تهیه و توزیع شده است.

او با اشاره به تداوم موارد حمایتی از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بسته‌های حمایتی دیگری تا پایان امسال به منظور حمایت از ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در حال آماده سازی است که به زودی در موعد مقرر در اختیار این قشر زحمت کش قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان