Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@03:01:46 GMT

کلاهبرداری میلیاردی با رسیدهای جعلی بانک

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۸۲۶۵

کلاهبرداری میلیاردی با رسیدهای جعلی بانک

مرد فریبکار با جعل رسیدهای بانکی به سراغ طعمه هایش می رفت و دست به کلاهبرداری اینترنتی از فروشندگان کالا در سایت دیوار می زد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "داود گودرزی" رئیس پلیس فتا تهران گفت: تعدادی از شهروندان تهرانی در پلیس فتا مراجعه و در اظهاراتی مشابهی بیان داشتند، به قصد فروش کالا اطلاعات آن را در سایت خرید و فروش فضای مجازی ثبت کردیم و بعد از مدتی مردی با آنان تماس و مدعی خرید بود و پس از گذاشتن قرار رسید واریزی مبلغ را مشاهده و کالا را تحویل دادیم و ولی مبلغی به حسابمان واریز نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسید های جعلی بانک

وی با اشاره به اینکه 15 پرونده مشابه در پلیس فتا به همین شیوه کلاهبرداری با مشخصات متهم یکسان تشکیل شد، تصریح کرد: تیمی از ویژه ای از کارآگاهان پلیس فتا بررسی پرونده و شناسایی متهم را بر عهده گرفتند.

این مقام سایبری اضافه کرد: کارآگاهان با بررسی پرونده ها و سوابق و شگردهای متهمان سابقه دار به سرنخ از حضور یکی از متهمان سابقه دار در این پرونده ها رسیدند و شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی گفت: در تحقیاقت پلیسی مشخص شد متهم با تغییر محل سکونت خود سعی کرده بود ردپایی از خود بر جا نگذارد که با تلاش ماموران، مخفیگاه جدید وی شناسایی و با دستور قضائی کارآگاهان موفق شدند وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.

کلاهبرداری اینترنتی در تهران

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی به جرایم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت، پس از آزادی از زندان به علت مشکلات مالی دوباره وسوسه شدم فروشندگان کالاها را در سایت خرید و فروش شناسایی و با گذاشتن قرار ملاقات و ارائه رسید جعلی انتقال وجه به آنان، کالاها را دریافت می کردم و به سرعت از محل متواری می شدم.

سرهنگ گودرزی در خاتمه با بیان اینکه متهم از مال باختگان 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، گفت : متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا فضای مجازی پلیس کلاهبرداری پلیس فتا زندان کلاهبرداری اخبار حوادث کلاهبرداری طعمه بانک میلیاردی کلاهبردار حرفه ای عکس فیلم اخبار تهران حوادث تهران کرونا زندگی اخبار لرستان سریال قتل پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دو نفر به نام‌های دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند.

ارل و رویز نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، ۳ نفر از سایر کسانی که با این پرونده مرتبط هستند، به اتهام‌های دیگری دستگیر شده‌اند.

منابع خبری انگلیس می‌گویند که انبار تجاری مرتبط با اوکراین ماه مارس گذشته آتش گرفت و از آن زمان، تحقیقات درباره این پرونده به دایره مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس واگذار شد.

دادستان انگلیس ارل را به همکاری با گروه شبه نظامی واگنر، شناسایی و استخدام افراد برای همکاری با سرویس جاسوسی روسیه متهم کرده است. گفته می‌شود که او در عملیات آتش‌سوزی انبار اوکراینی نقش محوری داشته است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

این تحول درحالی صورت می‌گیرد که دادستانی انگلیس دوشنبه گذشته نیز ۲ شهروند دیگر این کشور را به بهانه افشای اسرار محرمانه به چین متهم کرد. این ۲ نفر هم ماه مارس گذشته به ظن جاسوسی برای دولت پکن دستگیر شدند و قرار است محاکمه شوند.

دیگر خبرها

  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس
  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه