Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@22:01:52 GMT

استخدام ۲۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۳۹۲۳

استخدام ۲۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۲۵ هزار ردیف استخدامی توسط سازمان امور استخدامی در اجرای قانون "تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس" برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی درباره زمان اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی مصوب مجلس دهم، تصریح کرد: این قانون شامل سه گروه نیرو‌های پیش دبستانی، نیرو‌های شرکتی و خرید خدمات آموزشی و نیرو‌های نهضت سواد آموزی می‌‎شود که به تفکیک تشریفات قانونی هر گروه در حال اجرایی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: نیرو‌های پیش دبستانی، نیرو‌های شرکتی و خرید خدمات آموزشی نیاز به آزمون نداشتند، ولی نهضتی‌ها آزمونی در تاریخ ۲۰ تیرماه دادند که نتایج آن نیز به زودی مشخص می‎شود.

او افزود: افرادی که مشمول بازه زمانی تعریف شده در قانون می‎شوند باید پس از طی یک دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان به تناوب تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی سال ۱۴۰۰ جذب آموزش و پرورش شوند.

احمدی لاشکی یادآور شد: سازمان امور استخدامی امسال حدود ۲۵ هزار ردیف استخدامی برای این نیرو‌ها در نظر گرفته و مجموع نفراتی که مشمول قانون فوق می‌شوند، حدود ۵۵ هزار نفر است.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده تا پایان تابستان دوره‌های آموزشی برای ۲۵ هزار معلم در دانشگاه فرهنگیان برگزار شود تا معلمان پس از اخذ نمره قبولی در دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید در کلاس‌ها حاضر شوند

لینک کوتاه: asriran.com/0035ra

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استخدام آموزش و پرورش آموزش و پرورش ۲۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم مهم‌ترین و به عبارتی گرمترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزشی کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی لطیفی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم همه ما توانسته باشیم تا آنچه بر عهده ما گذاشته شده، به شایستگی انجام دهیم و معلمان خوبی برای اعتلای کشور باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان در تربیت آینده‌‎سازان مملکت، افزود: مقام و جایگاه معلمی در کشور به گونه‌ای است که آن را با هیچ مقام و جایگاهی نمی‌توان تغییر داد. پایه شخصیتی و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد که نشان از اهمیت شغل معلمی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار روزهای اخیر رهبر انقلاب با معلمان عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان به نکته مهمی اشاره فرمودند مبنی بر اینکه مهم‌ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی است که به دست معلمان پرورش پیدا می‌کند.

لطیفی با بیان اینکه معلم مهم‌ترین عنصر و به عبارتی گرم‌ترین و انسانی‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش است، گفت: ما اگر در نظام تعلیم و تربیت مؤلفه‌های مختلفی از جمله محیط یادگیری و کلاس درس و کتب درسی داشته باشیم در بین همه عناصر، مؤلفه مهمی که می‌تواند حاصل جمع همه مؤلفه‌های دیگر باشد، معلم است.

وی ادامه داد: تربیت امری انسانی است و این امر در درجه اول توسط معلم رقم می‌خورد؛ زیرا معلمان در مواجهه با دانش‌آموزان حال و هوای آنان را درک کرده و متوجه می‌شود که چگونه باید با آنان رفتار کرده یا مطالب درسی را به آنان بیاموزند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه تربیت با نوشتن یک کتاب یا ساختن مدرسه اتفاق نمی‌افتد، گفت: بلکه این مهم با تلاش معلمان باانگیزه، شاداب و پرهیزکار و بانشاطی حاصل می‌شود که دانش‌آموزانی باهویت، بانشاط، عالم و دانشمند پرورش می‌دهند. اگر از تحول در آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم، نقطه کانون این تحول قطعاً معلمان هستند.

کد خبر 750871

دیگر خبرها

  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»