Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی بخش خصوصی به جهت جمع‌آوری پسماندهای عفونی شهر اراک فعالیت خود را در شهر آغاز کرده اما این فعالیت به نوعی نصفه و نیمه است.

مسئله مدیریت پسماندهای عفونی شهر اراک پس از ۱۵ ماه فراز و نشیب بالاخره در مهرماه 98 به عقد قرارداد با یک شرکت دانش‌بنیان انجامید و در جلسه شورای شهر فرصت حدود چهار ماهه جهت استقرار این شرکت داده شد، هر چند که در آن زمان سازمان نظام پزشکی نسبت به احتمال وقفه و تاخیر در کار تذکر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه استقرار این شرکت در اراک زمانبر بود،  در یازدهمین روز از آذرماه ۹۸ شورای شهر اراک با ادامه جمع‌آوری این پسماندها توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری موافقت و مصوب کرد که سازمان نسبت به ادامه جمع‌آوری، حمل و بی‌خطرسازی این پسماندها تا اول اسفندماه ۹۸ اقدام کرده و هزینه را طبق تعرفه قبلی دریافت کند.

این سازمان از اول اسفندماه با اتمام قراردادش کار جمع‌آوری را متوقف کرده چراکه باید شرکت طبق توافق و قرارداد کار خود را در اراک آغاز می‌کرد. تا اینکه موضوع شیوع ویروس کرونا مطرح شد و همین امر باعث وقفه در امر استقرار شرکت در اراک شد.

عضو سازمان نظام پزشکی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آغاز فعالیت بخش خصوصی جهت مدیریت پسماندهای عفونی شهر اراک، اظهار کرد: با برگزاری مناقصه، یک شرکت بخش خصوصی به جهت جمع‌آوری، حمل و امحای پسماندهای عفونی مطب‌ها و کلینیک‌های بخش خصوصی اراک انتخاب شد و مقرر بود که اول اسفندماه سال گذشته کار خود را رسما در اراک آغاز کند که با شیوع بیماری کرونا مواجه شد.

وی دکتر عباس یوسفی افزود: این شرکت پس از گذشت سه ماه، در نهایت فعالیت خود را از اول تیرماه با عقد قرارداد با پزشکان در اراک آغاز کرد.

یوسفی در خصوص مشکلات کنونی فعالیت این شرکت در اراک گفت: این مجموعه برای انجام کار خود نیازمند یک سوله جهت استقرار تجهیزات و دستگاه‌هاست که سوله‌ای در قطب صنعتی اراک برای اینکار مدنظر گرفته بود که با مخالفت محیط زیست استان مواجه شد. در واقع این شرکت باید سوله‌ای در سایت دفن پسماند شهرداری اراک در اختیار داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات جمع‌آوری و حمل توسط این شرکت بخش خصوصی در حال انجام است و کار امحا و دفن توسط شهرداری در سایت پسماند اراک انجام می‌گیرد.

عضو سازمان نظام پزشکی استان مرکزی در خصوص روند قرارداد منعقد شده با پزشکان بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت هنوز دستگاه‌ها و تجهیزات خود را مستقر نکرده، به همین دلیل اقدام به عقد قرارداد دو ماهه با حدود ۲۷۰ پزشک کرده و عملیات جمع‌آوری و حمل را انجام می‌دهد و باقی پزشکان نیز در پنجشنبه هفته جاری اقدام به عقد قرارداد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، اینکه بالاخره شرکت فعالیت خود را هر چند نصفه و نیمه در اراک آغاز کرده جای امیدواری دارد، اما مسلما این شرایط نباید بیش از این مشمول زمان شود، چراکه این روزها که مجدد بیماری کرونا اوج گرفته و بیمارستان ها شلوغند اخلال در جمع‌آوری پسماندهای عفونی ممکن است قوزی بالای قوز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماندهای عفونی اراك استانی اجتماعی استان مرکزی پسماندهای عفونی اراک آغاز عقد قرارداد بخش خصوصی شهر اراک جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش نیمه‌نهایی ‏CL‏ تکلیف این ستاره را مشخص کرد

به گزارش "ورزش سه"، جیدون سانچو همین ژانویه به سیگنال ایدونا ‏پارک برگشت ولی او این‌بار بازیکن قرضی‌ای بود که از یونایتد به تیم ‏زردپوش پیوسته بود. ‏

سانچو که دوران بسیار بدی را در الدترافورد گذرانده بود از زمان ‏پیوستن به دورتموند تا اینجا در بوندس‌لیگا 12 بازی انجام داده و 2 ‏گل به ثمر رسانده است ولی بیشترین درخشش سانچو در بازی رفت ‏نیمه‌نهایی مقابل پاری سن ژرمن بود. ‏

روزنامه بیلد در گزارشی تایید کرد که دورتموند بعد از درخشش ‏استثنایی سانچو در بازی با پی‌اس‌جی تصمیم قطعی خود را درباره ‏آینده او گرفته و قصد دارد قرارداد ستاره انگلیسی را دائمی کند. در ‏صورت اینکه مبلغ مد نظر یونایتد برای دائمی شدن انتقال سانچو ‏بیش از میزانی باشد که برای دورتموند قابل پرداخت است، زردهای ‏آلمانی برای تمدید قرارداد قرضی سانچو تلاش خواهند کرد. ‏

سانچو تا سال 2024 با یونایتد قرارداد دارد و تنها ترس دورتموند این ‏است که شیاطین سرخ برای سانچو مبلغی را بخواهند که فراتر از ‏توان مالی باشگاه آلمانی باشد. به این‌حال اگر اریک تن‌هاخ روی ‏نیمکت یونایتد بماند، با توجه به درگیری و دعوای شدید او و سانچو، ‏بعید است یونایتد خواهان بازگشت این ستاره انگلیسی باشد.‏

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • درخشش نیمه‌نهایی ‏CL‏ تکلیف این ستاره را مشخص کرد
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک