Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از راه‌اندازی 3 مدرسه عالی مهارتی با عنوان‌های «سلامت»، «ساخت و تولید» و مشاوره و مهارت‌های زندگی در این معاونت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، شهلا روزبهانی در هفدهمین جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از راه‌اندازی سه مدرسه عالی مهارتی با عنوان‌های سلامت، ساخت و تولید و مشاوره و مهارت‌های زندگی در سمای نجف‌آباد خبر داد و اظهار کرد: اکنون در مرحله اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این مدارس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان كرد: یکی از رسالت‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر برای خود ترسیم کرده است، تمرکز بر روی مباحث مهارت‌آموزی، کارآفرینی و تربیت دانش‌آموختگانی است که توانایی ورود به بازار کار را داشته باشند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد یکی از معضلات جامعه کنونی را افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار به‌ویژه در سطوح دانشگاهی دانست و افزود: در همین راستا مدارس عالی مهارتی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی قرار گرفته است.

روزبهانی ادامه داد: مدارس عالی مهارتی با هدف طراحی فرایند آموزش در جهت پرورش استعدادهای خاص مهارت‌آموزی، کارآفرینی و تربیت نیروهای متخصص و متبحر در رشته تحصیلی مورد نیاز جامعه راه‌اندازی خواهند شد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی مبتنی ‌بر نیازهای منطقه‌ای و برپایه آمایش‌های سرزمینی و با توجه به بسترهای موجود در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و مجموعه سما انجام خواهد گرفت.

دلایل راه‌اندازی مدرسه عالی ساخت و تولید

رئیس آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای سمای نجف‌آباد نیز در تشریح اهداف مدارس عالی مهارتی توضیح داد: با توجه به  فرمایش مقام معظم رهبری در راستای تحول‌خواهی، تصمیم بر آن است كه با گذر از دوره مدرک‌گرایی، دانش‌آموزان در این مدارس یک مهارت و تخصص را فرا بگیرند.

حمید رستگاری ارائه آموزش‌های تخصصی و کاربردی، برطرف‌كردن نیاز صنایع به نیروی متخصص و ماهر و ایجاد بستر مناسب برای دستیابی به شغل مطلوب را از اهداف مدرسه عالی مهارتی ساخت و تولید برشمرد و كاربردی‌بودن این رشته و وجود صنایع بزرگ در استان اصفهان و قرارگرفتن 30 درصد از صنایع استان در شهرستان نجف‌آباد را از جمله دلایل راه‌اندازی مدرسه عالی ساخت و تولید دانست.

وی درباره مدرسه عالی مهارت سلامت نیز عنوان کرد: هدف از راه‌اندازی این مدرسه، آموزش مهارت‌های لازم در حوزه تغذیه سالم و ورزش صحیح برای افزایش سلامت در جامعه، تربیت نیروی متخصص در رشته‌های تعیین‌شده در راستای جذب در بازار کار و رشد و توسعه رشته‌های مرتبط با حوزه سلامت در افق بلندمدت است.

چشم‌اندازهای مدرسه عالی مشاوره و مهارت‌های زندگی چیست؟

معاون فرهنگی و دانشجویی آموزشکده فنی‌وحرفه‌ای سمای نجف‌آباد هم دستیابی به اهداف آموزشی و مهارتی مشاوره و مهارت‌های زندگی و سلامت روان، رشد و توسعه مدارس عالی در رشته‌های مرتبط با حوزه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی در افق بلندمدت را از جمله چشم‌اندازهای مدرسه عالی مشاوره و مهارت‌های زندگی عنوان كرد.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی آموزش عمومی افراد جامعه در ابعاد مختلف مشاوره و مهارت‌های زندگی و سلامت روان، ادای مسئولیت اجتماعی مجموعه دانشگاه و سما به‌عنوان یک واحد علمی و دانشگاهی در راستای افزایش سواد عاطفی، ارتباطی، تربیتی، تحلیلی و علمی عموم افراد جامعه در ابعاد روانشناختی و تربیت نیروی متخصص در رشته‌های تعیین‌شده با توجه به اهداف و نیاز جامعه را از مأموریت‌های مدرسه عالی مشاوره و مهارت‌های زندگی برشمرد.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد مدرسه عالی مهارت معاون آموزش های عمومی و مهارتی مشاوره و مهارت های زندگی دانشگاه آزاد اسلامی مدارس عالی مهارتی مدرسه عالی مهارتی مدرسه عالی مهارت واحد نجف آباد ساخت و تولید راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، این نشست هم اندیشی  به مدت سه روز در تلار امام رضا برگزار میشود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • گل ها و مهارت های برتر ایسکو در ترکیب رئال بتیس / فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد