Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،در این مرکز طول دوره درمان یکساله و به صورت ۴ ماه اقامت شبانه روزی و ۸ ماه سرپایی خواهد بود.

دانا رئیس سازمان بهزیستی در ویدئو کنفرانس افتتاح همزمان این مراکز گفت: در این مراکز برای هر فرد یک نسخه و یک نقشه درمانی خاص پیشنهاد خواهد شد.

او افزود: افراد معتاد پذیرش شده در این مراکز در باشگاهی ساماندهی می‌شوند و برای حفظ ارتباط روحی و روانی این افراد با خانواده از ابتدا خانواده در کنار تیم درمانی که برای این افراد تصمیم گیری خواهد کرد حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به این مراکز تاکید شده است تا از هیچ دارویی به عنوان جایگزین ماده مخدر استفاده نشود و درمان به صورت پرهیز مدار باشد.

او همچنین حرفه آموزی و ایجاد شغل، کسب و کار و حمایت از زندگی این افراد برای بازگشت به جامعه را از دیگر کارکرد‌های این مراکز دانست.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اگر فرد دارای اعتیاد خانواده نداشته باشد این مجموعه اجتماعی خانواده آن‌ها خواهد بود و اگر محل اقامت نداشته باشند برای آن‌ها محل اقامت چه در طول درمان و چه بعد از آن در نظر گرفته خواهد شد.

او افزود: اگر فرد دارای اعتیاد شغل داشته باشند به او کمک خواهد شد تا به شغل خود برگردد و اگر چنانچه تاکنون حرفه‌ای نیاموخته باشد در آن مرکز حرفه آموزی برای او انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان بهزیستی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد حسینی با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند

دکتر حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال های اخیر با حمایت دولت مردمی گام های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه های فنی و هنرستان ها اگر در کنار کارخانه ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارکهای علمی و فناوری باشند می توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان  بهره ببرند همچنان که دانشگاههای علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می آورند.

دکتر حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهادها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور دکتر حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

 

 

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی