Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@20:43:01 GMT

۱۵استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۳۵۲

۱۵استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علل افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشور امشب ۲۴ تیرماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

حریرچی با اشاره به اینکه ۱۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند، گفت: ویروس کرونا بسیار پیچیده است از این رو کوچکترین غفلت باعث بازگشت کرونا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به نگرانی‌های وزیر بهداشت از استان‌هایی که کمتر به ویروس کرونا آلوده شده اند، افزود: ۴۶ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در یک استان را زنان تشکیل داده اند که این موضوع به دو دلیل اتفاق افتاده است یکی به دلیل حضور آن‌ها در مراسم‌های عروسی، عزا و دورهمی و دیگری اینکه همسران آن‌ها از محل کار این ویروس را به خانه منتقل کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه امروز ۱۸۷ شهرستان قرمز، ۹۲ شهرستان نارنجی، ۵۹ شهرستان سفید و یک شهرستان سبز بود و این مایه نگرانی است، گفت : باید بدانیم که این ویروس عجیب و غریب است و شهرها و استان هایی که دوام آورده بودند و ویروس را به شهر خودشان راه ندادند با کوچکترین غفلت ممکن است ویروس به این شهرها نفوذ پیدا کند.

حریرچی با اشاره به اینکه در استان همدان ۴۱ درصد به دلیل حضور در دورهمی ها ،عروسی ها و مجالس ترحیم به بیماری مبتلا شده اند، افزود: ۵۱ درصد در درون خانواده ها و ۸ درصد به دلیل مواجهات شغلی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

او با بیان اینکه ویروس کرونا دشمن مشترک جهان است خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت جهانی اعلام کرده است که تا آینده پیش بینی شرایط عادی ممکن نیست.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در جهان پیش بینی ها مناسب نیست، افزود: امروز و دیروز رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بسیاری از کشورها برای مقابله با کرونا در مسیر اشتباه حرکت می کنند ، انتظار این که واکسن در ماه‌های آینده بتوانند کرونا را ریشه‌کن کند کاملا غیر واقعی است.

او با اشاره به اینکه ویروس دشمن اول همه ماست، اظهار داشت: وضعیت آمریکا ،برزیل، پاکستان ،عراق و هند نامناسب است، در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در اوج بیماری قرار داشتیم و الان به طور متوسط موارد ابتلا به اندازه فروردین ماه شده است ‌.

حریرچی تصریح کرد: کسانی که علامت دار می شوند در عرض سه ماه سطح آنتی بادی خونشان که ضد ویروس است به سرعت کاهش پیدا می‌کند، البته ممکن است ایمنی سلولی ایجاد شود که هیچ جایی نمی تواند آن را اندازه گیری کند لذا هیچ منبع معتبری وجود ندارد ، تا افرادی که مبتلا شده‌اند بتوانند خودشان را ایمن و پاک از بیماری تلقی کنند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با جنگ همه جانبه با ویروس منحوس کرونا مواجه هستیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری در هر سخنرانی که در طی ۵ ماه اخیر داشتند به ویروس کرونا اشاره فرموده اند.

پربیننده ترین مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح کشور +عکس ناو هواپیمابر آمریکایی دچار انفجار شد +عکس فعالیت برخی صنوف ممنوع می‌شود نیم صفحه اول روزنامه‌های امروز +عکس افرادی که ماسک نمی‌زنند جریمه می‌شوند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا وزیر بهداشت ایرج حریرچی ویروس کرونا ویروس چینی کرونا ویروس اخبار کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت معاون کل وزیر بهداشت ویروس کرونا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای هشدار داد انگلیس بیشترین میزان مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان را دارد و از این نظر در صدر فهرست جهانی سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این گروه‌های سنی جای گرفته است.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • (ویدئو) واژگون شدن خودروی «بن گویر» و زخمی شدن وی
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران