Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی روز سه شنبه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دیروز در گفت وگوی تلفنی با «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، ضمن ابراز تأسف و همدردی از کشته شدن چند تن از سربازان این کشور در درگیری پیش آمده در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تاکید کردم حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان راهبرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار داشت: ایران همواره بر حل و فصل مسائل و اختلافات از طریق راه حل‌های سیاسی و مذاکره تاکید دارد و امیدواریم مشکل پیش آمده به همین حل و فصل شود.

مصطفی‌یف هم در ادامه گفت‌وگو از مواضع جمهوری اسلامی ایران قدردانی و بر توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه به‌رغم شرایط کرونایی در ماه‌های اخیر شاهد افزایش چهارده درصدی تبادلات دو کشور بودیم که نشانگر عزم دو کشور برای افزایش همکاری‌هاست. دو طرف مصمم هستند که این همکاری‌ها ان شاء الله با عبور از بیماری کرونا، توسعه بیشتری پیدا کند.

اصول اساسی سیاست خارجی ایران توسعه روابط با همسایگان است

 واعظی رییس دفتر رییس جمهوری شب گذشته در گفت وگوی تلفنی با «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به ضرورت تلاش در راستای گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در بخش‌های مختلف، گفت: توسعه روابط با همسایگان از اصول اساسی سیاست خارجی ایران به شمار می‌رود و در این راستا آماده توسعه، تقویت و تحکیم بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه تهران- باکو هستیم.

وی ضمن ابراز تأسف از کشته شدن چند تن از سربازان این کشور در درگیری پیش آمده در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان و ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور گفت: حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان راهبرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: ایران همواره بر حل و فصل مسائل و اختلافات از طریق راه حل‌های سیاسی و مذاکره تاکید دارد و امیدواریم مشکل پیش آمده بدون توسل به زور حل و فصل شود.

شاهین مصطفی یف نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت ایران در حادثه پیش آمده گفت: مواضع ایران نسبت به حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله آذربایجان همواره قابل احترام بوده است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین با تجلیل از اهتمام ایران نسبت به توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه فی مابین بر ضرورت تلاش بیش از پیش مسوولان دو کشور در این راستا تاکید کرد.

دو طرف در این گفت و گو با اشاره به برقراری مبادلات تجاری دو کشور به رغم وجود شرایط کرونایی، از تلاش مسوولان برای باز بودن مرزها با افزایش ۱۴ درصدی مبادلات تجاری دو کشور در ماه‌های اخیر ابراز خرسندی کردند.

واعظی و شاهین مصطفی‌یف همچنین با اشاره به تبادل نظر و گفت و گوی مقامات رسمی ایران و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور در ارتباط با گسترش ارتباطات جاده‌ای، راه آهن و تکمیل کریدور شمال-جنوب، ابراز امیدواری کردند تا هر چه سریع‌تر روابط و مناسبات فی‌مابین به شرایط پیش از شیوع بیماری کرونا بازگردد.

برچسب‌ها آذربایجان محمود واعظی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان محمود واعظی آذربایجان محمود واعظی حفظ تمامیت ارضی کشورها جمهوری آذربایجان پیش آمده حل و فصل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئیس‌جمهور، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«پس از دو روز مذاکره و گفت‌گو با مقامات عالی کشور پاکستان، مقصد بعدی سفر ما همراه با ریاست محترم جمهور به سریلانکا بود؛ کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

ما در کنار مذاکرات، ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم.

هم در پاکستان و هم در سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سال‌های گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزئیات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور رؤسای جمهور امضا شد، همکاری‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمد.

با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

همچنین دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش پدافند فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال می‌کند.

استقبال مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان تراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

این اقبال بی‌نظیر نشان داد که سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است.»

کد خبر 747835

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • فیلم| کارشناسان عرب‌زبان: حب و بغض را در مورد ایران کنار بگذاریم،راهبرد منطقه‌ای ایران باید در دانشگاه‌ها تدریس شود
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود