Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای اجرای بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری، برای توسعه حمل ونقل ریلی تفاهم نامه همکاری های مشترک راه آهن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، این تفاهم نامه توسط "سعید رسولی" مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و"اسماعیل قادری فر" رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روز سه شنبه در شرکت راه آهن به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با امضای این تفاهم نامه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهور،" مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران" نیز به بهره برداری رسید.
همکاری در توسعه زیست بوم نوآوری در حوزه حمل و نقل ریلی با به ‌کارگیری حداکثر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی با استفاده از نوآوریها و فناوریهای هوشمند در حوزه ریلی کشور، از مهمترین محورهای اجرای این تفاهم نامه بین دو طرف است.

همچنین همکاری درهوشمند سازی و دیجیتالی کردن شبکه ریلی همراه با مدیریت ترافیک ایمنی و توسعه، نگهداری زیرساخت ها و ناوگان با بهره گیری از فناوریهای نوین و استارتاپ ها  به منظور ارتقا بهره وری در حمل و نقل ریلی کشور از دیگر زمینه های همکاری بین دو طرف دراین تفاهم نامه است.

همکاری در ارتقای فناوری‌های تولید زیرساخت و ناوگان جدید و نوسازی آنها و  شبکه سازی شرکت های دانش بنیان با توانمندی های داخلی برای تکمیل زنجیره تامین فناوری در صنعت حمل و نقل ریلی و اقتصاد دانش بنیان ریلی و همکاری در تدوین سند توسعه فناوریهای راهبردی حمل و نقل ریلی و ارتقا سطح مهارت های نیروی انسانی در این بخش از دیگر برنامه های همکاریهای شرکت راه آهن و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این تفاهم نامه خواهد بود.

دوطرف دراین تفاهم نامه موافقت کردند که در زمینه برقی سازی شبکه و ناوگان ریلی، ایجاد سامانه پایش مخاطرات طبیعی در شبکه و راه اندازی مرکز تست در صنعت ریلی وهمچنین استانداردسازی وصدورگواهینامه های مورد نیاز همکاری کنند.

طرفین موافقت کردند در راستای اجرایی شدن این تفام نامه یک کارگروه مشترک همکاری جهت برنامه ریزی و اجرای طرح های مورد نظر و یک کارگروه فنی تشکیل شود.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT11 واژه های کاربردی مرتبط راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه آهن جمهوری اسلامی ایران راه آهن تفاهم نامه حمل و نقل ریلی ریاست جمهوری معاونت علمی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : خوشبختانه پرچم نظام جمهوری اسلامی در خصوص خدمات رسانی و توانمند نمودن جامعه هدف روستایی بالاست و این نتیجه تلاش‌های جهادی متولیان روستایی و از جمله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دفتر امور روستایی و شورا‌های کشور است.

وی به دیدار روز گذشته خود با معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور در تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار ظرفیت ها، توانمندی‌ها و خواسته‌ها و انتظارات حوزه روستایی استان مطرح شد و مسوولان حوزه مناطق محروم نیز قول مساعدت و همکاری بیشتر را دادند.

وی اظهار کرد: در این دیدار دکتر رضایی معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، توسعه و خدمت رسانی به روستا‌های استان کرمانشاه را یک اولویت دانست و از هدفگذاری دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه قدردانی کرد.

خجسته به نشست ویژه خود با مدیران کشوری سه بانک صادرات، اقتصاد نوین و کشاورزی در خصوص تسهیلات روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار‌ها خواستار صدور دستورات بانکی در خصوص پرداخت تکمیلی تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ شدم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با اشاره به درخواست توجه خاص به محرومیت‌های ناشی از دوران جنگ و بلایای طبیعی استان کرمانشاه، تسهیلگری در پرداخت‌ها را از اولویت‌های مهم برای کاهش نرخ بیکاری روستاییان عنوان کرد و افزود: همه مدیران بانکی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موضوع تبصره ۱۸ روستایی را تسریع تا روستاییان از مواهب اشتغال آن هر چه زودتر بهره‌مند شوند و شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

خجسته اضافه کرد: در این دیدار‌ها مدیران بانک‌های یاد شده قول مساعد برای پرداخت سهم تسهیلات روستایی استان کرمانشاه را اعلام کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاعات آماری سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور؛ برای چندمین ماه پیاپی استان کرمانشاه در خصوص توزیع و پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه عمومی کشور از سهم منابع معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور همچنان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خجسته افزود: در تازه‌ترین اطلاعات آماری؛ استان کرمانشاه با بیش از ۸۲ درصد بالاترین رقم معرفی به بانک‌ها را داشته و با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد تومان بیشترین پرداختی را تا پایان فروردین به خود اختصاص داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری