Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:15:54 GMT

تلاش صنایع شیر ایران برای شکوفایی رونق تولید

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۱۱۲۳

تلاش صنایع شیر ایران برای شکوفایی رونق تولید

بی‌شک توسعه و رونق صادرات، یکی از اصلی‌ترین اهداف واحدهای صنعتی و اقتصادی است که به صورت مستقیم بر حوزه کسب و کار و رفاه در هر کشوری تاثیرگذار است.

موضوع صادرات و ارزآوری نیز در شرایط کنونی که کشور ما با انواع تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند بسیار مهم و حیاتی است و بدون تردید نقش بسزایی در بهبود شرایط اقتصادی کشورمان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش صادرات شرکت شیر پگاه فارس در سه ماه اول ۹۹ 

مدیر عامل شرکت شیر پگاه فارس، روز سه‌شنبه با اشاره به روند رو به رشد و سیر صعودی صادرات این شرکت در سه ماهه نخست سال ۹۹ اظهار داشت: در این مدت، صادرات این شرکت به لحاظ وزنی نسبت به ابتدای سال جاری، افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است و هدف ما در سال ۹۹ که به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده ، تبدیل شدن به قطب صادرات صنایع شیر ایران است. 

محمد بزم آراء افزود: با توجه به تحقیقاتی که از بازارهای هدف صادرات شرکت پگاه فارس صورت گرفته، محصول پنیر الماسی و میلک شیک این شرکت مورد استقبال واقع شده است. 

وی، همچنین به خرید دستگاه استفان برای افزایش تولید محصول صادراتی پنیر الماسی پروسس، گفت: دیگر محصولات استراتژیک تولیدی این شرکت از جمله خامه فروزن و شیر خشک نیز در کشورهای اوراسیا با افزایش تقاضا مواجه شده است.

بزم آرا اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده نیز تجهیزات مورد نیاز برای تولید شیر کندانس فراهم شده است و با توجه به نیاز بازارهای صادراتی در آینده نزدیک نسبت به تولید این محصول اقدام خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت شیر پگاه فارس با تاکید بر اینکه توسعه و نفوذ بیشتر در بازارهای صادراتی، عمده هدف این مجموعه در سال جهش تولید است، بیان داشت برای تحقق این مهم، تمرکز تمام عوامل بر توسعه خطوط و تنوع محصولات صادراتی با توجه به ذائقه کشورهای هدف است.

اوراسیا، نام قاره وسیعی است که از ترکیب ۲ قاره اروپا و آسیا پدید آمده‌ است.با توجه به اینکه این ۲ قاره مرز طبیعی ویژه‌ای ندارند و مرزبندی کنونی میان این دو قاره بیشتر تاریخی و فرهنگی است، در بعضی مناطق جهان، اوراسیا به عنوان بزرگترین قاره در بین پنج یا ۶ قاره دنیا شناخته می‌شود. بخش بیشتر اوراسیا در نیم‌کره شمالی و شرقی قرار دارد. مساحت قاره اوراسیا نزدیک به ۵۵ میلیون کیلومتر مربع است و نزدیک به پنج میلیارد نفر در این قاره زندگی می‌کنند.

با اراده و برنامه‌ریزی می‌توان از تحریم‌ها عبور کرد

بزم آراء، در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به راه‌اندازی موفقیت آمیز خط بسته‌ بندی استریل، از افزایش تولید روزانه ۲۰ تن محصولات استریل (فرادما) در این شرکت خبر داد.

وی، با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی و اتکا به دانش فنی متخصصان داخلی می‌توان از سد تحریم عبور کرد، افزود: خط استریل با استفاده از توان داخلی بومی سازی شده است.

مدیرعامل شرکت شیر پگاه فارس، کاهش ریسک تولید به لحاظ کیفی، افزایش ظرفیت و تنوع تولید، نفوذ در بازار محصولات تک نفره استریل ،کاهش هزینه‌های برون سپاری و قیمت تمام شده محصول را از نتایج بومی سازی خط استریل عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این خط شاهد تحقق اهداف شرکت در راستای افزایش تولید و صادرات خواهیم بود.

برچسب‌ها جهش تولید شیراز صادرات غیر نفتی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید شیراز صادرات غیر نفتی فارس جهش تولید شیراز صادرات غیر نفتی فارس شرکت شیر پگاه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید روح اله لطیفی سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران ، همزمان با دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا اظهار داشت : قاره آفریقا با دارا بودن ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت و ۵۴ کشور ، یک فرصت بزرگ در حوزه روابط تجاری و اقتصادی است و ایران می تواند به واسطه نیاز این قاره به سوخت و انرژی ، تکنولوژی و مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی ، سرمایه گذاری و طراحی و ساخت امور زیر بنایی از جمله معدن ، سد ، راه سازی و پروژه های عمرانی ، اورهال کردن پالایشگاه ها ، استخراج گاز ، بازار مصرف مناسب مواد غذایی ، و محصولات صنعتی ، تجاری و مصرفی و نیاز ما به کشت فراسرزمینی همراه با توانمندی کشورمان در صادرات خدمات فنی و مهندسی در این قاره فرصت ها ضمن حفظ شئونات انسانی و حفظ منافع توامان کشورمان و کشورهای آفریقایی حضور پیدا کند .
وی افزود در سال ۱۴۰۲ پراکنش صادراتی کشور به این قاره از نکات قابل توجه بود و صادرات در شرق ، غرب ، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرد و ۳۹ کشور از این قاره ، مقصد صادرات کالاهای ایرانی به صورت مستقیم  بودند .
وی افزود:  با وجود کاهش صادرات کشور به بخش سفید این قاره در شمال در سال های گذشته ، شاهد افزایش صادرات به کشورهای الجزایر ، مصر ، لیبی، تونس، جیبوتی  و مراکش در سال ۱۴۰۲ با وجود بحران حمل و نقل در دریای سرخ بودیم .

لطیفی در خصوص هفت مقصد نخست محصولات صادراتی به آفریقا گفت: در سال ۱۴۰۲ ، غنا با خرید ۱۷۳.۵ میلیون دلار ، آفریقای جنوبی با ۱۴۵ میلیون دلار، تانزانیا با ۹۲.۸ میلیون دلار، کنیا با ۴۸.۷ میلیون دلار ، نیجریه با ۴۸ میلیون دلار ، موزامبیک با ۴۷.۱ میلیون دلار و سومالی با ۳۳.۳ میلیون دلار هفت مقصد نخست صادرات کالاهای ایرانی به صورت مستقیم به این قاره بودند .
وی افزود : ۵۱ درصد صادرات ایران به این قاره مشتقات نفتی ،  شامل کود اوره ، قیر ، گاز مایع و انواع روغن های صنعتی بود و بعد از آن ۳۷ درصد صادرات کشورمان را  محصولات فولادی و آهنی به خود اختصاص داده است ، مواد غذایی ، مصالح ساختمانی ، انواع فرش و کف پوش ، شوینده ها و لوازم بهداشتی ، لوازم خانگی ، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم صنعتی ، قطعات خودرو ، لاستیک ، مواد معدنی ، لوازم الکتریکی، لوستر ، مبلمان  و اسباب بازی از دیگر کالاهای صادراتی ایران به قاره آفریقا در سال ۱۴۰۲ بودند‌.


سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در خصوص واردات از قاره سیاه گفت: ۲۲ کشور از این قاره فروشنده مستقیم کالا به ایران در سال ۱۴۰۲ بودند که  آفریقای جنوبی با فروش ۱۹ میلیون دلار ، زامبیا با ۱۲.۵ میلیون دلار ، غنا ۱۲ میلیون دلار ، سیشل با ۱۱.۷ میلیون دلار ، کنیا ۹.۵ میلیون دلار ، تانزانیا با ۶.۱ میلیون دلار و اوگاندا با ۴.۱ میلیون دلار ، هفت کشور نخست فروش کالا در بین کشورهای قاره آفریقا به ایران در سال گذشته بودند.
وی افزود : ۶۶ درصد واردات ایران از این قاره مواد غذایی و کشاورزی  مانند چای، ذرت، قهوه، توتون ، حبوبات ، لاشه گوسفند و محصولات شیلاتی بودند و ۲۱ درصد نیز مواد معدنی مانند سنگ منگنز ، سنگ و خاک روی ، کنسانتره گروم ، و ۱۳ درصد دیگر نیز عمدتا روغن صنعتی و گریس ، انواع تسمه ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی و صنعتی و لوازم یدکی بودند .
لطیفی در خصوص موانع توسعه روابط اقتصادی با قاره آفریقا گفت: عدم شناخت ظرفیت ها در بین تجار ایرانی و آفریقایی ، نبود یا کمبود  حمل نقل ارزان ، مستمر و فراگیر و موانع جابجایی مستقیم ارز و پول ، از موانع توسعه تجارت یا تجارت مستقیم بین ایران و قاره آفریقا است که رفع این موانع با اراده دولت ها و پیگیری بخش خصوصی تا حدودی به تجارت ایران با این قاره شتاب خواهد داد.

دیگر خبرها

  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند