Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:49:37 GMT

خسارات سیل آذربایجان شرقی ارزیابی می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۸۷۶۴

خسارات سیل آذربایجان شرقی ارزیابی می شود

محمدباقر هنربر روز سه شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تیم های مختلف کارشناسی در حوزه های یاد شده در شهرستان های سیل زده شامل مراغه، سراب، ورزقان، چارایماق، مرند و عجب شیر در حال بررسی شرایط هستند و گزارش نهایی میزان خسارات تا پایان هفته جاری از طریق رسانه های گروهی اعلام می شود.

وی با اعلام اینکه حادثه سیل در آذربایجان شرقی تلفات و صدمات جانی نداشته است، هدف اصلی و مهم مدیریت بحران را جلوگیری از صدمات جانی در حواث طبیعی و غیرطبیعی بیان و خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی تا حد زیادی از خسارات مالی این حوادث نیز پیشگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنربر سیل روز گذشته در شهرستان مراغه و منطقه ییلاقات این منطقه را نسبت به سایر شهرستان ها وسیع توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل این سیل هم اکنون آب شرب تعداد ۲۶ روستای مراغه قطع است که کارکنان شرکت آب و فاضلاب با حضور در منطقه برای رفع این مشکل تلاش می کنند.

 وی ادامه داد: سیل روز گذشته مراغه در ییلاقات دامنه سهند، چادر عشایر این منطقه و لوازم و وسایل زندگی‌ آنها را با خود برده و راه‌ دسترسی آن‌ها را نیز تخریب کرده است که در حال حاضر ماشین آلات راهداری در منطقه حضور داشته و برای باز کردن راه های دسترسی تلاش می کنند.

هنربر با اشاره به سیل بخش خاروانا از توابع شهرستان ورزقان، گفت: این سیل در روستای آستارقان به ۲ دستگاه خودروی پراید و پاترول و ۶ دستگاه موتورسیکلت به طور کامل خسارت زد و همچنین ۲ واحد دامی و یک واحد مسکونی نیز در این روستا دچار آسیب شد.

وی به خسارت سیل به راه‌های روستایی، باغات و مزارع روستای اسب فروشان شهرستان سراب هم اشاره کرد و افزود: علاوه بر این شهرستان، سیل در ۲ روستای شهرستان چارایماق شامل آب گرم و مریم نیز خسارت وارد کرده و ۳ واحد مسکونی همراه با واحدهای دامی و مزارع و باغات تخریب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی درباره بارندگی روز گذشته تبریز نیز گفت: این بارندگی که از بعداز ظهر تا شب ادامه داشت خساراتی در پی نداشته و تنها موجب آبرگرفتگی معابر و خیابان های سطح شهر شد.

هنربر به مردم آذربایجان شرقی توصیه کرد طی روزهای آینده از توقف و اتراق در حریم، بستر و مسیل رودخانه ها و نیز صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و نسبت به اطلاعیه ها و هشدارهای مسئولان محلی و اداره کل هواشناسی دقت و حساسیت جدی نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران آذربایجان شرقی در حال آماده باش کامل است، به فرمانداران استان نیز توصیه کرد ضمن رعایت ابلاغیه های مدیریت بحران درباره وضعیت جوی، به تمامی اعضای ستادهای مدیریت بحران اعلام آماده باش کنند. 

در هفته جاری بارش های ناگهانی و وقوع پدیده سیل در برخی شهرستان های استان موجب خسارت به جاده های بین مزارع، باغات و اراضی کشاورزی و نیز احشام روستاییان همچنین تعدادی از واحدهای مسکونی شد.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور آذربایجان شرقی سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور آذربایجان شرقی سیل سازمان مدیریت بحران کشور آذربایجان شرقی سیل آذربایجان شرقی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد

 مولایی گفت: هفت سری جهیزیه شامل یخچال، فرش، ماشین لباسشویی، لوازم آشپزخانه، گاز و جاروبرقی به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان بود که با کمک خیران شهرستان بستان آباد جمع آوری و بین نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان اهدا شد.

وی افزود: شهرستان بستان آباد پیشرو در کار‌های خیر در استان آذربایجان شرقی است به طوری که در ماه مبارک رمضان امسال بسته‌های معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان بین نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی