Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@21:57:27 GMT

معرفی پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۷۵۲

معرفی پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی

به گزارش افکارنیوز،

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی که در ۳۱ شهر دارای مرکز صداوسیما و تهران انجام شده، نشان می‌دهد شبکه‌های رادیویی آوا (۱۳٫۷ درصد)، جوان (۱۳٫۲ درصد) و ایران (۱۲٫۷ درصد) پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی در فصل بهار بوده‌اند.

اخبار فرهنگ و هنر - از میان قالب‌های برنامه‌های رادیو، قالب‌های خبر (۵۰٫۶ درصد) و موسیقی (۴۵٫۵ درصد) بیشتر از دیگر برنامه‌ها شنونده داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی اطلاعات جالب دیگری را هم درباره مخاطبان رادیو ارائه داده، از جمله اینکه مردان بیشتر از زنان مخاطب رادیو بودند و افراد ۵۰ ساله و بزرگ‌تر بیشتر از بقیه گروه‌های سنی، شنونده برنامه‌های صدا بوده‌اند.

پرشنونده‌ترین ساعات گوش دادن به برنامه‌های صدا هم صبح‌ها ساعت‌های ۹ تا ۱۰ (۳۴ درصد) و ۸ تا ۹ (۳۲٫۶ درصد) و بعدازظهر‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸ (۳۰٫۵ درصد) بوده است.

در نمودار زیر درصد شنونده شبکه‌های صدا در فصل بهار در بین پاسخگویان به این نظرسنجی اعلام شده است.

بررسی مخاطبان رادیوی پایتخت هم نشان می‌دهد رادیو تهران توانسته ۳٫۲ درصد مخاطب به خود جذب کند.

بر اساس این نظرسنجی، بیشتر مخاطبان (۵۷٫۱ درصد) رادیو را در منزل گوش می‌دهند، خودروی شخصی (۴۹٫۹ درصد)، محل کار (۷٫۶ درصد) و تاکسی، اتوبوس و ... (۵٫۵ درصد) محل‌های دیگری هستند که مخاطبان در آن‌ها به رادیو گوش می‌سپارند. (جمع درصد‌ها به این خاطر از ۱۰۰ بیشتر است که هر پاسخگو می‌توانست بیشتر از یک پاسخ را انتخاب کند.)

همچنان رادیوی خودرو (۵۰٫۵ درصد) رایج‌ترین گیرنده مورد استفاده برای شنیدن رادیو است و در رتبه‌های بعدی رادیوی معمولی (۳۷٫۹ درصد)، تلویزیون شامل رادیونما، گیرنده دیجیتال و گیرنده ماهواره (۲۱٫۳ درصد)، رادیو تلفن همراه شامل برنامک رادیو، ایرانصدا، رادیو اف. ام گوشی همراه و ... (۸٫۹ درصد) و رایانه شخصی (۰٫۲ درصد) قرار دارند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد ۸۳٫۳ درصد از مخاطبان رادیو برای گوش دادن به برنامه‌های صدای رسانه ملی، خودشان رادیو را روشن می‌کنند و ۱۶٫۷ درصد هم گفته‌اند به واسطه گوش دادن دیگران به رادیو مخاطب برنامه‌های رادیو شده‌اند.

از میان کسانی که خودشان رادیو را روشن می‌کنند، ۶۸ درصد گفته‌اند به صورت هدفمند برنامه یا شبکه خاصی را برای شنیدن انتخاب می‌کنند.

در نمودار زیر رتبه بندی قالب‌های محبوب شنوندگان رادیویی را می توانید ببینید.

چون هر پاسخگو می‌توانست بیش از یک پاسخ بدهد، جمع درصد‌ها بیش از ۱۰۰ است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صداوسیما رادیو رادیو تهران صدا و سيما رادیو تهران شبکه های رادیویی برنامه ها ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، انسیه شمس اللهی در سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی- اسلامی برگزیده شده است.

او با اشاره به این که در دو دوره گذشته از جشنواره پژواک هم برگزیده شده است، گفت: در دوره اول جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مستند«ماجرای نیما» برگزیده شدم. این مستند درباره شعر نو بود و اینکه با گذشت صد سال از آمدن این قالب چه میزان بین مردم جا افتاده است و... علاوه بر این، با عنوان برنامه «قهرمانان نمی میرند» که به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه شده بود، برگزیده شده ام. این برنامه روایتگر شهادت هفت تن از شخصیت های مهم دفاع مقدس بود.


وی با اشاره به دلایل برگزیده شدن اثرش در جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با عنوان اثر«موسیقی کبیر» که درباره اصالت موسیقی شرقی است، برگزیده شده ام. به نظرم سوژه انتخابی من یکی از دلایلی بود که باعث شد این اثر برگزیده شود. گرچه سوژه نو نیست، اما سعی کردم از زاویه ای تازه به این موضوع بپردازم. به نظرم پرداخت خلاقانه بسیار حائز اهمیت است و باعث دیده و شنیده شدن اثرم شده است. در فرم و نحوه ساخت برنامه هم تلاش کردم که از ریتم خوبی برخوردار باشد.


شمس اللهی، با تاکید به انتخاب سوژه نو در ساخت مستند عنوان کرد: در تهیه برنامه هایم همیشه تلاش می کنم که سوژه برای شنوندگان نو باشد، حتی اگر سوژه جدید نباشد به این موضوع که زاویه دید نویی داشته باشد، متمرکز می شوم و بیشتر به دنبال بخش هایی هستم که کمتر درباره آن صحبت شده و به آن پرداخته شده است. برای من بسیار اهمیت دارد که زاویه دید برای شنونده جالب، جذاب و سرگرم کننده باشد. بنابراین از تکرار پرهیز می کنم. ضمن اینکه به شدت به ریتم برنامه توجه می کنم. البته روایت هم خیلی مهم است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۳ هزار و ۵۰۰ قهرمان پیشنهادی از سوی مخاطبان در کردستان
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • اخراج خطیر به نفع استقلال شد یا نه؟
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک