Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بانوی ۳۵ ساله‌‌ اهل «کوخان» بخش نمشیر شهرستان بانه که با وزن ۳۵۰ کیلوگرم عنوان چاق‌ترین زن ایران را داشت، به‌دلیل بیماری قلبی درگذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، بانوی 35 ساله‌‌ اهل «کوخان» بخش نمشیر این شهرستان که با وزن 350 کیلوگرم عنوان چاق‌ترین زن ایران را داشت، ظهر دیروز به‌دلیل بیماری قلبی درگذشت اما ماجرای فوتش همچنان حاشیه‌هایی به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شاهویسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم علت فوت این زن چاق 35 ساله با وزن حدود 350 کیلوگرم را ایست قلبی عنوان و این‌گونه توضیح داده که یکی از اهالی روستای «کوخان» با فوریت‌های پزشکی 115 بانه تماس گرفته و برای انتقال این خانم به بیمارستان درخواست کمک کرده که نیروهای پایگاه اورژانس کانی سور در محل حضور یافته اما پس از گذشت 2 ساعت به‌دلیل وزن زیاد، امکان انتقال با خودروی مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان وجود نداشت و از آتش‌نشانی درخواست کمک شد.

وی به وضعیت جسمی و وزن سنگین این بانوی بیمار اشاره کرد و افزود: قبل از انتقال بیمار 35 ساله به بیمارستان، احیای قلب توسط تکنسین‌های اورژانس در محل انجام شد اما به‌دلیل چربی خون بالا، تنگی نفس شدید و مشکلات قلبی بیمار احیای قلب موفقیت‌آمیز نبود و در محل فوت کرد.

مرگ‌ومیر کرونا در افراد چاق 40 درصد بیشتر است/ شیوع 14 درصدی چاقی و اضافه‌وزن در کودکان زیر 5 سالچاقی یکی از دلایل اصلی مرگ بر اثر کرونا در افراد زیر 50 سال است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه مدعی شد: البته پس از درخواست کمک از آتش‌نشانی و شهرداری برای اعزام آمبولانس به محل و انتقال این بیمار به بیمارستان، چندساعت طول کشید و قبل از حضور آنان، بیمار فوت کرد و پس از تلاش دو ساعته توسط آتش‌نشانان با خودرو آتش‌نشانی به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی منتقل و فرآیند تأیید فوت بیمار 350 کیلوگرمی از سوی پزشکی قانونی در این بیمارستان انجام شد.

شاویسی با بیان اینکه جسد این بانوی سنگین وزن توسط 15 نفر جابه‌جا و سوار بر ماشین آتش‌نشانی شد، اذعان کرد: از آنجا که امکان نگهداری جسد این زن سنگین وزن در کابین سردخانه بیمارستان این شهرستان فراهم نبود، جسد پس از تأیید پزشکی قانونی و انجام امور کفن و دفن، برای خاک‌سپاری در «سلیمان بگ» تحویل عوامل شهرداری بانه داده شد.

سالار بسطامی، رئیس آتش‌نشانی بانه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در واکنش به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه دیررسیدن خودوری آتش‌نشانی برای انتقال بانوی سنگین وزن به بیمارستان، سبب شده که این بیمار در محل فوت کند، اظهار داشت: طرح چنین شایعاتی اصلاً صحت ندارد و انجام این کار در چارچوب کاری ما نبود.

وی گفت: براساس قانون اجازه حمل بیمار زنده با ماشین آتش‌نشانی را نداریم و محل فوت بیمار (کوخان) در حوزه استحفاظی ما نبود؛ خودری آتش‌نشانی هیچ دستگاه و امکانات پزشکی نداشته ما چطور بیمار 380 تا 390 کیلوگرمی زنده را منتقل می‌کردیم؛ انجام عملیات احیاء این بیمار موفیت‌آمیز نبود و بیمار در محل فوت کرد.

رئیس آتش‌نشانی بانه گفت: زمانی‌که نیروهای فوریت‌های پزشکی از آتش‌نشانی درخواست کمک کرده، خودرو آتش‌نشانی معیوب بود اما همراه با خودروی دیگر کمکی خود را به محل رسانده تا جسد منتقل و به خاک سپرده شود.

از آنجا که درباره علت و شیوه مرگ این بیمار ساکن «کوخان» بانه، تناقض وجود داشته، قضاوت به خود مردم و وجدان‌های بیدار سپرده می‌شود.

انتهای پیام/491/ش

R7848/P/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... مشکلاتی که چاقی مادران باردار برای نوزادان به‌وجود می‌آورد کشف پروتئینی که از چاقی جلوگیری می‌کند فروش لیمو ترش به صورت قاچاقی با نرخ ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان در تره بار تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درخواست کمک آتش نشانی محل فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:در ساعت ۵۵ دقیقه بامداد جمعه (۷ اردیبهشت) بر اثر برخورد پراید با کامیون در کیلومتر ۵ محور هفتکل به باغملک دو نفر جان باختند و دو نفر دیگر مصدوم شدند.

دکتر فرهنگ کره بندی افزود:همچنین در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه یک دستگاه ون در محور امامزاده عبدالله به دره سقوط و ۱۱ نفر مصدوم که یک نفر بر اثر جراحات جان باخت. 

وی اظهار کرد:مصدومان این حادثه به بیمارستان هفتکل اعزام شدند که یکی از مصدومان به علت جراحات جان خود را دست داد. 

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:پنچ نفر از مصدومان که حال مناسبی نداشت توسط اتوبوس آمبولانس اورژانس استان به بیمارستان گلستان اهواز اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره با ۴ فوتی
  • ماجرای غرق شدن پسر بچه ۷ ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است