Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@07:02:58 GMT

دو ایرانی در لوکارنو!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۵۹۹۲

دو ایرانی در لوکارنو!

فیلم‌های دو کارگردان ایرانی، یکی ساکن خارج از کشور و ‌دیگری مقیم ایران، به بخش مسابقه هفتاد و سومین دورخ فستیوال لوکارنو که امسال به طور نیمه رسمی برگزارخواهد کرد، پذیرفته شده اند.

جشنواره جهانی لوکارنو که قرار بود از ۵ تا ۱۵ ماه اوت در سوییس برگزار شود، به دلیل فراگیر شدن ویروس کرونا تعطیل شده بود، امسال بخش مسابقه فیلم‌های بلند خود را برگزار نخواهد کرد، اما مسئولان این فستیوال ترجیح دادند بخش فیلم‌های کوتاه را که پیش از این انتخاب کرده بودند به شکل محدود برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز اعلام شد که از میان فیلم‌های رسیده،۴۳ اثر انتخاب شده تا در بخشی با عنوان «یوزپلنگ های فردا» به نمایش درآیند.

انتخاب این ۴۳ فیلم کوتاه، پس از مدت‌ها فیلم دیدن از مجموع ۲۲۰۰ اثر بوده است.

فیلم‌های برگزیده از ۳۴ کشور انتخاب شده‌اند که قرار است در پایان جشنواره توسط یک هیات داوری سه نفره، جوایزی به برندگان اهدا شود.

در میان آثار بخش بین اللمل، دو فیلم از فیلمسازان ایرانی انتخاب شده که یکی از آنها به نام «Land lot S7» به مدت ۲۸ دقیقه ساخته آبتین سرابی و مربوط به کشاورزان سنگال است. فیلم محصول مشترک سنگال، فرانسه ‌و ایران است.

دیگر فیلم انتخاب شده برای این بخش «زرد خالدار» ساخته باران سرمد است. داستان این فیلم درباره دختری به نام رویاست که روزی متوجه می‌شود یک خال زرد رنگ روی صورتش ظاهر شده. او بعدها با یک زرافه درزندگی‌اش روبرو می‌شود…!

تعدادی از این سینماگران پیش از این نیز در جشنواره لوکارنو حضور داشتند.

همچنین در بخش مسابقه این فستیوال سوییسی، به طور جداگانه ۱۴ فیلم انتخاب شده است.
گفتنی‌ست سینمای ایران بارها در این جشنواره شرکت کرده و جوایز گوناگونی از جمله دو بار جایزه بزرگ (یوزپلنگ طلا) را به دست آورده بود./بانی فیلم

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخاب شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • لبخند عباس جدیدی به انتخاب فدراسیون کشتی (عکس)
  • قهرمانان، رسانه گویای هویت ملی ایران‌اند
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • عکس/ جشنواره لاله‌های باغ ایرانی
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک