Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان قم، با اشاره به ظرفیت بالای سمن‌های فعال در حوزه جوانان استان، گفت: سمن‌ها آماده کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، ‌ارائه مشاوره و تحکیم بنیاد خانواده هستند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حمیدرضا جلیلی گفت: فعالیت جوانان متخصص، خلاق و با دغدغه در سازمان‌های مردم‌نهاد استان ظرفیت‌های بسیار زیادی فراهم کرده است که توجه به این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌تواند راه گشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت سازمان‌ها و نهادهای مختلف پیرامون آسیب‌های اجتماعی در این استان، ادامه داد: هم‌افزایی، حذف موازی کاری، آشنایی با ظرفیت‌های موجود در این زمینه و همچنین برنامه‌ریزی مشترک به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و  تحکیم بنیان خانواده یک الزام است.

وی افزود: مجموعه‌های مختلف ازجمله معاونت اجتماعی نیروی انتظامی قم اقدام‌ها و ظرفیت‌های گسترده‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله مراکز متعدد مشاوره در سطح استان دارند که به‌منظور تعامل سمن‌های تخصصی استان با این معاونت، کارگروهی مشترک برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

وی برگزاری کارگروه تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه اجتماعی با معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم را گامی مهم در استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان دانست و ادامه داد: بدنه مردمی، تعامل گسترده اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت خیران استان توسط سمن‌ها، موجب شده تا نقش سارمان های مردم‌نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ممتاز باشد.

جلیلی با تاکید بر ضرورت رفع موانع موجود در این زمینه، گفت: با توانمندسازی و استفاده از ظرفیت سمن‌ها  توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی قم و همچنین ارائه طرح‌های مشترک می‌توان در توسعه نظم و امنیت عمومی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه گام‌های تأثیرگذاری را برداشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سمن کاهش آسیب های اجتماعی مردم نهاد سازمان ها ظرفیت ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری مهر، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌شود اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پر شکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیرالشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضائی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب‌شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت است.

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح شده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

کد خبر 6089223

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان