Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب شعر بهار نارنج با محوریت نکوداشت زنده‌یاد یدالله طارمی شاعرفقید شیرازی پنجشنبه 26 تیرماه ساعت 18 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکترمرتضی جعفری اظهارداشت: زنده‌یاد یدالله طارمی در حفظ لهجه شیرازی بهعنوان یکی از استوانه‌های هویتی شهر  با وارد کردن آن به عرصه شعر فخیم، پس از زنده یادبیژن سمندر  نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشت که فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برایجامعه ادبی شیراز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری افزود: لهجه شیرازی باوجود تمام ظرافت ها و جایگاه هویتی در چند دهه اخیر دچار آسیب های جدی شده بود کهورود آن به شعر و خلق اشعار فولکلور، توانست این لهجه را تا حد زیادی از ورطه زوالو اضمحلال نجات دهد. معاون شهردار شیراز با اشاره به نقش زنده یاد یدالله طارمی در پرورشنسل جوان شاعران بومی‌سرای شیراز گفت: این شاعر فقید افزون بر سرودن سه دفتر شعر«نسیم دلگشا»، «شمیم نسترن» و «بهار نارنج»، با راه اندازی انجمن شعری در مرکزشیراز شناسی، بسیاری از شاعران را به سرودن شعر گویشی ترغیب کرد و حتی انگیزه راهاندازی انجمن های ادبی گویشی و موثری همچون «بهار نارنج» در همسایگی آرامگاه حافظ شد. جعفری ادامه داد: شعر شیرازی گرچه قدمتی در حدود هزار سال دارد و حتیبزرگانی همچون سعدی، حافظ، بواسحق اطعمه، شاه داعی الله و فردی به نام شمس پُسناصر اشعاری وزین در این گونه سروده‌اند اما این بیژن سمندر بود که در دهه هفتادشعر گویشی شیراز را پس از سال ها رخوت احیاء کرد و یدالله طارمی راه او را ادامهداد. رییس سازمان فرهنگی شهرداری  با ابراز تاسف از اوج‌گیری مجدد شیوعویروس کرونا در کشور و کلانشهر شیراز گفت: این اتفاق موجب شد نتوان در مراسمیدرخورِ نام زنده یاد طارمی ایشان را تا خانه ابدی همراهی کرد، اما برگزاری آیین شبشعر فولکلور شیرازی که دغدغه و علاقه این شاعر فقید بود کمترین کاری است که میتوان در پاسداشت جایگاه و خدمات فرهنگی و ادبی ایشان انجام داد. معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: بنابراین شب شعر بهار نارنج که نامآن برگرفته از شاخص ترین کتاب زنده یاد یدالله طارمی است، به صورت مجازی پنجشنبه26 تیرماه 99 با رعایت فاصله گذاری اجتماعی با شعرخوانی و سخنرانی تنی چند ازشاعران بومی‌سرای شیراز برگزار می‌شود که از طریق صفحه شبکه اجتماعی اینستاگرامسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به آدرس @farhangi.shiraz  به صورت زنده پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاعر یدالله طارمی بهار نارنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرارسیدن روز ملی روانشناس و مشاوره، اولین نکوداشت روز روانشناس با حضور روانشناسان رضوی، خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم توسط کانون مشاوره و مددکاری رضوی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در سالن همایش یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

برنامه مذکور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در در سالن همایش یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه واقع در پاسداران، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، جنب بوستان پایداری برگزار می‌شود.

کد خبر 6093822 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • (تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور (عکس)
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش