Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:09:58 GMT

چادر، نشان‌دهنده هیمنه زن است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۰۷۰۱

چادر، نشان‌دهنده هیمنه زن است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: چادر زینت و نشان‌دهنده هیمنه بانوان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، موسی انصاری عصر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته عفاف و حجاب گفت: چادر نشانه‌ ابهت بانوان و زینت و زیبایی آنان است.

وی ادامه داد: چادر قبل از اینکه حجاب و پوشش زن باشد، ابتدا هویت و شناسنامه مرد است که در قالب چادر، به عنوان محافظ یه دُر، نشان‌دهنده ابهت زنانگی است که هیمنه برخی از ویژگی‌های مردانگی نه نوع جنسیت بلکه قاطعیت و شجاعت را هم در اذهان تداعی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چادر فقط زنانه نیست بلکه نشان‌دهنده‌ غیرت مرد است، توضیح داد: مردان مرد همه عرصه‌های سخت در کارزار جنگ و مقابله با اهریمن و اجنبی و چه در دفاع از ناموس و وطن و سایر عرصه‌های مهم و سخت روزگار و آنان که افتخار شهادت نصیبشان شد، همه از لوای چادر با شرافت مادران و زنان سرزمینمان قد علم کردند.

انصاری خاطرنشان کرد: چادر مقدس و مایه افتخار و عزّت است، باید آن را مقدّس نامید؛ زیرا مقدّس‌ترین انسان‌ها که در مکتب تشیّع به اوج و به درجات الهی رسیدند، بلا شک در دامان زنان غیرتمندی پرورش یافتند که لحظه‌ای چادر از آنها جدا نشد.

وی با بیان اینکه ارزش بانوان در دین اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، افزود: چادر هرچند حجاب و کرامت مادران و دختران این سرزمین است اما فقط صرف پوشش در مقابل نگاه هرزه‌ها نیست، بلکه شرف، غیرت، مردانگی، شجاعت و تعصّب و پناه مرد است و چه بسا، هویت و فرهنگ است.

انصاری چادر و حجاب را  تحفه الهی که بر قامت بانوان برشمرد و بیان کرد: چادر و حجاب منشاء سیر تفکر و مسیرحرکت تا رسیدن به جایگاه مقدّس خانواده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در بخش پایانی سخنانش با ذکر مثالی از نوع برخورد با برخی مسائل و مشکلات در خانواده‌های ایرانی تأکید کرد: وقتی که مشکلی برای خانواده رخ دهد، شاید اولین کلمه‌ای که از زبان مادر جاری می‌شود و آرامش می‌دهد همین دو کلمه باشد"چادرم کجاست"؟ این ندا، اطمینان را به سایر اعضاء القا می‌کند که مادر خود این مسئله را حل می‌کند و همین مثال ساده نشان دهنده‌ اهمیت چادر و حس خوب امنیت و اقتدار همراه آن است.
انتهای پیام/٦٨٠٣١

منبع: فارس

کلیدواژه: چادر عفاف موسی انصاری رئیس شورای تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری نشان دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از لغزندگی محور‌های شهرکرد، فارسان و کوهرنگ خبر داد.

بیشتر بخوانید

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو ازهرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است