Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:40:30 GMT

آتش در پارک ملی بمو شیراز فرو نشست

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۵۷۴

آتش در پارک ملی بمو شیراز فرو نشست

حسین شعبانی، دبیر کارگروه مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس روز سه شنبه اعلام کرد: آتش سوزی روزهای  ۲۱ و ۲۳ تیرماه در منطقه بردج واقع در پارک ملی بمو شیراز رخ داد و با حضور به موقع نیروهای محیط بان این آتش فرونشست و خاموش شد.

شعبانی با بیان اینکه در در این آتش سوزی ها یک هکتار از  زمین های مرتعی دچار آتش شد افزود: آتش سوزی که در دهنه منطقه بردج اتفاق افتاده بود با تلاش سریع محیط بانان مهار شد و از ورود آن  به پارک جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی توجهی برخی گردشگران و بی دقتی بهره‌برداران از مراتع در هنگام روشن کردن آتش و رعایت نکردن اصول ایمنی حفاظت از طبیعت، از عوامل اصلی بروز آتش‌سوزی و گسترش آن در مناطق مختلف استان فارس است.  

همچنین برخی کشاورزان که کاه و کلش کشتزارهای خود را آتش می‌زنند متاسفانه در بعضی موارد با نفوذ آتش  به عرصه‌های  طبیعی موجب بروز آتش سوزی در این مناطق می شوند.

بمو از پارک‌های ملی ایران در استان فارس است. این پارک که نامش را از کوه بمو گرفته است در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد . این پارک حدود ۴۰ سال است مورد حفاظت قرار گرفته و در شهرستان های  زرقان  و شیراز و در مسیر تخت جمشید واقع شده‌است. 

پارک ملی بمو ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است.

برچسب‌ها شیراز اداره کل حفاظت محیط زیست فارس فارس پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز اداره کل حفاظت محیط زیست فارس فارس شیراز اداره کل حفاظت محیط زیست فارس فارس آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی شیراز بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.
سم موجود در قارچ‌های خودرو با هیچ یک از روش‌های پخت شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • بهاران پربارش فارس
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟