Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@04:25:46 GMT

مرز سومار با وجود صدور مجوز فعال نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۹۵۹۶

مرز سومار با وجود صدور مجوز فعال نیست

سخنگوی گمرک گفت: با وجود صدور مجوز بازگشایی رسمی مرز مندلی (سومار) از سوی نخست وزیر عراق، فعالیت تجاری این گذرگاه هنوز آغاز نشده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از گمرک، «سید روح اله لطیفی» با اشاره به بازگشایی رسمی گذرگاه مندلی عراق در ۲۱ تیرماه، توسط نخست وزیر این کشور اظهار کرد: به دلیل نیاز به هماهنگی های بیشتر برای شیوه های فعالیت و تفاهم بر سر موضوعاتی از قبیل، تعیین اولویت اقلام صادراتی، تعیین تکلیف محموله مصالح ساختمانی متوقف در مرز که به یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالا می رسد، روش های تخلیه کالا، محل تخلیه کالا، مسائل اداری و مجوزها و اجرای پروتکل های بهداشتی تا زمان از سرگیری عملیات تجاری، باید منتظر ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، طرف عراقی برای فعالیت این مرز در دو روز در هفته و هر روز ۲۵۰ کامیون کالای صادراتی ایران، اعلام آمادگی و روزهای یکشنبه و چهارشنبه را برای انجام پذیرش کالا پیشنهاد کرده است و گمرک آمادگی دارد به محض جمع بندی موضوعات مورد اشاره با طرف عراقی، تشریفات و عملیات گمرکی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد و بر همین اساس از صاحبین کالا و تجار درخواست می شود تا از سرگیری فعالیت تجاری این مرز از ارسال کالا به آن خودداری کنند.

لطیفی تصریح کرد: با فعال شدن مرز سومار، سومین مرز تجاری ایران و عراق در بخش عربی این کشور فعال خواهد شد که با احتساب سه مرز و چهار بازارچه فعال مرزی ایران و عراق در منطقه کردستان این کشور، جمع مرزهای تجاری فعال با عراق به ۱۰ گذرگاه می رسد.

وی خاطرنشان کرد: خبر مربوط به موافقت عراق مبنی بر واردات ۵۰۰ کامیون کالا در هفته از ایران مربوط با استان دیاله عراق است که بخش کمی از کل تجارت دو کشور را شامل می شود.

سخنگوی گمرک با ابراز امیدواری برای اضافه شدن مرزهای خسروی و چذابه به مرزهای فعال، گفت: مرزهای ایران با عراق در بخش اقلیم کردستان در زمان بسته بودن مرزهای تجاری بخش عربی این کشور، بار تجارت ایران و عراق را به دوش می کشید و با گشایش مرزها در بخش عربی و با امید به بازگشت فعالیت به حالت عادی در آینده ای نزدیک، انتظار داریم تردد و انجام تشریفات گمرکی در مرزهای باشماق، پرویزخان، تمرچین و بازارچه های مرزی کیله، شیخ صله، شوشمی و سیرانبند روان تر انجام شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باز مجوز بسته مرز سومار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان