Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مهدی ولی پور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به آخرین گزارش عملیات امداد و نجات حوادث جوی در چهار روز گذشته(دوشنبه) گفت: در این مدت هموطنان در ۱۰ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل،تهران، خراسان جنوبی، زنجان،سیستان و بلوچستان،گلستان،گیلان و مازندران متاثر از حوادث جوی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به امدادرسانی به ساکنان ۳۰ شهر و روستا گفت: ۵۱ تیم عملیاتی شامل ۱۵۶ امدادگر و نجاتگر به یک هزار و ۱۰۰ تن از هموطنان در مناطق متاثر از حوادث جوی امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یک نفر در شهرستان آمل استان مازندران بر اثر رعدوبرق جان باخته است، تاکید کرد: ۷۴ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند و ۱۰۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

ولی پور درباره توزیع اقلام امدادی میان افراد متاثر از حوادث جوی، گفت: ۱۷ دستگاه چادر، ۹۷ تخته پتو، ۸۷ بسته غذایی،۶۴ قوطی انواع کنسرو و ۸۲ کیلوگرم حبوبات میان متاثران توزیع شد و امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی،گیلان و مازندران همچنان ادامه دارد.

وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

برچسب‌ها سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات هلال احمر سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی

ایسنا/ایلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از امدادرسانی نجاتگران هلال احمر این استان به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

حمزه محمدی‌مقدم با علام این خبر، اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران، ۱۷ منزل مسکونی در شهرستان‌های ایلام، سیروان، ملکشاهی و آبدانان دچار آبگرفتگی شدند که ۱۲ تیم عملیاتی در قالب ۶۰ نجاتگر جهت امدادرسانی اعزام شدند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان ایلام، محمدی‌مقدم گفت: تاکنون امدادرسانی به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی و تخلیه آب ۱۷ منزل مسکونی در شهرستان‌های ایلام، سیروان و ملکشاهی انجام شده و  همچنین ۹ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۳ تخته پتو، ۶۰ کیلو نایلون پوششی، ۲۵ تخته موکت و یک شعله والر در بین سیل زدگان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام به ۱۴۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۶ استان کشور متاثر از بارش‌های امروز/ تداوم عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی