Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر لحظه که می‌گذرد، مردمان بیشتری به بیماری «کووید۱۹» مبتلا می‌شوند. در سراسر جهان، تا کنون حدود ۱۳ میلیون مبتلای رسمی داریم و بیش از نیم میلیون نفر بر اثر این بیماری جانشان را از دست داده‌اند.

خیلی از هنرمندان هم به این بیماری مبتلا شده‌اند. تام هنکس و همسرش، آمیتاب باچان و عروسش، آندره بوچلی و ادریس البا چند نمونه سرشناس از هنرمندان مبتلا به «کووید۱۹» هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سطح از گستردگی نتایج منفی بسیاری به همراه دارد. از فشار سنگینی که به سیستم بهداشتی وارد می‌شود، تا بیکاری‌های گسترده و رکود اقتصادی همه از نتایج شیوع کرونا هستند.

در این شرایط برخی چهره‌های سرشناس دنیای هنر از شهرت و ثروت‌شان برای یاری رساندن به آسیب‌دیدگان بهره‌ گرفته‌اند که در این مطلب برخی نمونه‌های آن را مرور می‌کنیم.

جرج و امل کلونی اکنون از مشهورترین سلبریتی‌های جهان هستند. آن‌ها معمولا در کارهای خیریه فعالیت پررنگی دارند. در پی شیوع کرونا این زوج سرشناس یک میلیون دلار به خیریه‌های گوناگون اهدا کردند.

---

یکی از دریافت‌کنندگان کمک از جرج و امل کلونی «بانک غذای لبنان» بود. امل کلونی اصالتی لبنانی دارد، وکیل است و در زمینه حقوق‌بشر فعالیت‌های زیادی دارد.

بخش دیگری از این کمک به آسیب‌دیدگان شیوع کرونا در صنعت سینما در آمریکا و انگلستان اختصاص یافت. انجمن بازیگران آمریکا از دریافت‌کنندگان کمک بود.

بخشی از پول هم به شهرداری لس‌آنجلس اهدا شد تا برای کارکنان اورژانس و بیمارستان‌ها هزینه شود.

بونو خواننده سرشناس ایرلندی در بحران کرونا بسیار فعال بود. او تمام تمرکزش را بر تقویت سیستم بهداشت و درمان کشورش گذاشت و ۱۰ میلیون یورو به آن کمک کرد.

این ۱۰ میلیون یورو به جنبشی اهدا شد که هدفش در ایرلند تهیه تجهیزات محافظتی شخصی برای کارکنان سیستم بهداشتی ایرلند است.

نخستین محموله تهیه‌شده با این پول، اوایل ماه آوریل به ایرلند رسید.

از دیرباز نام آنجلینا جولی با کارهای بشردوستانه گره خورده است. این بازیگر بارها برای فعالیت‌های بشردوستانه به کشورهایی مثل کامبوج سفر کرده است. او در کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل هم فعالیت می‌کند.

او در مسیر مبارزه با اثرات منفی کرونا نیز نگاهی به کودکان آسیب‌دیده دارد. بازیگر «آقا و خانم اسمیت» برای این کار یک میلیون دلار به خیریه‌ای کمک کرده است که کارش فراهم کردن غذا برای کودکان فقیر در سراسر آمریکا است.

جولی در این باره گفته است: «با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، کودکانی که به سیستم تغذیه مدرسه وابسته بودند در سراسر جهان به خطر افتاده‌اند. در آمریکا نیز کودکان بسیاری نیازهای غذایی‌شان را در مدرسه دریافت می‌کردند که اکنون با تعطیلی مدارس نیازمند کمک هستند.»

رایان رینولدز و بلیک لایولی هم از زوج بازیگر مشهوری هستند. رینولدز که برای بازی در فیلم ابرقهرمانی «ددپول» شهرت بسیاری دارد به همراه همسرش با کمکی یک میلیون دلاری به جمع فعالان پیوستند.

آن‌ها کمکشان را به سمت افراد مسن و خانواده‌های کم‌درآمد هدایت کردند. رینولدز در این باره در اینستاگرام نوشت: «شیوع کرونا تاثیر بدی بر سالمندان و خانواده‌های کم‌درآمد گذاشته است. من و بلیک یک میلیون دلار برای کمک به آن‌ها در نظر گرفتیم.»

او در ادامه از تمام هوادارنی که امکانش را دارند درخواست کرد که در این حرکت به او بپیوندند.

---


 

قهرمان سابق پرورش‌اندام، ستاره فیلم‌های اکشن و فرماندار پیشین کالیفرنیا همه عناوین آرنولد شوارتزنگر است. او هنگام شیوع کرونا در اینستاگرام فعالیت‌های تبلیغی بسیاری برای فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت قوانین قرنطینه انجام داد.

علاوه بر این یک میلیون دلار به جنبشی کمک کرد که هدفش جمع‌آوری ۵ میلیون دلار برای خرید داروهای مورد نیاز بیمارستان‌ها بود.

او در این باره گفته است: «من عقیده دارم که در دوران سختی نباید یک جا نشست و گلایه کرد. باید دست به کار شد و کاری برای بهبود شرایط انجام داد.»
لیدی گاگا، ریانا، بیانسه و مدیرعامل توییتر

لیدی گاگا خواننده و بازیگر سرشناس مالک یک کمپانی لوازم آرایشی است. بازیگر «ستاره‌ای متولد شده» ۲۰ درصد از سود این برند در مدتی محدود را به بانک غذای آمریکا اهدا کرد تا در دوران کرونا به نیازمندان کمک شود.

در بیانیه‌ای در این رابطه منتشر شد، بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مبارزه با شیوع بیماری به عنوان وظیفه اصلی مردم تاکید شده است.

ریانا خواننده سرشناس پاپ نیز از طریق بنیاد خیریه خودش با اهدای ۵ میلیون دلار در این مبارزه شرکت کرد. او کمکش را در بخش‌های گوناگون مثل «بانک غذای آمریکا»، تامین تجیهزات پزشکی و تحقیقات در زمینه تولید واکسن هزینه کرد.

جک دورسی مدیرعامل توییتر در همکاری با بیانسه خواننده پاپ کمکی ۶ میلیون دلاری فراهم کردند. این دو چهره سرشناس هدفشان را در وهله نخست کمک به کارکنان سیستم بهداشتی در نظر گرفتند.

---

لئوناردو دی‌کاپریو، رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی برای جمع‌آوری کمک ایده‌ای جالب مطرح کردند. شانس بازی کنار دنیرو و دی‌کاپریو در فیلمی از مارتین اسکورسیزی!

بازیگرانی با این حد از شهرت و محبوبیت می‌توانند از جایگاه خود برای جمع‌آوری کمک استفاده کنند. کاری که دی‌کاپریو انجام داد. این بازیگر برنده اسکار در این باره نوشته بود: «تا به حال به این فکر افتاده‌اید که بازی در فیلم مارتین اسکورسیزی کنار من و رابرت دنیرو چگونه است؟ این شانس شما است.»

در این حرکت چندین میلیون دلار کمک جمع شد تا به دست افراد آسیب‌دیده از کرونا برسد./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: یک میلیون دلار شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن مسیل ها در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر یکشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وقوع فعالیت متناوب سامانه بارشی و وزش باد شدید از ظهر دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تا روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور، وقوع مخاطراتی نظیر بارش باران، رگبار و رعد و برق برای همه استان تهران به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات پیش بینی شده است.

یزدی مهر در خصوص لغزندگی جاده‌ها، آب گرفتگی بعضی معابر و اختلال در تردد به ویژه در نیمه شمالی استان هشدار داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد لذا از همه مردم استان تهران و گردشگران احتمالی می‌خواهیم ضمن عدم توقف در بستر مسیل‌ها از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در رابطه با وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: با توجه به هشدار زرد صادر شده، امکان لغزش سنگ و ریزش بهمن در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست لذا از همه عزیزانی که قصد تردد در مناطق کوهستانی را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت از تردد در این محورها خودداری کنند.

وی توصیه اکید کرد که از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذکور خودداری شود و با توجه به احتمال وقوع باد شدید در مدت یاد شده در نیمه جنوبی، غربی و ارتفاعات شرقی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط و از تردد کنار سازه‌های نیمه کاره پرهیز شود.

یزدی مهر بر ضرورت استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و پاک سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و نهرها و آماده سازی و راه اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و سایر تجهیزات برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تاکید و عنوان کرد: به همه بهره برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری توصیه می‌شود تمهیدات لازم را در خصوص هشدار صادر شده بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ابلاغ هشدار زرد صادر شده توسط هواشناسی به همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و گفت: با توجه به هشدار ابلاغی، مدیریت بحران تا پایان فعالیت سامانه مذکور در آماده باش خواهد بود.

کد خبر 6097392

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • هشدار سیلابی شدن مسیل ها در استان تهران
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان