Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه بعد از حضور در جلسه کمیسیون صنایع، از تشکیل کمیته کاری بین بخش اقتصادی وزارت خارجه با این کمیسیون برای تشویق صادرات غیرنفتی و رفع موانع آن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه 24 تیر) بعد از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: امروز جلسه خوبی به مدت سه ساعت در کمیسیون صنایع داشتیم که مباحث تخصصی و کاری در حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه هم از تلاش‌‌های وزرات خارجه در مورد دیپلماسی اقتصادی توضیحاتی دادم و هم چالش‌های این حوزه را بیان کردم ضمن اینکه در باره وظایف وزارت خارجه هم مباحثی را مطرح کردم. همچنین سؤالات خوبی از سوی اعضای این کمیسیون مطرح شده و پیشنهادات خوبی هم ارائه شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: رئیس کمیسون صنایع و معادن مجلس در این جلسه پیشنهاد کرد که کمیته کاری بین بخش اقتصادی وزارت خارجه با کمیسیون صنایع مجلس تشکیل شده تا مسیرهای صادرات غیرنفتی باز شده و موانع رفع شود. ضمن اینکه کمیسیون صنایع هم برای قانونگذاری و ریل گذاری در این حوزه به ما کمک کند.

ظریف با اشاره به حضورش در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آن جلسه هم مباحث تخصصی خوبی مطرح شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که جلسات وزارت خارجه با کمیسیون صنایع مجلس مستمر باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون صنایع وزارت خارجه امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود

تین نیوز

 کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در حالی تا دقایقی دیگر برگزار می شود که ۱۰ سال از آخرین جلسه طرفین می گذرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تا دقایقی دیگر در ابوظبی برگزار می شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به منظور توسعه همکاری های دو کشور در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده ای و ترکیبی) برگزار می شود.

توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه