Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی یک عکاس خبری گفت: در حال حاضر شاید عکس‌های ثبت شده از بیماری کرونا تنها ثبت یک لحظه باشد؛ اما بعدها سند تاریخی محسوب می‌شود، چرا که نحوه زندگی انسان‌ها در ایامی که مشکل جهانی وجود داشته است را روایت می‌کند.

محسن بخشنده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عکاسی خبری در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: ثبت عکس‌ها  در آینده تاریخ را روایت می‌کند و عکاسان با عکاسی از کرونا روایتی را در تاریخ به ثبت می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیتی که برای مردم در این حوزه به وجود آمده است باید روایت شود، چرا که در تاریخ بی‌سابقه است و عده‌ای به این خاطر این امر را مهم می‌دانند که این بیماری تمام دنیا را به صورت مشترک درگیر کرده است.

وی در خصوص نقش عکاسان در ثبت بیماری کرونا، افزود: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این دوران باید انجام می‌شد بحث عکاسی از موضوع کرونا است؛ عکاسان زیادی این کار را انجام داده و به آن پرداخته‌اند و به عقیده من سال‌های بعد دیده می‌شود که عکاسان چه نقش پررنگی در روایت و ثبت این تاریخ داشته‌اند.

این عکاس خبری در خصوص جذابیت عکاسی از کرونا، اضافه کرد: جذابیت این کار این است که عکاسان با عکاسی از این موضوع و درگیری کشورها با این بیماری روایتی را برای ثبت در تاریخ دارند، عکاس کاری تاریخی انجام می‌دهد و با ثبت لحظه‌ها، بعدها عکس‌ها سندیت پیدا کرده و مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

بخشنده در مورد خطرات عکاسی از کرونا، عنوان کرد: نمی‌توان گفت خطرات پروسه عکاسی از موضوع کرونا به اندازه کادر درمان خطرناک است، اما عکاسان نیز کمتر از آن‌ها خطر را درک نمی‌کنند، برای مثال بسیاری از عکاسان از فضاهای پزشکی و درمانی عکاسی کرده‌اند و این عکاسی خطراتی را به دنبال دارد؛ ولی این رسالتی است که هر عکاسی روی دوش خود احساس می‌کند که این احساس عملا باعث می‌شود عکاسان ریسک این کار را بپذیرند.

وی ادامه داد: متاسفانه عکاسان اولویت‌شان بیشتر اوقات حفظ جان‌شان نیست، اگر اولویت آن‌ها حفظ جان باشد عکاسی قانون و قواعد پیدا می‌کند. بیشتر عکاسان برای اینکه از ثبت این اتفاق جهانی عقب نمانند بدون قاعده و قانون خاصی شروع به عکاسی می‌کنند؛ منظور من از قوانین حداقل اقداماتی است که عکاسان باید برای حفظ جانشان انجام دهند.

این عکاس خبری تصریح کرد: مانعی برای عکاسی از این موضوع نبوده  و همیشه تمام هماهنگی‌ها به خوبی انجام شده است، چرا که بخش‌های درمانی نیز برای ثبت این اتفاق در مراکز درمانی و دیده شدن تلاش‌های کادر درمان همیشه هم‌پا بوده‌اند و خوشبختانه همکاری‌های خوبی صورت گرفته است.

عکاسی از کرونا شبیه به عکاسی جنگ است

بخشنده در خصوص تجربه عکاسی از کرونا، خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از عکاسان در این دوره تجربه عکاسی جنگ نداشته باشند، ویژگی عکاسی جنگ این است که همیشه در معرض خطر هستید؛ عکاسی از بحث کرونا نیز شبیه به عکاسی جنگ است با این تفاوت که در جنگ جبهه دشمن مشخص است و می‌دانید که خطرات کجا شما را تهدید می‌کند، اما در بحث عکاسی از کرونا جبهه مشخص نیست و خطراتش ناپیداست.

وی ابراز عقیده کرد: به نظر من همان‌طور که این بیماری بر روی ابعاد زیادی از زندگی انسان‌ها تاثیر گذاشت و زندگی انسان‌ها را متفاوت کرد، این اتفاق هم‌چنین در عکاسی رخ داد و برای عکاسان خبری تجربه متفاوت و خاصی را نسبت به دیگر شرایط رقم زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کروناویروس ویروس کرونا عكاسي عکس عکاس عکاس خبری عکاسی از کرونا عکاسی جنگ عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی

مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی (چرخش قلم و سخن در سیر تاریخ) با خوانش دو سویه هشت مقطع مهم تاریخ ایران، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران سالن حکمت برگزار شد.در این نشستِ تخصصی عباس سلیمی نمین، حجت الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (ره)، حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موسی حقانی رئیس موسسه تاریخ معاصر ایران و رضا پور حسین رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074371 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!