Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس گفت: نمی‌شود نماینده مردم بود و در میدان نبود؛ در بحث قانونگذاری و قانونگذاران یکی از نکات این است هم ذینفع مردم باشند و هم زمینه اجرا شدن هم داشته باشد و می‌طلبد یک کار ستادی خوب انجام شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه (٢۴ تیرماه ۹۹) لحظاتی قبل در شبکه اول سیما آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف در این برنامه با بیان اینکه عملگرایی و در میدان بودن عادت همیشگی من و افتخار بنده بوده است؛ گفت: افتخار بنده است که در هر جا با مردم از نزدیک سخن بگویم و درد آن‌ها را با تمام وجودم برای چاره اندیشی حس کنم. مجلس هم برای اثر گذاری این روحیه را می‌خواهد و نمی‌شود مشکلات مردم را در میدان ندید و در پشت اتاق‌های بسته تصمیم گرفت.

رئیس مجلس گفت: خود قانونگذاران هم باید در راه حل مشکلات مردم قانون گذاری کنند و هم زمینه اجرایی شدن داشته باشند و این کار ستادی خوب می‌خواهد و از پایین‌ترین سطوح بسیج شد و چاره اندیشی کرد.

قالیباف با اشاره به ارتباط تصویری رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس گفت: رهبر انقلاب در ملاقات با نمایندگان اشاره کردند که مردم به این مجلس دل بسته اند و پس از انقلاب این مجلس از انقلابی‌ترین مجالس است و این مسئله مسئولبت ما را سنگین‌تر می‌کند و همچنین این را نعمتی برای خود میدانیم.

او با تاکید بر اهمیت عملگرایی گفت: حرف من نباید در حد شعار بماند و در عمل باید نشان دهیم که مشکلات را به حول و قوه الهی قانونگذاری‌ها و نظارت‌ها را انجام دهیم. همه همکاران ما معتقدیم که رضایت رهبری در غمخوار مردم بودن ما و حل مشکلات مردم. از سوی ماست و ما هم تلاش می‌کنیم به دولت در حل مشکلات کمک کنیم.

قالیباف افزود: در حدود ۵۰ روز از آغاز عمر مجلس می‌گذرد و ما تلاش کردیم وظایفمان را شکل دهیم و توانستیم در زمانی مناسب و حداقلی کمیسیون‌ها را شکل دهیم و مجموعه همکاران با دولتمردان جلسه داشته باشند.

قالیباف با بیان اینکه ویژگی این مجلس این است که حدود ۱۸۰ نفر از نمایندگان دور اول نمایندگی‌شان است؛ گفت: البته برخی از نمایندگان هم از مدیران و تجربه داران امور مدیریتی اند. این افراد با موضوع‌هایکلان کشور آشنا شدند؛ بنای ما تعامل با قوای دیگر است. اما هر کدام از دستگاه‌ها وظایفی دارند و این تعامل در چارچوب وظایف است؛ باید در این راه اقدامی صورت گیرد

قالیباف با اشاره به لزوم تحول‌گرایی در مجلس گفت: معتقدیم در درون مجلس نیاز به تحول داریم و تلاش می‌کنیم در قانون‌گذاری و نظارت و در طرح‌ها و لوایح با نخبگان و ذی‌نفعان حاضر در مجلس، ارتباط برقرار کنیم. با توجه به اینکه همکاران ما در دور قبل زحمت کشیدند، اما انتظار مردم برآورده نشد.

رویکرد مجلس شفاف‌سازی و مردمی سازی است

رئیس مجلس افزود: معتقدیم ۴ رویکرد در مجلس و نظارت‌ها باید دنبال کنیم. شفاف‌سازی یکی از آن‌هاست و هر تصمیمی که در مجلس گرفته می‌شود و تکلیفی را بر مردم می‌گذارد، ملت باید از آن مطلع بشوند. مردمی سازی محور دوم است. اساس انقلاب اسلامی پایه مردمی دارد. در همین موضوع کرونا مردم به میدان آمدند. دولت و کادر پزشکی تصمیم گرفتند، اما دیدیم که در حوزه‌های مختلف مانند صنعت و... وارد عمل شدند. نباید تصمیمی بگیریم که مردم مشارکت نداشته باشند.

قالیباف رویکرد سوم مجلس را هوشمندی سازی دانست و افزود: امور ما باید مبتنی بر بستر الکترونیک باشد تا دقت و وقت را بهینه کند و به شفافیت هم مربوط است. رویکرد چهارم تمرکززدایی است. نظام اداری و اجرایی ما اختیار را به محلی خاص متمرکز می‌کند. این مسئله فرایند‌های نظام اداری را چابک می‌کند.

او ناامیدی را بزرگ‌ترین گناه برشمرد و تأکید کرد: من با همه وجود امید و ایمان‌دارم که حتماً می‌توانیم بر مشکلاتمان فائق شویم. ما تا سال ۱۴۰۴ و پایان برنامه ششم می‌توانیم به یک ثبات اقتصادی برسیم، زیرا هم تابع مادی و هم منابع انسانی داریم. هیچ کاری نشد ندارد. برای تهیه بسته اقتصاد مردمی با کارشناسان و صاحب‌نظران جلسات متمادی داشتیم.

در حال تکمیل ..

منبع: آنا

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی بسته اقتصاد مردمی مشکلات مردم رئیس مجلس حل مشکلات مجلس گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏با نزدیک شدن به تشکیل ⁧‫#مجلس_۱۲‬⁩ دو مجموعه زیر نظر مجلس ( ⁧‫#مرکز_پژوهشها‬⁩ و ⁧‫#دیوان_محاسبات‬⁩ ) احساس آزادگی بیشتری کرده و گزارشات متنوع و کارشناسی واقعی از عملکرد ⁧‫#دولت_تردمیلی_۱۳‬⁩ ارائه کرده اند. اینجانب نیز از بخشی از آنها، در مصاحبه هایم استفاده کرده ام که دولت را عصبانی کرده.

‏این گزارشات که کماکان با ملاحظاتی تهیه شده بخشی از ⁧‫#واقعیت_عینی_جامعه‬⁩ و ⁧‫#سفره_های_کوچک_شده_مردم‬⁩ و بیانگر ضعف شدید دولت در اجرا و خلاف گویی های دولت و عدم صداقتشان با مردم است ‏نتیجه میگیریم: هر کسی به جز ⁧‫#قالی_باف‬⁩ ⁧‫#رییس_مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902759

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم