Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رضا ملک زاده در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: یکی از موضوعات مهم که در زمان پاندمی کووید - ۱۹ (ویروس کرونا) همواره مطرح بوده، اطمینان از وجود آنتی بادی و ایمنی (مصونیت در برابر ابتلای مجدد به عفونت) در افراد بهبود یافته است.

وی افزود: پاسخ این سوال علاوه بر اهمیت بنیادی موضوع، پس از آن مورد توجه بیشتر قرار گرفت که در شماری از بهبودیافتگان از کرونا (حدود ۴۰ درصد) آنتی بادی تولید نشده بود و این موضوع به نگرانی ها از ابتلای مجدد افراد به عفونت ویروس کرونا و تاثیر آن بر چرخه اپیدمی بیماری دامن زد؛ بویژه آن که هنوز واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا ساخته نشده و تحقیقات بالینی در زمینه تولید داروی قطعی و اختصاصی بیماری کووید - ۱۹ در جهان به مرحله نهایی نرسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: با وجود این نگرانی ها اما یافته های یک مطالعه کوهورت بزرگ که بر روی افراد «دارای سابقه حاد»، «بدون علامت» و «با علایم خفیف» بیماری کووید - ۱۹ انجام شده، نتایج بسیار امیدبخشی را نشان داده است.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: بر اساس این یافته ها که در مقاله ای تحت عنوان Robust T cell immunity in convalescent individuals with asymptomatic or mild COVID-۱۹ در سرور bioRxiv به‌ صورت pre-print در دسترس قرار گرفته، بهبودیافتگان از فاز حاد COVID-۱۹ ایمن می شوند.

ملک زاده ادامه داد: اما نکته مهمی که امیدواری را در محققان تقویت کرده آن است که سلول های T خاطره» (از سلول های اصلی دستگاه ایمنی و مسوول پاسخ ایمنی انطباقی در برابر عوامل بیماری زای خاص و ایجاد مصونیت درازمدت نسبت به عفونت مجدد) در بهبود یافتگان از شکل «بدون علامت» یا «علائم خفیف» بیماری کووید ۱۹ نیز پاسخ ایمنی بسیار فعال و ماندگاری در برابرعفونت کرونا ویروس داده اند.

وی افزود: نکته مهم بعدی آن است که پاسخ ایمنی قوی «سلول های T خاطره» به SARS-CoV-۲ در مبتلایان بهبود یافته می تواند مشابه واکسن های موفق ضد ویروس عمل کرده و از ابتلای مجدد به عفونت این بیماری در فاز حاد پیشگیری کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشک در این مطلب با طرح این پرسش که مصونیت بهبود یافتگان فاقد علامت یا دارای علایم خفیف در برابر ویروس کرونا تا چه حد دوام خواهد داشت؟، نوشت: پاسخ قطعی نیازمند انجام مطالعات است اما اگر ویروس کرونا را با ویروس سارس مقایسه کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که این ایمنی تا سه سال پایدار و موارد ابتلای مجدد بهبود یافتگان به کرونا، همچون ویروس سارس بسیار نادر باشد.

برچسب‌ها کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رضا ملک زاده پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رضا ملک زاده کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رضا ملک زاده ویروس کرونا ابتلای مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد مربوط به خیابان ولیعصر(عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. 

از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهر‌هایی که پاکزاد برای عکاسی به آنها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز، آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهر‌های شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد از خیابان ولیعصر (عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. خیابان ولیعصر تهران یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس در شهر تهران است. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران خیابان ولیعصر را با نام خیابان پهلوی می‌شناختند. خیابان ولیعصر به‌واسطه درختان چنارش نیز شهرت زیادی دارد؛ گرچه که در گذشته تعداد این درختان بسیار بیشتر از امروز بود.

منبع: خبرآنلاین

tags # عکس تاریخی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟