Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@16:05:22 GMT

ناو آمریکایی نجنگیده به گل نشست!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۱۹۱

ناو آمریکایی نجنگیده به گل نشست!

در پی آتش‌سوزی و وقوع انفجار در یک فروند ناو جنگی آبی- خاکی موسوم به ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» در پایگاه دریایی سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، ۵۷ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

علوی/

در پی آتش‌سوزی و وقوع انفجار در یک فروند ناو جنگی آبی- خاکی موسوم به ناو «یو اس اس بونهوم ریچارد» در پایگاه دریایی سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، ۵۷ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، نیروهای آتش‌نشان فدرال آمریکا برای اطفای حریق ناشی از وقوع انفجار در این ناو جنگی آمریکا در پایگاه نیروی دریایی شهر سن‌دیگو به محل اعزام شدند. گفته می‌شود این کشتی پیش از وقوع آتش‌سوزی در حال انجام عملیات حفظ و نگهداری بود و حدود ۴ میلیون لیتر سوخت و مقادیر قابل توجهی مهمات در آن وجود داشته است. خدمه این کشتی معمولاً روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه) داخل این کشتی هستند، اما در مجموع تعداد نفرات از روزهای دیگر هفته کمتر بود. بنا بر گزارش‌ها، ملوانان مجروح شده در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند. هنوز علت وقوع این آتش‌سوزی روشن نیست. رئیس آتش‌نشانی سن دیه‌گو به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت: احتمال دارد این کشتی روزها در آتش بسوزد و زیر خط آب فرو برود. به گفته منابع، صدای انفجارهای شدید از کشتی شنیده شده و ممکن است منبع آتش زیر خط آب باشد، گرچه این اطلاعات هنوز تأیید نشده است. انفجار اول پس از فوران آتش رخ داده که در این هنگام کشتی تخلیه شده بوده است.

یواس‌اس بونهام ریچارد از نوع کشتی‌های تهاجمی است که با آن می‌توان تجهیزات و نیرو جابه‌جا کرد و همچنین قابلیت برخاستن و فرود بالگرد، استقرار قایق‌های کوچک‌تر و وسایل نقلیه آبی‌خاکی را دارد. شعار این ناو جنگی «من هنوز شروع به جنگیدن نکرده‌ام» انتخاب شده است. به نظر می‌رسد این ناو، شروع نکرده به جنگ، نیاز به تعمیراتی اساسی دارد! پایگاه سن دیگو، دومین پایگاه بزرگ کشتی‌های نظامی نیروی دریایی آمریکاست که در شهر سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این پایگاه همچنین پایگاه اصلی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکاست که در آن بیش از ۵۰ کشتی نظامی وجود دارد. سن‌دیگو دارای ۱۳ اسکله و از مساحتی حدود ۴ کیلومتر مربع خاکی و حدود ۱.۵ کیلومتر آبی تشکیل شده است. پایگاه شهر ساحلی سن دیگو که از سال ۱۹۲۲ تاکنون فعال است، دارای جمعیتی بیش از ۲۴ هزار نیروی نظامی و ۱۰ هزار غیرنظامی است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بونهوم ریچارد ناو آمریکایی ناو جنگی آتش سوزی سن دیگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اعلام کرد که پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی العمر در دیرالزور سوریه با دست‌کم هفت راکت هدف قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه