Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:17:53 GMT

حجاب با بخشنامه فرهنگ‌سازی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۳۸۴۶

حجاب با بخشنامه فرهنگ‌سازی نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: مسئله عفاف و حجاب با بخشنامه و دستورالعمل‌ها فرهنگ‌سازی نمی‌شود بلکه از نگاه یک آسیب اجتماعی باید به آن پرداخت و باید در متن جامعه و خلاقانه ترویج شود. ‎

سمیه قاسمی طوسی، در همایش گرامیداشت عفاف و حجاب ویژه بانوان اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری کشورهای غربی بر روی مسائل فرهنگی کشورهای اسلامی است و عفت زنان جوامع اسلامی را نشانه گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: برنامه‌های ضد فرهنگی کشورهای غربی قبل از اینکه عفت زنان را نشانه بگیرند، غیرت مردان را نشانه گرفته‌اند که نتیجه آن تزلزل بنیان خانواده می‌شود.

وی بابیان اینکه عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست بلکه شامل مردان نیز می‌شود، ادامه داد: در هفته عفاف و حجاب در همایش‌ها و برنامه‌ها مردان جامعه هم باید حضورداشته باشند چون این هفته ازنظر عفاف و غیرت مربوط به آن‌ها هم می‌شود.

قاسمی طوسی خاطرنشان کرد: در مورد طرز نگاه و تغییر دیدگاه ها نسبت به موضوع عفاف و حجاب باید ریشه‌یابی و فرهنگ‌سازی کرد و ببینیم چه اقدامات و چه عملکردهایی موجب ایجاد وضعیت موجود شده است.

وی بابیان اینکه در جامعه ناهنجاری‌ها در شکل لباس، نوع پوشش و رفتار خانواده‌ها با یکدیگر مشاهده می‌شود، گفت: مسئله عفاف و حجاب با بخشنامه و دستورالعمل‌ها فرهنگ‌سازی نمی‌شود بلکه از نگاه یک آسیب اجتماعی باید به آن پرداخت و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی و در متن جامعه و خلاقانه آن را ترویج کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عفاف و حجاب عفاف و حجاب فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمنان خاطر نشان کرد: به منظور اثربخش‌تر و هدفمندتر شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان و پرهیز از پراکنده کاری، موازی کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی نیاز به پیشبرد کار‌ها از طریق قرارگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص قانون عفاف و حجاب باید با مشارکت دستگاه‌های مختلف به صورت ترکیبی انجام شود، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیربط ضمن اینکه مقوله عفاف حجاب را باید در جامعه به گفتمان تبدیل کنند، می‌بابست در اداره متبوع شان نیز قانون عفاف و‌حجاب را رعایت و اجرا کنند که از آن جمله احترام به تقاضا‌های بسیاری از کارکنان خانم اداره‌ها برای مستقل بودن اتاق خانم‌ها از آقایان است.

در ادامه نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تسهیل ازدواج جوانان، برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس اسلامی در کرمانشاه و اشباع و اقناع جامعه در خصوص زیست عفیفانه را از جمله برنامه‌ها و مصوبات این شورا اعلام شد.

دیگر خبرها

  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد