Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، ای‌اف‌سی در گزارش خود می‌نویسد: در تاریخ ۶۴ ساله جام ملت‌های آسیا ۱۶ مرد، جام را در کسوت سرمربی بالای سر برده‌اند و بی‌شمار مربی مستعد، آن را آزموده و توفیقی نیافتند.

در ادامه این گزارش با اشاره به سرمربیان ایرانی فاتح معتبرترین تورنمنت قاره کهن، می‌خوانیم:

محمد رنجبر قهرمان: ۱۹۷۲ به همراه تیم ملی ایران

تیم ملی ایران که تحت هدایت «محمود بیاتی» در سال ۱۹۶۸ جام قهرمانی را در خانه بالای سر برده بود، چهار سال بعد در تایلند از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و رنجبر به نخستین و تنها سرمربی ایرانی فاتح جام ملت‌های آسیا در خارج از خاک خودی تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور رنجبر روی نیمکت تیم ملی ایران در دیدار دراماتیک فینال برابر کره به اوج رسید؛ جایی که ستاره‌های این تیم «حسین کلانی» و «علی جباری» در پیروزی ۲ بر یک ایران در وقت‌های اضافی، گلزنی کردند.

آن نتیجه رکورد ۱۰۰درصدی پیروزی را در تورنمنت برای تیم ملی به ارمغان آورد و مجموع پنج برد آنان از سوی هیچ‌کدام از تیم‌های ملی ادوار بعد تکرار نشد.

حشمت مهاجرانی قهرمان: ۱۹۷۶ (تیم ملی ایران)/ ۱۹۸۰ مرحله گروهی (تیم ملی امارات)

در حالی که تیم تحت هدایت رنجبر در سال ۱۹۷۲ تمام بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشت، تیمی که مهاجرانی را روی نیمکت خود داشت تمام چهار دیدار خود را بدون دریافت حتی یک گل و در جریان تکرار قهرمانی ۴ سال بعد، با برد از سر گذارند.

پیروزی یک بر صفر آنان برابر کویت در فینال که برابر دیدگان ۱۰۰ هزار هوادار در تهران به وقوع پیوست، تیم ملی ایران را به تنها تیم تاریخ این تورنمنت بدل کرد که سه بار پیاپی جام را بالای سر می‌برد اما این تنها یکی از افتخارات این تیم تحت هدایت مهاجرانی بود.

در واقع، حشمت مهاجرانی تیم ملی ایران را برای نخستین بار به یک چهارم نهایی المپیک ۱۹۷۶ رساند و نخستین صعود به جام جهانی را در سال ۱۹۷۸ برای ایرانی‌ها میسر کرد؛ مهاجرانی سپس دو سال بعد تیم ملی امارات را برای نخستین بار به جام ملت‌های آسیا رساند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محمد رنجبر حشمت مهاجرانی تیم ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس‌جمهور در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشور‌های آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشور‌های آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

حجت الاسلام رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش آنا، دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است