Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:52:21 GMT

بیش از 350 هزار کرمانشاهی امسال وارد بورس شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۸۱۴

بیش از 350 هزار کرمانشاهی امسال وارد بورس شدند

ایسنا/کرمانشاه سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه از صدور بیش از 350 هزار کد معاملاتی جدید در بورس منطقه‌ای کرمانشاه در سه ماهه امسال خبر داد.

اعظم فرجی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش قابل توجه استقبال مردم برای ورود به بازار سرمایه، اظهار کرد: طی سه ماهه امسال 350 هزار و 716 کد معاملاتی جدید در کرمانشاه صادر شده که بیانگر تعداد سرمایه‌گذاران جدید در بازار سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد قابل توجه متقاضیان ورود به بازار سرمایه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در سه ماهه سال 1398 فقط 166 کد معاملاتی جدید ایجاد شده بود.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه خاطرنشان کرد: در تمام سال 1398 نیز در مجموع 71 هزار و 85 کد معاملاتی جدید داشتیم که تعداد کدهای سه ماهه امسال چند برابر مجموع کدهای سال 1398 است.

به گفته فرجی، در حال حاضر 454 هزار و 418 کد معاملاتی در استان کرمانشاه وجود دارد که عمده آن مربوط به سه ماهه امسال بوده است.

وی به افرادی که به تازگی کد معاملاتی دریافت کرده و قصد ورود به بازار سرمایه را دارند توصیه کرد، حتما آموزش‌های لازم را برای فعالیت در بازار سرمایه از طریق کلاس‌های آموزشی و منابع مختلف دریافت کنند.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه بهتر است افراد تازه وارد عمدتا سراغ سهام شرکت‌های بنیادین و قدرتمند بروند، خاطرنشان کرد: همه باید  بدانند بازار سرمایه بازاری پرریسک است که حتی در زمان روند صعودی همواره امکان اصلاح قیمت‌ها را دارد.

فرجی مهمترین نکته برای ورود به بازار سرمایه را انتخاب صحیح دانست و تاکید کرد: سرمایه‌گذاران باید بدانند چه سهامی را چه زمانی خریداری کنند و کی بفروشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بورس كرمانشاه بورس منطقه ای کرمانشاه ورود به بازار سرمایه کد معاملاتی جدید سه ماهه امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص