Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای طلا و جواهر در مشهد خبر داد. - اخبار استانها -

افشین رحیمی گل خندان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: سال 99 با نام جهش تولید نامگذاری شده و جهش تولید زمانی است که تقاضا برای کالا وجود داشته باشد؛ تقاضای بالا بستگی به کیفیت محصول داشته و کیفیت بدست نمی‌آید مگر با نیروی کار متخصص که خوب آموزش و مهارت آموزی را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: نقش نیروی انسانی ماهر و متخصص در جهش تولید نقشی بی‌بدیل است که در همین راستا هدف سازمان فنی و حرفه‌ای استان حرکت به سمت «جهش مهارت» است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: کار کردن و داشتن شغل از ضروریات فردی و اجتماعی است؛ هر انسانی سرانجام باید عهده‌دار شغلی شود تا بتواند علاوه بر اداره زندگی خود، به جامعه نیز خدمت کند؛ دوام جامعه نیز به میزان کار افراد بستگی دارد و جوامعی بیشتر پیشرفت می‌کنند که افراد آن در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کارآمدتر باشند.

1100 تیم در مسابقه ملی فرصت کرونایی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور شرکت کردند‌دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی بورسیه صنعتی می‌شوندبسیاری از دانش‌آموزان قمی به علت محدودیت توانایی ثبت‌نام در فنی و حرفه‌ای را ندارند

رحیمی گل‌خندان خاطرنشان کرد: 54 شورای مهارت و سه شورای مهارت استانی، 51 شورای مهارت شهرستانی در اختیار داریم و اولین جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان گناباد را نیز امروز برگزار کردیم.

وی بیان داشت: تنها سازمانی هستیم که از سن 7 یا 8 سال آموزش داریم تا 70 سال، سازمان به دنبال این است مهارت‌ها را در سطح جامعه افزایش دهد زیرا که نقش نیروی انسانی در جهش تولید خیلی تاثیر دارد. در بحث کیفی‌سازی آموزش، چهار تفاهم‌نامه در بخش فنی حرفه‌ای استان دنبال کردیم بخشی در حال انجام است و بخشی تمام شده است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان خراسان رضوی عنوان کرد: در بحث آموزش‌های فنی حرفه‌ای کلاس نظری نیست که یک تخته وایت برد لازم داشته باشد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کاربردی و دارای زیرساخت‌هایی است.

رحیمی گل خندان  با اشاره به هدفمندی آموزش‌ها در شورای مهارت آموزی بیان کرد: در استان نخستین مرکز طلا و جواهر تا دو ماه آینده در مشهد افتتاح می‌شود و مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای در سنگان خواف داریم. 

وی با اشاره به تفاهم نامه با مرکز رشد اظهار داشت: ما امسال با مرکز رشد تفاهم داریم در مرکز رشد مهارت، یک کارگاه در اختیار هرکس که ایده‌ای دارد می‌گذاریم.

انتهای پیام/282/ ع

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فنی و حرفه ای شورای مهارت جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.

وی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد

پیرعلی اضافه کرد: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.

پیرعلی بیان داشت: سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک