Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه درباره حکم اعدام سه نفر از اغتشاشگران حوادث آبان ماه گفت: حکم اعدام این سه نفر در دیوان عالی کشور تایید شد و بعد از فرجام‌خواهی متهمان به دادسرا اعاده شد.

به گزارش خبرنگار قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، صدور حکم اعدام برای سه نفر در ارتباط با حوادث آبان ماه را تایید کرد و گفت: این حکم بعد از فرجام‌خواهی متهمان و وکلای مدافع به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ارتباط با اصل محکومیت این افراد، دو نفر از آنها در یک صحنه سرقت مسلحانه که به دنبال ربودن اموال یک خانم بودند دستگیر شدند، افزود: بعد از دستگیری این دو نفر، در گوشی موبایل آنان صحنه‌هایی که بانک، اماکن عمومی و اتوبوس‌ها را آتش می‌زنند مشاهده شد که با جسارت از اعمال مجرمانه خود فیلمبرداری کرده و برای خبرگزاری‌های خارج از کشور ارسال کردند.

بیشتر بخوانید؛

سخنگوی قوه قضائیه:/۱ فعالان اقتصادی نسبت به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اقدام کنند/ برگزاری نخستین جلسه دادگاه اخلالگران ارزی ۶۰ میلیون یورویی

 

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: همین فیلمبرداری بهترین مستندات از اعمال مجرمانه خودشان بود و در دادگاه هم اقرار داشتند و صحنه‌ها بازسازی شد.

اسماعیلی با انتقاد از یکی از وکلای این افراد که رابطه فامیلی با وی داشت و مدعی بود موکلش نتوانست از خود دفاع کند، اظهار کرد: تمامی جلسات دادگاه فیلمبرداری شده و جالب اینکه هنوز این فرد وکیل فرمی برای وکالت ارائه نکرده است.

وی در ادامه نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری گفت: دادگاه این شخص برگزار شد و به اتمام رسیده است؛ البته صدور حکم هم صورت گرفته با توجه به محکومیت‌هایی که در ارتباط با برخی اتهامات دارد غیرقطعی است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده ارزی سیف و عراقچی توضیح داد: پرونده این افراد کماکان در دادسراست و به لحاظ گزارش دیوان محاسبات که از طریق مجلس برای ما ارسال شد این موضوع با موضوعات ارزی ناظر به مدیران ارشد بانک مرکزی پیوند خورد؛ ضمن اینکه هیچکدام بازداشت نیستند.

انتهای پیام/4076/

منبع: آنا

کلیدواژه: عراقچی سخنگوی قوه قضائیه سیف سخنگوی قوه قضائیه حکم اعدام سه نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم

به گزارش همشهری آنلاین، حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضائی است.

کد خبر 847052 منبع: مهر برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه اعدام

دیگر خبرها

  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • چوبه‌دار یا تکرار ماجرای هاشم آغاجری؛ کدامیک سهم توماج صالحی می‌شود؟ 
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو