Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:06:44 GMT

بانک خون بند ناف به 4 شهرستان خراسان جنوبی رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۴۸۶۸

بانک خون بند ناف به 4 شهرستان خراسان جنوبی رسید

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: بانک خون بندناف رویان علاوه بر ارائه خدمات در مرکز استان، مراجعه کنندگان شهرستان‌های قاین، طبس، فردوس و سرایان را نیز تحت پوشش قرار داد.

جلال الدین صادقی، امروز سه شنبه 24 تیر به رسانه‌های گروهی گفت: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی خانواده‌ها  و خرسندی از نتایج خوبی که از ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در درمان بیماری‌ها حاصل شده، استقبال از آن در استان روز به روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه از ابتدا تا کنون ۵۵۰ نمونه و در سال ۹۸، 150 نمونه خون بند ناف از استان در بانک سلول‌های بنیادی رویان ذخیره شده است، افزود: امسال نیز قراردادها  نسبت به سال ۹۸ در سه ماه اول  رشد 10 درصدی داشته است.

صادقی تصریح کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌های با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، است.

وی بیان کرد: همچنین برای این خانوده‌ها در راستای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: سلول‌های بنیادی در بیشتر زایمان‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شوند، اما درصورت ذخیره شدن می‌توانند در درمان برخی بیماری‌های صعب العلاج استفاده شوند.

صادقی ادامه داد: به همین منظور برای بهره‌مندی استان از این ظرفیت ارزشمند، دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان خراسان جنوبی در سال ۹۵ راه اندازی شد و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

وی بیان کرد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد توسط کارشناسان بانک خون بند ناف رویان استان با رعایت استانداردها و ارائه به موقع و صحیح خدمات، دریافت و به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در تهران ارسال و ذخیره‌سازی می‌شوند.

صادقی گفت: متقاضیان می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی رویان واقع در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مراجعه و پس از آگاهی کامل، دریافت اطلاعات تکمیلی، مشاوره‌های تخصصی و پزشکی، قرارداد دریافت خدمات ذخیره ‌سازی نمونه خون بندناف نوزاد خود را منعقد کنند.

وی با بیان اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد طولانی مدت است، تصریح کرد: سلول‌های بنیادی خون بندناف می‌توانند بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزند و حتی خانواده محسوب شوند، ضروری است.

صادقی یادآور شد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف پتانسیل درمان بیش از ۷۰ نوع بیماری را دارا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی خون بند ناف سلول های بنیادی خون بند ناف خون بند ناف رویان خراسان جنوبی بانک خون بند خون بندناف ذخیره سازی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی از راه‌اندازی ۶ سایت اینترنت پرسرعت همراه در اتان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سایت‌ها، ۵۸۰ خانوار روستایی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مصطفی بهی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون با راه‌اندازی 6 سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات 6 روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

وی گفت: از این تعداد، 4 سایت جدید در روستا‌های جمز و مرغوب شهرستان طبس، حیدرآباد شهرستان نهبندان و سهک شهرستان درمیان احداث و راه‌اندازی شده و این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی افزود: همچنین با ارتقا تکنولوژی 2 سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های نوغاب شهرستان سربیشه و کلاته بالا (شهرک قدس) شهرستان قائنات، از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی، با بیان اینکه  این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر 236 میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده اظهار داشت: با راه‌اندازی این سایت‌ها، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه، در دسترس بیش از 850 خانوار روستایی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • تشییع شهید تازه تفحص‌شده در خراسان جنوبی
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم