Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت کار و تامین که از زیر مجموعه‌های تامین اجتماعی است، مدت‌هاست که از پرداخت حقوق چندین نیروی خدماتی خود در استان کرمان شانه خالی کرده!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حنانه جانمحمدی * آن‌ها نه پرستارند، نه بیمار و نه دکتر! در روزگار ماسک‌ها و دستکش ها، روزگار کرونا زده‌ای که آمار مبتلایان کادر درمان و نیرو‌های خدماتی بیمارستان‌ها به بیماری کوید ۱۹ لحظه‌ای جا به جا می‌شود، خبر شنیدن پرداخت نشدن حقوق نیرو‌های شرکتی بیمارستان زرند و کرمان که از زیر مجموعه‌های شرکت کار و تامین هستند، شوکه آور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
داستان از این قرار است که بخشی از نیرو‌های خدماتی بیمارستان کرمان و زرند بعد از گذشت ۵ ماه که به کار مشغول شده اند، نه قراردادی برایشان بسته شده و نه بیمه‌ای به آن‌ها تعلق گرفته؛ با این حال خبری از دریافت حقوق ماهانه هم نیست.

یکی از فعالین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار دانشجو می‌گوید: نیرو‌های شرکتی بیمارستان تامین اجتماعی کرمان و زرند بیش از پنج ماه است که نه حقوق برایشان واریز شده، نه بیمه‌ای برایشان رد شده و نه قرار دادی بسته اند. حدود ۷ نفر از نیرو‌های بیمارستان زرند و تعدادی از نیرو‌های بیمارستان کرمان و سیرجان به این سرنوشت دچار شدند و کسی جوابگوی مشکلاتشان نیست.

وی می‌گوید: این افراد از طرق مختلف بار‌ها با شرکت کار و تامین تهران تماس گرفته اند، اما جوابی برای این تاخیر نگرفته اند. با این حال شرایط مالی و فشار‌های اقتصادی به روی این افراد به قدری زیاد شده که دیگر تحمل ادامه این چنینی راه را ندارند؛ اما نا به سامانی و آشفته حالی اوضاع اشتغال در ایران اجازه ریسک به آن‌ها را نمی‌دهد. غالب این نیرو‌ها سرپرست خانوار هستند و در این ۵ ماه منبع درآمدی خانواده محسوب می‌شدند! ولی نمی‌دانیم چگونه این چند ماه را بدون کوچک‌ترین حقوقی از بیمارستان‌ها گذرانده اند.

برای پیگیری هرچه سریع‌تر این ماجرا با شرکت کار و تامین تهران که این نیرو‌ها زیر مجموعه این نهاد محسوب می‌شوند، تماس گرفتم، اما جوابی دریافت نکردم. به سراغ دکتر فخر، مدیریت درمان کرمان رفتم، او هم مشغول جلسه بود و قرار شد یکی دو ساعت دیگر پاسخگو باشد که متاسفانه نبود. در پایان با انصاری، بازرس مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تماس گرفتم. انصاری بعد از اینکه خبرنگار دانشجو را بی اصالت خواند، گفت: در حال حاضر اقداماتی برای رفع مشکلات نیرو‌های خدماتی انجام گرفته، اما چون نمی‌توانم به شما اعتماد کنم از بیان آن پرهیز می‌کنم. قطعا به زودی حل می‌شود! این افراد از طرق مختلف بار‌ها با شرکت کار و تامین تهران تماس گرفته اند، اما جوابی برای این تاخیر نگرفته اند. با این حال شرایط مالی و فشار‌های اقتصادی به روی این افراد به قدری زیاد شده که دیگر تحمل ادامه این چنینی راه را ندارند؛ اما نا به سامانی و آشفته حالی اوضاع اشتغال در ایران اجازه ریسک به آن‌ها را نمی‌دهد.

با وجود اینکه بازرس مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر از رسیدگی به حقوق‌های عقب افتاده نیرو‌های خدماتی را داد، یکی از منابع مطلع چیز دیگری را به خبرنگار دانشجو مخابره کرد. وی می‌گوید: شرکت کار و تامین از زیر مجموعه‌های تامین اجتماعی است که نیرو‌های ارزان قیمت را برای کسب درآمد جذب می‌کند. این نیرو‌ها از اسفندماه تا به الان یک ریال از حقوق خود را دریافت نکرده اند و حتی خبری از بستن قراردادهایشان نیست! اما صدایشان به جایی نمی‌رسد.

این منبع مطلع عنوان می‌کند: تا کنون خبری از هیچ کدام از نهاد‌های مربوط برای پرداخت حقوق هایشان نشده. نیرویی که شرکتی کار می‌کند حداقل حقوقش تا سه میلیون تومان است و مازاد به جیب شرکت کار و تامین می‌رود. با این حال ۵ ماه همین حقوق ناچیز هم عقب افتاده است.  
وی می‌گوید: شخصی که هم متاهل است و هم مستاجر از کجا می‌تواند خرج زندگی را بدهد؟ تمام این نیرو‌های خدماتی از حقوق محرومند. آقای انصاری که بازرس مدیرکل تامین اجتماعی است بعد از تماس‌های مکرر من قول پیگیری را داد، اما باز هم خبری نشد. نیرو‌ها از ترس از دست دادن شغلی که دارند نمی‌خواستند مسئله را رسانه‌ای کنند، اما دیگر شرایط برایشان سخت شده و خواستار دریافت حقوق و مزایایشان هستند.

شرکت کار و تامین که حالا از پرداخت حقوق نیرو‌های خدماتی شانه خالی می‌کند خود ید طولایی در انتشار کتاب‌هایی با مضمون حقوق کارگر دارد. با این حال مدت هاست که نان انسان‌هایی که دنبال کسب روزی حلال هستند را آجر کرده!

نیرو‌هایی که جانشان را برای کسب درآمد کف دستشان می‌گذارند و در محیط بیمارستانی مشغول به کار می‌شوند نیازمند توجه بیشتری هستند. آن هم در شرایط کرونا زده این روز‌ها که کمتر کسی جرات حضور در بیمارستان را دارد، این افراد برای امرار معاش در حال خدمت رسانی هستند، اما چندین ماه از حقوق خود محروم بودند. با اینکه مراکز مختف از پاسخگویی به خبرنگار دانشجو طفره رفتند و شانه خالی کردند، خبرگزاری دانشجو در تلاش است که مجددا با مسئولین مربوطه ارتباط گرفته و جویای حل شدن مشکلات معیشتی این افراد باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تامین اجتماعی شرکت کار و تامین نیروهای خدماتی بیمارستان شرکت کار و تامین نیرو های خدماتی خبرنگار دانشجو تامین اجتماعی پرداخت حقوق نیرو ها زیر مجموعه شانه خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان تامین اجتماعی اسفند ماه سال گذشته درباره موضوع کسر مبلغ یک میلیون تومان از فیش حقوقی مستمری بگیران این سازمان که موجبات نارضایتی تعداد قابل توجهی از بازنشستگان را به همراه آورده است،در اطلاعیه ای اعلام کرد کسورات انجام شده  با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته است و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با ایشان است. اما گویا این انتخاب برای برخی هنوز قطعی نشده است . شهروند خبرنگاری در پیامی از برگردانده نشدن وجه کسر شده گلایه کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با سلام و احترام
اینجانب بازنشسته تامین اجتماعی هستم، اسفند ماه ۱۴۰۲ از مستمری بگیران مبلغ یک میلیون تومان برداشت کردند. برای پیگیری به بیمه مراجعه کردم گفتند برای سرمایه گذاری برداشت شده و عودت داده می‌شود.تا کنون برگشتی به حساب صورت نگرفته.در طی این مدت بین بیمه و بانک و تامین اجتماعی در رفت و آمد هستم، هر کدام می‌گوید به ما مربوط نیست به فلان جا مراجعه کنید

دیگر خبرها

  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی