Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با توجه به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی خانواده‌ها و خرسندی از نتایج خوبی که از ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیماری‌ها حاصل شده، استقبال از آن در استان روز به روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از ابتدا تاکنون ۵۵۰ نمونه و در سال ۹۸، ۱۵۰ نمونه خون بند ناف از استان در بانک سلول‌های بنیادی رویان ذخیره شده است.

صادقی بیان کرد: امسال نیز قرارداد‌ها نسبت به سال ۹۸ در سه ماه اول رشد ۱۰ درصدی داشته است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، اظهار کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌های با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، است.

بیشتر بخوانید

درمان بیش از ۳۰۰ نفر با سلول‌های بنیادی خون بند ناف

او ادامه داد: برای این خانوده‌ها در جهت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.

صادقی تصریح کرد: سلول‌های بنیادی در اکثر زایمان‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شوند، ولی درصورت ذخیره شدن می‌توانند در درمان برخی بیماری‌های صعب العلاج استفاده شوند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، گفت: سلول‌های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد توسط کارشناسان بانک خون بند ناف رویان استان با رعایت استاندارد‌ها و ارائه به موقع و صحیح خدمات، دریافت و به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در تهران ارسال و ذخیره‌سازی می‌شوند.

او افزود: برای بهره مندی استان از این ظرفیت ارزشمند، دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان خراسان جنوبی در سال ۹۵ راه اندازی شد و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

صادقی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی رویان واقع در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مراجعه و پس از آگاهی کامل، دریافت اطلاعات تکمیلی، مشاوره‌های تخصصی و پزشکی، قرارداد دریافت خدمات ذخیره سازی نمونه خون بند‌ناف نوزاد خود را منعقد کنند.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی سلول های بنیادی خون بند ناف سلول های بنیادی خون بند ناف خون بند ناف رویان خراسان جنوبی ذخیره سازی بیماری ها بانک خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود