Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر اخبار کرونایی در سراسر جهان است:

* دو کمپانی بزرگ داروسازی در آمریکا به نام های فیزر و بیو ان تک ادعا می کنند تا پایان امسال 100 میلیون دوز و تا پایان سال آینده میلادی یعنی 2021 یک میلیارد و 200 میلیون دوز واکسن کرونا تولید می کنند این در حالی است که ادعای این دو شرکت بزرگ داروسازی از لحاظ ساخت واکسن درمان گر قطعی کرونا هنوز تایید نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*نتیجه یک سری آزمایشات تایید نشده در تگزاس آمریکا حاکی از آن است که نرخ مرگ و میر افرادی که به شدیدترین طیف ویروس کرونا مبتلا شده اند و در بخش مراقبت های ویژه هم بستری می شوند تا 62 درصد کاهش یافته که خبر بسیار امیدوارکننده است اما هنوز تایید نشده است.

*نرخ ابتلا به ویروس کرونا شش درصد در بریتانیا افزایش یافت و کارشناسان پیش بینی می کنند پیک بدتری در انتظار این کشور باشد. با این حال نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در بریتانیا پایین تر آمده و در 24 ساعت اخیر 11 تن در پی ابتلا به این ویروس مرگبار جان باخته اند. اما پیش بینی های جدید و هولناک حاکی از این است که در صورت کنترل وضعیت موجود در زمستان پیش رو 120 هزار نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان می سپارند.

*«ایمنی گله ای» که نتیجه ابتلا به کرونا و سپس بهبودی از آن است فقط در رابطه با 10 درصد از کل کسانی است که به این بیماری مبتلا شده اند و به این ترتیب بار دیگر فرضیه تولید پادتن در بدن افراد بهبود یافته و موثر بودن آن زیر سوال رفته است.

*یک سری تحقیقات جداگانه دیگر نشان می دهد تنها 14 درصد از کل بیماران مبتلا به کرونا پادتن تولید می کنند که همین میزان کم نشان می دهد بشریت تا چه اندازه نیاز به واکسن کرونا دارد.

*بررسی های بیشتر بر روی گروه وسیعی از افرادی که چهار ماه پیش به کرونا آلوده شده و سپس بهبود یافته اند نشان می دهد که بسیاری از آنها اکنون دچار تپش قلب، خستگی و تنگی نفس هستند.

*از هر هشت فرد آلوده به ویروس کرونا یک نفر به صورت دائمی دچار اختلال در عملکرد قلب می شود و نیمی دیگر حداقل برای یک بار اختلالاتی را در قلب خود حس می کنند.

*نرخ ابتلا و مرگ و میر در فلوریدا بسیار بالاست و 12 هزار نفر دیگر مبتلا شده اند. کارشناسان پیش بینی می کنند فلوریدا به مرکز جدید جهانی کرونا تبدیل شود و «ووهان جدید» باشد.

*چاقی، آسم و سیگار کشیدن خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را افزایش می دهند. یافته های جدید محققان یکی پس از دیگری این موارد را تاکید می کند.

*نظریه آسیب رسیدن به مغز در پی استفاده مداوم از ماسک به شدت نقض شده است و کارشناسان باور دارند استفاده طولانی مدت از این وسیله بهداشتی به هیچ عنوان باعث آسیب رسیدن به مغز نمی شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ویروس جهان واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در شبانه ر وز گذشته این خبرهای درصدر خبرهای پربازدید خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی  بودند.

 

تامین زمین در ۳۰ شهر زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت آذربایجان غربی رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه جستجوی مغروق مفقودی نازلو چای در روز ششم هم ناکام ماند تصادف ۲ موتور سیکلت با پراید ۱۳۲ در محور ماکو به خوی  تلاش ۳ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم ارتفاعات حاج ابراهیم پیرانشهر

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند