Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ترم آینده دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت تلفیقی (مجازی ــ حضوری) برگزار خواهد شد، گفت: کلاس‌های آموزشی از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر علی‌اکبر حق‌دوست با تاکید بر اینکه ترم آینده دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت تلفیقی (مجازی – حضوری) برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی از 15 شهریور آغاز می‌شود و دانشجویان جدیدالورود نیز با تاخیر حدود دو هفته‌ای کلاس‌های درس خود را شروع خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق دوست ضمن بیان این مطلب به تشریح نحوه آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ترم آینده پرداخت و اظهار کرد: ما سناریوهای مختلفی را برای ترم تحصیلی آینده طراحی کردیم و بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که ترم آینده نیز باید تلفیقی از آموزش حضوری و ترکیبی باشد. به همین دلیل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تلاش هستند زمینه را برای ارائه این نوع آموزش (ترکیبی) آماده کنند تا اگر مشکلی ایجاد شد بتوانند آموزش‌های مجازی را بهتر از ترم جاری ارائه دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: مقررات آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی از الان قابل پیش بینی نیست اما به طور کلی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ترم آینده فعال خواهند چرا که علاوه بر ارائه نقش آموزشی خدمات نیز ارائه می‌دهند. امیدواریم شرایط آموزش ما در ترم آینده بهتر از ترم جاری باشد. همانطور که عنوان کردم آموزش تلفیقی خواهیم داشت اما بر نحوه آموزش دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف ممکن است با توجه به شرایط تغییراتی داشته باشیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در واقع برای ترم آینده استان‌هایی که از نظر ابتلا به کرونا ویروس آلوده‌تر باشند آموزش مجازی در دانشگاه‌های این استان‌ها پررنگ‌تر خواهد بود و بالعکس آموزش‌های مجازی در سایر استان‌ها به همان شیوه تلفیقی ادامه خواهد داشت.

حق دوست با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت‌های آموزشی ترم آینده را از 15 شهریور شروع کنند، خاطرنشان کرد: بسته به اینکه نتایج نهایی کنکور کی اعلام شود کلاس‌های آموزشی این دانشجویان نیز برگزار خواهد شد اما احتمالا کلاس‌های آموزشی این دانشجویان با تاخیر حدود دو هفته‌ای از میانه مهر ماه آغاز شود.

وی همچنین از بازنگری آئین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: ما در حال حاضر تک تک این آئین‌نامه‌ها را مرور می‌کنیم. بعد از درسی که از شرایط ناشی از شیوع کرونا گرفتیم، بسته به شرایط تصمیم می‌گیریم تا مشکلاتی که در کریکلوم‌های آموزشی داشتیم را برطرف کنیم اما حتما آموزش بعد از کرونا با ‌آموزش قبل از شیوع کرونا متفاوت خواهد بود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت دانشجویان مبتلا به کرونا که امکان حضور در امتحانات پایان ترم جاری دانشگاه‌ها را نداشتند نیز گفت: تصمیم گیری در این زمینه بر اساس شرایط دانشجو و درس مربوطه صورت می‌گیرد اما بطور کلی اگر این‌گونه تصور شود که به دلیل شیوع کرونا باید تمام استانداردهای آموزشی خود را زیر پا بگذاریم، اینچنین نیست. ما در کنار اینکه سختی‌های آموزش ترم جاری را درک می‌کنیم و در جریان فشارهای ایجاد شده به دانشجویان هستیم اما به شدت اصرار داریم که کیفیت آموزش‌های پزشکی حفظ شود.

وی در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای برگزاری ترم تابستانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز گفت: کلاس‌های ترم تابستانی در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی شروع شده و دانشجویان به صورت مجازی می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند و واحدهایی به دانشجویان داده خواهد شد که بتوانند به صورت تمام مجازی در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

حق دوست در خصوص وضعیت آموزش واحدهای عملی دانشجویان برای نیمسال تحصیلی جاری نیز گفت: دانشجویانی که نتوانستند در شرایط فعلی در کلاس‌های آموزشی حاضر شوند نمره آنها به صورت ناتمام ملاک خواهد شد و دانشجویان در ترم آینده می‌توانند این آموزش‌های خود را پاس کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت ابتلا دانشجویان علوم پزشکی به ویروس کرونا گفت: آماری در این زمینه هنوز ندارم اما تا کنون هیچ مرگ و میری به دلیل ابتلا به کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی نیز گزارش نشده است.

نمکی: باید دانشجویان علوم پزشکی را جامعه‌‌محور تربیت کنیم

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های علوم پزشکی ایران وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی ایران وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت معاون آموزشی وزیر بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی درمان و آموزش پزشکی کلاس های آموزشی دانشگاه ها ترم آینده ترم جاری استان ها خواهد شد حق دوست کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با صدور بیانیه‌ای اقدام شرم‌آور پلیس آمریکا در بازداشت دانشجویان و اساتید معترض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در تجمعی با سردادن شعار‌هایی از قبیل "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "شیطان حمایت می‌کند صهیون جنایت می‌کند"، دانشجوی حق طلب، حمایتت می‌کنیم" و "ننگ ابدی بر دشمنان قرآن، درود ما بر یمن قهرمان" حمایت خود را از آنان به نمایش گذاشتند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این تجمع گفت: در این عصر پیشرفت و تکنولوژی، مستکبرین عالم و صهیونیست‌ها به اندازه ۸ بمب اتمی، بمب و مواد منفجره بر سر مردم مظلوم غزه ریخته و منجر به شهید، زخمی و آواره شدن نزدیک به دو میلیون نفر شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین اسفندی، بی تفاوتی در مقابل ظلم ظالم را گناهی نابخشودنی عنوان کرد و گفت: جای افتخار است که جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای، در مقابل مستکبرین و صهیونیست‌ها قد علم کرده و الحمدلله خواری و ننگی را به آنان تحمیل نموده است.

 دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم بی دفاع و مظلوم غزه هستند، در این اعتراضات شاهد برخورد بسیار خشن پلیس بوده و تعداد بالایی از دانشجویان و اساتید بازداشت شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس