Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:59:45 GMT

سه هزار ایستگاه‌ خودکار هواشناسی در کشور نیاز است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۰۸۷

سه هزار ایستگاه‌ خودکار هواشناسی در کشور نیاز است

سحر تاجبخش مسلمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: به ازای هر ۵۰ کیلومتر باید یک ایستگاه خودکار هواشناسی وجود داشته باشد.

وی به ایستگاه های هواشناسی سایر دستگاه ها از جمله وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم تا به صورت مشترک از داده های  ایستگاه های سایر دستگاه ها نیز استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش بر توسعه هواشناسی کاربردی در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: در بخش کشاورزی اقداماتی انجام شده است که تلاش می کنیم در حوزه صنعت و هوانوردی نیز سرویس ارائه دهیم که بزودی اجرایی خواهد شد.

تاجبخش مسلمان در بخش دیگری از سخنانش به تغییر اقلیم نیز اشاره کرد و افزود: این وضعیت در جهان بویژه منطقه خاورمیانه پیامدهایی به دنبال داشته است که کشورمان نیز بیشتر تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

وی افزود: تغییر اقلیم باعث باران های شدید، جاری شدن سیلاب و توفان ها به همراه گرد و خاک شده است، که نیاز است در برنامه های پییش بیینی هواشناسی دقت بیشتری داشته باشیم و این امر نیازمند توسعه شبکه دیده بانی هواشناسی کشور است.

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: شبکه دیده بانی هواشناسی کشور به علت مسائلی چون کمبود اعتبارات تخصیصی و نبود امکان تهیه تجهیزات پیشرفته تا حدی عقب است که نیازمند توجه و حمایت بیشتر است.  

تاجبخش مسلمان اظهار داشت: شبکه دیده بانی هواشناسی کشور برای توسعه نیازمند تخصیص اعتبار و حمایت مضاعف مسوولان است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران از تنوع توپوگرافی و اقلیم های مختلف برخوردار است بنابراین توسعه و ارتقای تجهیزات هواشناسی و دیده بانی بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: شبکه دیده بانی کشور با استانداردهای جهانی فاصله زیاد دارد که باید رادارها و ایستگاه های خودکار هواشناسی استاندارد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرایند توسعه ای به یکباره حاصل نمی شود گفت: این امر نیازمند توجه مسوولان در حوزه تجهیز هواشناسی به امکامات مورد نیاز است.

دیدار با استاندار، بازدید از ایستگاه های هواشناسی خراسان شمالی، کلنگ زنی ساختمان اداره کل هواشناسی و بررسی تجهیزات آن از جمله برنامه های سفر رییس سازمان هواشناسی کشور به استان است.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی سحر تاجبخش مسلمان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی سازمان هواشناسی بجنورد خراسان شمالی سازمان هواشناسی شبکه دیده بانی هواشناسی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۱۷ بوستان جدید به مساحت ۶۹۲ هزار و ۶۲۱ مترمربع با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ احداث شد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های استفاده از پساب تصفیه شده در راستای توسعه و نگهداری از فضای سبز با رویکرد توسعه پایدار در سطح بوستان‌های جنگلی و فرا شهری انجام می‌شود.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حوزه معاونت خدمات شهری و در سطح مناطق هشتگانه پیش‌بینی شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای این حوزه در نظر گرفته شده است تا از پساب‌های تصفیه شده در بوستان‌های جنگلی استفاده شود.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: مکانیزاسیون شبکه آبیاری فضای سبز و حذف آبیاری تانکری اقدام مهم دیگری در سال گذشته بوده است که سال ۱۴۰۲ در این خصوص ۹۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی اضافه کرد: این موضوع نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و کاهش میزان مصرف آب دارد تا جایی که در سطح مناطق هشت‌گانه هیچ‌گونه آبیاری با تانکر مگر در مواقع حادثه یا قطعی آب، وجود ندارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: به منظور توسعه شبکه‌ها و خطوط انتقال آب خام در سال ۱۴۰۲، ۱۲ هزار و ۲۳۵ متر طول با هزینه بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان توسعه شبکه انجام شد.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اینکه مساحت آبیاری تحت فشار ۳۰ هزار مترمربع و آبیاری قطره‌ای ۲۵۰ هزار مترمربع است، افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶۰۰ مترمکعب حجم مخزن برای شبکه‌های آبیاری فضای سبز احداث شد.

کد خبر 748148

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم