Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از گذشت 17 سال نخستین حکم اعدام فدرال در آمریکا اجرا و یک متهم به قتل عمد اعدام شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از گذشت 17 سال نخستین اعدام فدرال در آمریکا صورت گرفت  و فردی که محکوم به قتل بود با حکم دیوان عالی این کشور سه شنبه صبح به وقت محلی اعدام شد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی ان ان» «دانیل لوییس لی» محکوم به قتل ساعت 8:07 دقیق صبح سه شنبه به وقت محلی در منطقه «تری هاوت» اعدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوییس لی محکوم به قتل یک خانواده سه نفره بود. وی قرار بود روز دوشنبه اعدام شود اما قاضی فدرال اجرای حکم اعدام این فرد و سه تن دیگر را به دلیل چالشهای موجود در زمینه اجرای پروتکل دولت در زمینه تزریق داروی کشنده متوقف کرد.

«استفان بریبر» از قضات آمریکا در زمینه اجرای این حکم و چالشهای موجود گفت که از سرگیری اعدام‌های فدرال دشواری اجرای این حکم و سازگاری آن با قانون ساسی را نشان می‌دهد.

 قرار است دو محکوم دیگر نی در روزهای آتی در آمریکا اعدام شوند.

«ویلیام بار»، وزیر دادگستری آمریکا مردادماه سال گذشته به دولت فدرال دستور داد اجرای مجازات اعدام‌های فدرال از سر گرفته شود.  ویلیام بار همچنین به اداره زندان‌ها دستور داده بود  این مجازات را برای ۵ نفر از زندانی‌هایی که از سوی دولت فدرال آمریکا به اعدام محکوم شده‌اند اجرا کند. 

ویلیام بار در بیانیه‌ای که روی وبگاه وزارت دادگستری قرار گرفته گفت، این مجازات برای «پنج نفر از زندانی‌های در ردیف اعدام که به قتل و در برخی پرونده‌ها به شکنجه و تجاوز محکوم شده‌اند» اجرا شود.

آخرین مجازات اعدام در سطح فدرال در سال ۲۰۰۳ از طریق تزریق سم اتفاق افتاد. در سال‌های گذشته برخی از متهمانی که در ایالت‌های آمریکا با روش تزریق سم اعدام شده‌اند زجرکش شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعدام کرونا آمریکا پلیس فدرال آمریکا اعدام شد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد مهدی اقبال‌پور بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران شمار پروژه‌های محرومیت‌زدایی را که توسط بسیج سازندگی سپاه کربلا اجرا شد، هزار و۶۶۶ پروژه اعلام کرد و ارزش آن را ۶۷۵ میلیارد تومان بیان کرد.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ پروژه به طول ۵۵ کیلومتر مربوط به راه روستایی، ۸۵ پروژه به طول ۱۳۰ کیلومتر آبرسانی، ۲۱ پروژه به میزان هفت هزار و ۴۰۰ متر مکعب احداث مخزن، هشت پروژه ایستگاه پمپاژ آبرسانی، ۱۰ پروژه برق رسانی در حوزه آبرسانی بوده است.

وی گفت: همچنین ۳۱ پروژه مدیریت بحران شامل احداث دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، هشت پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و ۵ پروژه فیبر نوری مخابرات نیز توسط بسیج سازندگی اجرا شده است.

سرهنگ اقبال پور از اجرای ۱۰ پروژه مخابراتی و سایت مخابرات و ۴۵ پروژه جاده بین مزارع به طول ۱۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: ۹۵ خانه محروم و ۳۲۰ گلزار شهدا نیز اجرا شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان مازندران با بیان اینکه ۴ پروژه مزرعه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: چهار پل روستایی نیز احداث شده است.

وی از غرس ۲۰۰ هزار اصل نهال در سواحل مناطق شهری و روستایی خبر داد و اعتبار اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد.

سرهنگ اقباپور با اشاره به افتتاح ۹۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد ارزش ریالی این پروژه را ۱۴۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت ۴۰ صندوق قرض الحسنه به ارزش یک میلیارد تومان در استان فعال شده است.

وی بر پایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج سازندگی به تعداد ۲۲ مورد را ز دیگر برنامه‌ها بیان کرد و درباره خدمات اجتماعی و کمک مومنانه نیز گفت: ۸۰ هزار و ۱۰۰ فقره کمک مومنانه شامل البسه، پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، بسته معیشتی، کارت هدیه و غیره به ارزش ۴۱ میلیارد تومان توزیع شده است.

سرهنگ اقبالپور ارزش ریالی پروژه‌های محرومیت زدایی و اشتغال زدایی را ۶۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت ۷۰۰ گروه جهادی نیز برای ارائه خدمات محرومیت زدایی به استان اعزام شده است.

کد خبر 6100590

دیگر خبرها

  • نخستین شب نغمه های اذان ایرانی برگزار می شود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
  • نخستین انتخابات هوشمند جهان در استونی اجرا می‌شود
  • اجرای طرح آبخیزداری در بالادست شهرک شهید کشوری
  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • گروه‌های سرود در نمایشگاه کتاب به اجرا می‌پردازند
  • ارتقای سطح جسمی و روحی بانوان سالمند با اجرای طرح ملی«بانو توانا»
  • طرح‌های تامین آب پایدار در شهر چاراویماق در حال اجرا است
  • نخستین اجرای کنسرت بندری آوای موج در سال جدید