Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:20:15 GMT

انیمیشن‌های خاطره‌انگیز کانون عروسک شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۵۷۴۳

انیمیشن‌های خاطره‌انگیز کانون عروسک شدند

شخصیت‌های فیلم‌های پویانمایی خاطره‌انگیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب ٧٠ عروسک کِچه (الیاف پشمی) تولید شده است.

این عروسک‌ها را چیستا تاجور و رادین ابراهیم دو هنرمند کشورمان ساخته اند.
بر همین اساس، «یکی کم است» و «بهادر» به کارگردانی عبداله علیمراد، «توکا در قفس» به کارگردانی مهرداد شیخان، «مجموعه عروسی عروسی» به کارگردانی مهین جواهریان، «شب ترسناک لومو» به کارگردانی ساره شفیعی‌پور، «قصه‌ی پنیرک» اثر پروین تجوید و «ماهی رنگین‌کمان» اثر فرخنده ترابی از جمله انیمیشن‌های کانون است که شخصیت‌های آن به عروسک تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین شخصیت انیمیشن‌های «زال و سیمرغ»، «من آنم که» و «رخ» از مجموعه‌ی آثار علی‌اکبر صادقی در دست تولید قرار دارد و در حال حاضر هشت شخصیت آن به عروسک تبدیل شده است.
بر اساس این خبر، تعداد دیگری از شخصیت‌های آثار پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آینده‌ی نزدیک و با هدف کمک به توسعه محصولات جانبی و پیوست‌های فرهنگی به عروسک‌های کچه تبدیل می‌شوند و سپس این آثار ارزشمند در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
یادآوری می‌شود چیستا تاجور کارشناسی نقاشی از دانشگاه آزاد تهران دارد و رادین ابراهیم دارای دیپلم انیمیشن و دانشجوی رشته‌ی گرافیک دانشگاه آزاد تهران است.

مجموعه شعر «تو ماهی و من آدم» منتشر شد

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تو ماهی و من آدم ۱۲ عنوان شعر دارد که هر کدام با نگاهی متفاوت به زندگی و تعامل‌های کودکان اشاره دارند. بازی، رابطه با والدین، محیط زیست، تخیل و توجه به مساله‌ی جنگ از موضوع‌هایی است که در شعرهای این کتاب قابل مطالعه‌اند.


بر این اساس «مامان مورچه»، «مامان چرا ناراحتی؟»، «زبان میو»، «اخبار تکراری؟»، «این صندلی چرا کج است؟» برخی از شعرهای این کتاب هستند.
در شعر «مامان مورچه» می‌خوانیم:

یک دانه برنج افتاد/ از ظرف غذا بیرون/ یک مورچه آن را برد/ تا لانه رساند و بعد/ پشت سر هم ده روز/ با بچه‌اش آن را خورد.

تصویرهای خیال‌انگیز این کتاب به مخاطب کودک و نوجوان «۷+» کمک می‌کند تا خود داستان‌هایی موازی را خلق کنند.
این کتاب در ۲۸ صفحه‌ در قطع خشتی و شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هنرهای تجسمی انیمیشن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هنرهای تجسمی انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هنرهای تجسمی انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • پرواز پرسپولیس به شهر خاطره‌انگیز (عکس)
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • بدرقه صدای خاطره‌انگیز رادیو به خانه ابدی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن