Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@17:17:03 GMT

همدان در حوزه کودکان خیابانی استانی سلامت است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۲۵۴

همدان در حوزه کودکان خیابانی استانی سلامت است

ایسنا/همدان مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: همدان در حوزه کودکان خیابانی استانی سلامت است و کمترین تعداد کودکان خیابانی را دارد.

حمیدرضا الوند ۲۴ تیرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۴۶ عنوان برنامه به مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی در استان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل افتتاح ۷۶ مسکن معلولان، راه‌اندازی ۱۷ کارگاه اشتغال و ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی برای ۸۰ نفر از جامعه هدف در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته بهزیستی «شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده» است، اظهار کرد: در سال جاری مستمری‌ افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی افزایش یافته است که علاوه بر آن کمک هزینه معیشت نیز به آن‌ها اضافه می‌شود همچنین حق پرستاری نسبت به قبل دو برابر شده و کمک هزینه معیشت به آن افزوده می‌شود.

الوند ادامه داد: سال ۹۸ در حوزه ایجاد اشتغال ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشتیم و متعهد بودیم برای ۱۸۰۰ نفر از خانواده معلولان شغل ایجاد کنیم که در نهایت ۲۳۰۰ شغل ایجاد شد و رتبه اول کشور را به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشته و تعهد داریم برای ۱۹۰۰ نفر اشتغال‌زایی کنیم که امیدواریم مانند سال قبل بیش از این شغل ایجاد کنیم.

الوند با بیان اینکه توانستیم صدک قد و ‌وزن بچه‌ها در مهدهای کودک همدان که در سن رشد ۳ تا ۶ سال هستند را ارتقاء ببخشیم، گفت: بر اساس غربالگری دانشگاه علوم پزشکی صدک قد و وزن بچه ها ۵۰ درصد بهبود و افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان درباره فرزندخواندگی هم گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۶ نفر از بچه‌های مقیم شیرخوارگاه خود را به فرزند خواندگی دادیم که ۱۱ نفر «امین موقت» و پنج نفر فرزندخواندگی بوده است. 

وی در رابطه با خدمات اورژانس اجتماعی همدان هم توضیح داد: در سال ۹۸ با دو خط تلفن ۱۲۳ و خدمات اورژانس اجتماعی سیار، ۳۹ هزار و ۸۷۷ مداخله اتفاق افتاده و از سال ۹۲ تاکنون هم حدود ۱۵۲ هزار مداخله تخصصی در اورژانس اجتماعی همدان اتفاق افتاده است.

الوند درباره مداخله در پایگاه‌های اجتماعی سازمان بهزیستی همدان هم بیان کرد: در سال ۹۸ تعداد ۱۵ هزار و ۳۳۸ مداخله انجام شده و از سال ۹۲ تا به امروز بیش از ۹۲ مداخله را شاهد بوده‌ایم‌.

وی با بیان اینکه شش پایگاه ثابت در استان وجود دارد و تمامی شهرستان‌های استان به جز فامنین دارای مرکز اجتماعی هستند، گفت: ۹ شهرستان استان همدان دارای مراکز مداخله طلاق هستند و در سال ۹۸ به ۵۹۸۸ خانواده در آستانه طلاق خدمات داده‌اند همچنین از سال ۹۲ تاکنون به بیش از ۲۷ هزار زوج در آستانه جدایی خدمات ارائه کرده‌اند که ۳۲ درصد منجر به سازش شده است.

الوند در بخش دیگری از سخنانش درباره پیشگیری از تنبلی چشم مطرح کرد: از سال ۹۲ تا امروز بیش از ۳۸۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال از خدمات این بخش بهره‌مند شده‌اند، علاوه بر این در سال ۹۸ تعداد ۲۲هزار و ۱۱۹ کودک غربالگری شنوایی شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۲۰۵۰ نفر مشاوره ژنتیک گرفته‌اند همچنین از خط مشاوره ۱۴۸۰ تعداد ۵۱ هزار و ۷۱۷ نفر تماس ثبت شده که از اسفندماه با شیوع کرونا یک شیفت به این خط اضافه شد و غالب سوالات درباره مشکلات در خانه ماندن این ایام بوده است. 

الوند با اشاره به اینکه ۴۵ کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارد، اضافه کرد: در سال ۹۸ تعداد ۲۱ هزار و ‌۵۰۰ نفر از خدمات این مراکز استفاده کرده‌اند و در کنار این مراکز خدمات دیگری از طریق دیگر مراکز مرتبط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره در سال ۹۲، هشت عدد بوده و امروز به ۴۳ مرکز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این مراکز در استان بیش از پنج برابر شده است، به عبارت دیگر توسعه و ‌گسترش مراکز مشاوره در جامعه یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی مردم در حوزه مسائل اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در پایان توضیح داد: در سال ۹۸ برای ۲۸۸ نفر از معلولان استان مناسب سازی ایجاد شده و یک مرکز نگهداری و ‌توانبخشی معلولان ذهنی و یک مرکز سالمندان نیز به مراکز استان اضافه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی كودكان خياباني فرزند خواندگی معلولان سال ۹۸ تعداد استان همدان سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، با برنامه ریزی‌های انجام شده، این کلیپ‌ها روز دوشنبه ۱۷ و چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۱۰ صبح از رسانه استانی همدان پخش می‌شود.

احمد آریائی نژاد فرزند شمس اله با کد نامزدی ۱۱ و حسین احمدی فرزند احمد با کد نامزدی ۲۲ به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر راه یافته اند.

پیش از این نیز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، کلیپ های تبلیغاتی نامزدهای مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه ملایر از شبکه استانی همدان پخش شده بود.

تبلیغات انتخاباتی از روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

 

دیگر خبرها

  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر