Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@06:56:58 GMT

مهلت ارسال نامه‌های‌مالیاتی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۳۸۰

بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مدیران رسانه‌های حقیقی تا ۳۱ مردادماه و رسانه‌های حقوقی تا ۳۱ شهریورماه ۹۹ فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنند. ناطقان: طبق اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، شورای عالی اقتصادی کشور در پی تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی را به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن اعلام این خبر، با بیان این که طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده نیز تمدید شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۹ تا ۱۵ تیرماه است، این دسته از مودیان محترم نیز تا ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ مهلت دارند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این دوره خود را تسلیم نمایند.


علیزاده تصریح کرد: رسیدگی اظهارنامه‌های مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز به مدت دو ماه تمدید خواهد شد.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین خاطرنشان کرد: مهلت تعیین شده در قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل مجمع عمومی شرکت‌های سهامی عام که تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ باید مجامع خود را برگزار نمایند نیز به مدت ۲ ماه تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه سقف مهلت تا ۳۱ شهریور ماه می‌باشد، افزود: مهلت‌های مقرر برای آن گروه از مودیان مالیاتی که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی آن‌ها ۹۹/۶/۳۱ باشد، با عنایت به اینکه سقف مهلت تا پایان شهریورماه سال جاری است از مهلت تمدید مقرر این مصوبه برخوردار نخواهد بود.

منبع: مشرق برچسب ها: ارسال ، نامه های مالیاتی ، اظهارنامه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ارسال نامه های مالیاتی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اظهارنامه مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد