Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:04:41 GMT

بیانیه روسیه در سالگرد برجام

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۸۷۹۱

بیانیه روسیه در سالگرد برجام


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «دولت کنونی واشنگتن باید درک کند که آمریکا در قبال مابقی جهان تعهداتی دارد که باید آنها را اجرا کند».

به نوشته تاس، بر این اساس، مسکو همچنین تاکید کرد که روسیه مصمم است تا هر اقدامی را برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته‌ای ایران) از حملات آمریکا، انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه هنوز هم می‌توان برجام را به مسیر پایدار برگرداند، افزود: «چالش‌ها در مسیر اجرای برجام را متوقف کنید و این دستاورد را نابود نکنید. هنوز هم مانند پنج سال پیش، جهان هیچ انتخاب مؤثرتر و قابل اتکاتری جز اجرای تصمیمات شورای امنیت ندارد».

به نوشته تاس، در بیانیه مسکو آمده است: «مخالفان برجام هنوز هم جایگزینی برای آن پیشنهاد نداده‌اند و برای تمایلات خودشان تنش‌های سیاسی-نظامی در خاورمیانه را افزایش می‌دهند، در شورای امنیت تنش‌زایی می‌کنند و همزمان می‌خواهند مشکلات مرتبط با انتخابات (ریاست‌جمهوری آمریکا) را حل کنند».

وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به اینکه آمریکا با عمل نکردن به تعهداتش ذیل برجام، خود را در عرصه جهانی بی‌اعتبار کرده، افزود: «این راهی به ناکجاآباد است. برجام برای جلوگیری از سناریوهای توسل به زور طراحی شده تا خطر جنگ را از منطقه خلیج فارس دور کند. این توافق هنوز هم جایگزینی ندارد».

مسکو در پایان از تمام طرف‌ها و اعضای سازمان ملل خواست تا برای حفظ برجام، اراده سیاسی نشان داده و درخصوص آن اشتباه نکنند.

پیش از این نیز مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای در سالگرد برجام با ابراز تاسف مجدد از خروج آمریکا از توافق تاکید کرد نباید تصور کرد فرصت دیگری برای جامعه بین‌المللی برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران به شیوه جامع کنونی به وجود خواهد آمد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی برجام روسیه وزارت خارجه روسیه سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور عیسی جعفری شهیندخت مولاوردی هنوز هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای نسبت به آنچه که «فعالیت‌های مضر» در قلمرو کشورهای ناتو خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، ناتو در بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد: متحدان ناتو عمیقا نگرانی فعالیت‌های مضر اخیر در قلمرو اعضای خود است؛ از جمله فعالیت‌هایی که منجر به انجام تحقیقات و پیگرد چندین فرد در ارتباط با اقدامات دولتی خصمانه علیه جمهوری چک، استونی، آلمان، لتونی، لیتوانی، لهستان و انگلیس شده است.

این بیانیه افزود: این حوادث بخشی از کارزار فزاینده روسیه در منطقه یورو-آتلانتیک از جمله در قلمرو ناتو است که توسط نیابتی‌ها انجام می‌شود.

ناتو اعلام کرد: این اقدامات شامل کارشکنی، اقدامات خشونت‌آمیز، مداخله سایبری و الکترونیک، کارزارهای انتشار اطلاعات غلط و سایر اقدامات ترکیبی است. متحدان ناتو درباره اقدامات ترکیبی روسیه که امنیت این پیمان را تهدید می‌کند، عمیقا ابراز نگرانی می‌کنند.

ناتو گفت: ما بطور فردی و جمعی برای مقابله با این اقدامات عمل خواهیم کرد و به همکاری نزدیک در این زمینه ادامه می‌دهیم. ما به اعمال و تقویت ابزارهای خود برای مقابله و رقابت با اقدامات ترکیبی روسیه ادامه خواهیم داد و به ائتلاف خود و متحدانمان اطمینان می‌دهیم که برای بازدارندگی و دفاع در مقابل اقدامات یا حملات ترکیبی آمادگی داریم.

در بخش پایانی بیانیه ناتو آمده است: ما رفتار روسیه را محکوم می‌کنیم و از روسیه می‌خواهیم که همچون ناتو به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند. اقدامات روسیه نمی‌تواند مانع از ادامه حمایت ناتو از اوکراین شود.

دیگر خبرها

  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد