Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:39:19 GMT

نرخ بیکاری کرمانشاه باز هم کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۱۲۴

نرخ بیکاری کرمانشاه باز هم کاهش یافت

براساس گزارشی که مرکز آمار ایران از نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار استان های کشور در فصل بهار سال ۱۳۹۹ منتشر کرده، نرخ بیکاری استان کرمانشاه با یک درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ به ۱۳.۸ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری کل کشور نیز ۹.۸ درصد اعلام شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در این باره گفت: از ۳۱ استان کشور ۲۰ استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نرخ بیکاری داشته اند از جمله استان کرمانشاه که در مجموع باعث کاهش ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی نرخ بیکاری کل کشور شده است.

حبیب الله وفایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ بیکاری استان کرمانشاه کاهش یک درصدی را تجربه کرده که در میان استان های با نرخ بالای بیکاری بیشترین کاهش بوده است با این وجود نرخ بیکاری در برخی استان ها مانند لرستان با ۴.۷ درصد افزایش، خراسان شمالی با ۴ درصد افزایش، چهارمحال و بختیاری با ۲.۲ درصد افزایش و همدان با ۱.۶ درصد روبرو بوده است.

دور شدن از صدر جدول بیکاری

وفایی گفت: از یک طرف استان کرمانشاه در جایگاه سوم رتبه نرخ بیکاری در بین استان های کشور قرار گرفته و از طرف دیگر فاصله بسیاری میان میزان نرخ بیکاری استان کرمانشاه در مقایسه با استان های رتبه اول و دوم وجود دارد به نحوی که نرخ بیکاری استان لرستان ۲۱ درصد و نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری ۱۹.۱ درصد است.

به گفته او، فاصله میزان شاخص با استان اول معادل ۷.۲ درصد و با استان دوم ۵.۳ درصد است؛ همچنین استان کرمانشاه در میان استان های منطقه نیز بیشترین کاهش در نرخ بیکاری را تجربه کرده است یعنی استان کرمانشاه با قرار گرفتن در یک مسیر نزولی طی سال اخیر در حال فاصله گرفتن معنادار از استان های با نرخ بیکاری بالا و در حال نزدیک شدن به میانگین نرخ بیکاری کشوری می باشد.

مقایسه نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار ۹۹ با استان های غربی

روند کاهشی بیکاری در سه سال اخیر

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در سال ۹۳ نرخ بیکاری ۱۵.۷ و در سال ۹۴ نرخ ۱۷.۶ درصد را تجربه کرد و سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ این نرخ به ترتیب به ۲۲، ۲۱.۲ و ۱۸.۸ کاهش یافت. در سال ۹۸ هم روند نزولی آن ادامه پیدا کرد و به ۱۵.۷ رسید.

طبق برنامه «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری باید ۵۹ هزار و ۶۰۰ شغل ناخالص معادل ۲۰ هزار و ۸۳۴ شغل خالص در استان ایجاد شود.

طبق این سند، نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی سال ۹۸ محقق شده اما کرمانشاهی ها منتظر تحقق برنامه ۹۹ و سال آینده هم هستند.

وضعیت مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه همچنین درباره رتبه استان در مشارکت اقتصادی بهار ۹۹ هم اظهار کرد: نسبت اشتغال در تمامی استان های کشور کاهش یافته و این کاهش در کشور سه درصد و در استان کرمانشاه ۳.۶ درصد بوده اما با این وجود، نسبت اشتغال در استان هنوز بیشتر از کشور است.

به گفته او، نسبت اشتغال در استان در بهار امسال ۳۷.۲ درصد بوده که در قیاس با برخی از استان های منطقه نظیر ایلام و لرستان ۶ درصد بیشتر است.

وفایی گفت: نکته مهمی که در دهه اخیر شاهد آن بوده ایم، افزایش نزدیک به ۱۰ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی کرمانشاه است که بیانگر کشش بالای استان برای اجرای طرح های اشتغالزا است؛ هم اکنون نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱ درصد و در استان ۴۳.۱ درصد می باشد که جایگاه مناسبی است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

برچسب‌ها مرکز آمار ایران کرمانشاه نرخ بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز آمار ایران کرمانشاه نرخ بیکاری مرکز آمار ایران کرمانشاه نرخ بیکاری استان کرمانشاه نرخ بیکاری استان مشارکت اقتصادی نسبت اشتغال سه درصد ۱ درصد ۶ درصد ۲ درصد سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری ۷ اردیبهشت ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 7 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 40.8 درصد مربوط به استان قزوین است.

بارش‌ها در استان سمنان 40.5 درصد و در تهران 38 درصد کاهش یافته است.

در 25 استان کشور بارش‌ها کاهش یافته است که می‌توان به هرمزگان با کاهش 25.5 درصدی، گیلان با رشد منفی 26.3 درصد (کاهش 175.7 میلیمتری بارش‌ها)، فارس کاهش 28.3 درصد، بوشهر با 27.2 درصد و البرز با کاهش 25.2 درصد اشاره کرد.

در 6 استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،‌کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران 86.4 میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها 102.5 میلیمتر بوده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 7 اردیبهشت ماه (دیروز) 12.7 درصد بوده است. به‌عبارت دیگر بارندگی‌ها در پایتخت در بازه اشاره شده 25.9 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست