Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرقدس، امید مرادی مدیر مسئول مجله نانوساختار در شیمی واحد شهرقدس، با معرفی مجله «نانوساختار در شیمی» متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس اظهار کرد: نام مجله ما «Journal of Commercial Nanostructuring» یا همان «مجله نانوساختار در شیمی» نامیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجله سال ۲۰۱۰ در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به فعالیت کرد، اضافه کرد: سال ۲۰۱۲ میلادی مقالات مجله توسط اشپرینگر به‌عنوان یک ناشر بین‌المللی به چاپ رسید و سال ۲۰۱۶ میلادی نیز موفق شدیم به‌عنوان نخستین مجله نانوی ایران وارد سایت ISI به عنوان ISI List شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مسئول مجله نانوساختار در شیمی تصریح کرد: در این نوع رقابت علمی فقط حوزه نانو مطرح نیست؛ بلکه همه حوزه‌های مرتبط از جمله پزشکی، داروسازی و ... را شامل می‌شود. اکنون ۴۰ مجله در ایران داریم که در پایگاه ISI دارای impact یا ضریب اثربخشی هستند که مجله ما در رتبه نخست قرار گرفته است.

مرادی عنوان کرد: سال ۱۳۹۴ نیز موفق شدیم در جمع مجلات برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار بگیریم که از آن سال در پایگاه این وزارتخانه به‌عنوان یکی از مجلات معتبر وزارتخانه با رتبه گرید A در حال فعالیت هستیم.

وی یادآور شد: مجله نانوساختار در شیمی موفق شد برای نخستین‌بار ضریب اثربخشی یا impact factor را از سایت تامسون رویترز یا همان مؤسسه ISI دریافت کند که طبق آمار رسمی اعلام شده، عدد اثربخشی مجله ۴,۰۷۷ است.

مدیر مسئول مجله نانوساختار در شیمی بیان کرد: یکی از معیارهای طبقه‌بندی نشریات علمی واحدهای دانشگاهی ضریب اثربخشی آنهاست که در دنیا هرچقدر این ضریب اثربخشی بیشتر باشد، آن ژورنال اعتبار علمی بالاتری دارد.

مرادی متذکر شد: ایمپکت (ضریب اثربخشی) در نوع خود یکی از بهترین‌ها در حوزه فناوری نانو به‌خصوص نانوشیمی است.

وی افزود: دانشمندانی از آلمان، فرانسه، چین، ژاپن تمایل به چاپ مقاله در مجله نانوساختار در شیمی هستند که این موضوع افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدیر مسئول مجله نانوساختار در شیمی گفت: اکنون ۴۲ نفر با مجله نانوساختار در شیمی همکاری می‌کنند که ۷۰ درصد آنان خارجی بوده و سایر افراد نیز از دانشگاه‌های گیلان، امیرکبیر، صنعتی شریف و زابل و استادانی از دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و واحد شهرقدس هستند.

مرادی با بیان اینکه در چاپ مقالات، استانداردهای ناشر، قوانین و بخشنامه‌های بین‌المللی، آیین‌نامه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی اعمال می‌شود، مطرح کرد: بعد از طی این پروسه، مقالات به سه داور بین‌المللی ارسال می‌شود و بالغ بر ۹۰ تا ۹۵ درصد داوران نیز از استادان بین‌المللی خارج از کشور هستند؛ البته از استادان داخلی نیز استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه داوران حداقل باید H-ایندکسی(ضریب ارجاعات) ۱۰ داشته باشند، تبیین کرد: استادانی با ما کار می‌کنند که حتی ضریب ارجاعات ۵۰، ۶۰ و ۷۰ دارند و از آنان برای تبادل بین‌المللی استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

167 / 167 دانشگاه آزاد شهرقدس مجله نانوساختار در شیمی مجلات ISI امید مرادی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد شهرقدس مجلات ISI امید مرادی دانشگاه آزاد اسلامی ضریب اثربخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد لیورپول با کلوپ در 45 روز!
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد