Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: رمدسیویر هنوز تایید نهایی را نگرفته است و روند درمان بیماران کرونایی با استفاده از داروهای تایید شده ادامه دارد.

دکتر عباس علیمرادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای تجویز یک دارو جهت درمان باید تایید نهایی توسط مجامع علمی انجام گرفته باشد، تاکید کرد: اخیرا موضوع استفاده از داروی رمدسیویر بسیار مطرح می‌شود و حتی برخی این دارو را عامل درمان کرونا می‌دانند، اما مجامع علمی هنوز اثربخشی این دارو را تایید نهایی نکرده‌اند، به همین دلیل در پروسه درمانی بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی و کشور جایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر هیدروکسی کلروکین، کلترا و آزیترومایسین و شربت‌های ضدسرفه جزو داروهای تایید شده برای بیماران مبتلا به کرونا هستند که در روند درمانی استفاده می‌شوند، همچنین اخیرا داروی اینترفرون بتا نیز به این روند اضافه شده است، اما هنوز رمدسیویر به تایید نهایی نرسیده است.

علیمرادیان در خصوص ایجاد بازار سیاه برای برخی از داروها، با بیان اینکه خوشبختانه در استان با چنین روندی روبرو نیستیم، گفت: داروهایی که در پروتکل درمانی بیماران کرونایی جای دارند، تنها تحویل مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌شوند و همین امر باعث شده است که بازار سیاهی در خصوص این داروها ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه مشکلی در تامین داروی بیماران کرونایی در استان و بستری در بیمارستان‌ها وجود ندارد و نیازها تامین شده است، افزود: در تامین ماسک که از ۱۵ تیرماه استفاده از آن الزامی شده است نیز مشکل خاصی وجود ندارد، شرکت‌های پخش، ماسک‌های سه لایه را به مراکز درمانی تحویل می دهند و در داروخانه‌ها نیز ماسک‌های کارگاهی ارائه می‌شود که هزینه آنها براساس هزینه تولید تعیین می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس داروی کرونا من ماسک میزنم استانی اجتماعی استان مرکزی تایید نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی، در خصوص تأمین داروی بیماران تالاسمی، گفت: چند سالی است که با مشارکت انجمن تالاسمی و متخصصین خون و آنکولوژی روند تأمین داروی این بیماران با استفاده از دارو‌های تولید داخل بهبود یافته است.

وی افزود: بخش عمده داروی آنها از محل تولید داخل تأمین می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه تمامی دارو‌های بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، گفت: با توجه به تقاضای برخی بیماران و تفاوت اثربخشی روی آنها، بخشی از سهمیه تأمین داروی این بیماران از مسیر واردات صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان دارو‌های وارداتی بیماران تالاسمی افزایش چشمگیری داشت که با تلاش بانک مرکزی و تأمین ارز تأمین دارو نیز انجام شد. امسال نیز امیدواریم که با کمک بانک مرکزی و تأمین ارز مورد نیاز داروی این بیماران را تأمین کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه میزان تولید و واردات داروی بیماران تالاسمی رشد خوبی داشته است، گفت: بخشی از هزینه‌های داروی این بیماران توسط بیمه سلامت و صندوق بیماران صعب‌العلاج تقبل می‌شود تا بیماران دغدغه‌ای برای تأمین دارو نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود، افزود: برخی از شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم از فروش دارو به ایران ممانعت می‌کنند، که دلیل برخی کمبود‌های مقطعی همین محدودیت‌های بین المللی است.

به گفته محمدی، در سازمان غذا و دارو به صورت مستمر هر مسیری را برای تأمین داروی بیماران سپری می‌کنیم و تلاش می‌کنیم در حد نیاز عزیزانی که نسبت به داروی داخلی حساسیت دارند به داروی وارداتی نیز دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص تأمین داروی بیماران خاص اظهار کرد: داروی بیماران خاص به صورت مستمر تأمین می‌شود، اما داروی بیماران نادر دارو‌هایی هستند که بعضاً هزینه اثربخشی آنها به اثبات نرسیده و ممکن است خود کشور تولیدکننده نیز در حال بررسی هزینه اثربخشی آن باشد؛ بنابراین هزینه اثربخشی دارو قبل از ورود به کشور باید بررسی شود.

محمدی افزود: عمده داروی بیماران خاص در کشور تولید می‌شود، اما ممکن است در مورد برخی کمبود‌ها بحث تولید داخل و نمونه خارجی باشد که طبیعتاً مکلف هستیم دارو‌هایی که دارای مشابه تولید داخل هستند و اثربخشی آنها به اثبات رسیده را مورد حمایت قرار دهیم، اما در صورتی که اثبات شود نمونه داخلی روی بیمار اثرگذار نیست سهم کمی از بازار از طریق واردات تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از فوت بیماران تالاسمی در ایران
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور