Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، ابوالفضل باقری فرد افزود: مهمترین رکن دانشگاه آموزش است و آموزش چه از لحاظ کیفی و چه از نظر کمی حائز اهمیت است. زمانی فقط به دوره رزیدنت و فلوشیپ توجه می‌شد و دانشجویان فراموش شده بودند.

باقری فرد با اشاره به ضرورت افزایش و ارتقای کیفیت آموزش دانشجویان گفت:‌ اگر دانشجویان خوبی تربیت نکنیم در مراحل رزیدنتی و فلوشیب هم با مشکل مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای اعضای هیات علمی و اساتید به عنوان یکی دیگر از گروه‌های هدف آموزش، برنامه هایی در راستای افزایش توانمندی آنها در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های کلی دانشگاه و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم گام برمی داریم و در این زمینه هدف گذاری کوتاه مدت و میان مدت داریم.

تاکید بر توسعه آموزش مجازی

وی گفت: با توجه به شرایط بحران کرونا، یکی از مهمترین اولویت ها در راستای توسعه آموزش مجازی و آزمون مجازی است. آموزش مجازی از ماه ها پیش شروع شده ولی در حال حاضر با نظم بیشتر و منسجم تر در حال انجام است و قطعاً در ماه‌های آتی این آموزش با کیفیت بهتر ارائه می‌شود.

باقری فرد افزود: عمده آزمون های مجازی از دو هفته پیش شروع شده، البته با توجه به افتتاح مرکز آزمون دانشکده پزشکی و افزایش ظرفیت آن، آزمون های اختصاصی این مرکز در روزهای آینده آغاز می شود.

وی یادآور شد: شرایط آتی بحران کرونا قابل پیش‌بینی نیست لذا در نظر داریم آموزش های مجازی را توسعه دهیم. حتی با وضعیت عادی شدن هم حداقل حضور را برای دانشجویان ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: یکی از اهداف ما راه اندازی مراکز جدید فوق تخصصی و فلوشیپ در بیمارستان ها است. در واقع این مسئله هم در حوزه آموزش حائز اهمیت است و هم با تحقق آن در بخش درمان می توان فعالیت‌های تخصصی ارائه داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی دیگر از برنامه های ما این است که با توجه به پتانسیل موجود در بیمارستان ها، چندین مرکز درمانی را به مراکز آموزشی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش در بحران با محوریت دانشگاه پیگیری می‌شود، اظهار داشت: کنترل مراقبت برای فراگیران و ارائه آموزش های مجازی از سیاست های ما در مدیریت بحران است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش مجازی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

او، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل