Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه پرسیده اند که «چرا با تعطیلی خوابگاه‌ها، شهریه دریافت می‌شود؟» خبرنگار فارس این سوال را از مسوولان پیگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه پرسیده اند که «چرا با تعطیلی خوابگاه‌ها، شهریه دریافت می‌شود؟»

این کاربران نوشته اند که با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ و تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی پس از شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌ها از دانشجویان خوابگاهی اقدام به دریافت شهریه کرده‌اند که کاملاً غیرمنصفانه و علیه حق دانشجوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

*از خوابگاه تعطیل اجاره ای دریافت نمی شود

خبرنگار فارس این سوال را در گفت و گو با مسوولان مطرح کرده است.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این باره به خبرنگار فارس، گفت: خوابگاه های دانشجویی در حال حاضر بسته است و طبیعی است که به دلیل بسته بودن خوابگاه ها، اجاره ای هم پرداخت نمی شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: اکنون اجاره ای بابت خوابگاه های دانشجویی به صندوق رفاه دانشجویان واریز نمی شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشجویان ساکن خوابگاه‌های غیر دولتی به نسبت زمانی که دیر خوابگاه را تخلیه کنند، هزینه تاخیر می‌پردازند.

*دستورالعمل پرداخت اجاره بسته به روزهای حضور در خوابگاه همچنان معتبر است

همچنین خبرنگار فارس این سوال را با مسوول مربوط در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم مطرح کرد.

الیاس منیری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان در این باره به خبرنگار فارس، گفت: بدیهی است که صندوق رفاه دانشجویان بابت روزهایی از این ترم که خوابگاه بسته بوده و دانشجو از خوابگاه استفاده نکرده، اجاره ای دریافت نمی کند.

وی افزود: طبق اعلام قبلی صندوق رفاه دانشجویان، اجاره خوابگاه های دانشجویی به میزان روزهایی که دانشجو از خوابگاه استفاده کرده، محاسبه و دریافت خواهد شد. 

*اجاره ها نزد صندوق رفاه دانشجویان محفوظ است

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هم در این باره به خبرنگار فارس، تاکید کرد: در مدت تعطیلی خوابگاه های دانشگاه‌ ها و حضور نداشتن دانشجو در خوابگاه، اجاره ای هم دریافت نمی شود و این موضوع را از همان روزهای ابتدایی تعطیلی اعلام و به دانشگاه ها ابلاغ کرده ایم.

وی درباره تکلیف اجاره احتمالی پرداختی توسط دانشجویان به صندوق رفاه دانشجویان، گفت: اگر دانشجویی ابتدا اجاره خوابگاه را پرداخت کرده و سپس خوابگاه تعطیل و غیرقابل استفاده شده، اجاره پرداخت شده در صندوق رفاه دانشجویان محفوظ مانده است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دانشجو مبلغ پرداختی را از صندوق رفاه دانشجویان بستانکار می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری رئیس سازمان امور دانشجویان اجاره خوابگاه دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه های دانشجویی تعطیلی خوابگاه ها خبرنگار فارس اجاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای ۳ فرزندند تقدیر و تجلیل شد توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و استاندار زنجان تجلیل و تقدیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر یک روزه وارد استان زنجان شد. وی در برنامه نخست با محسن افشارچی استاندار زنجان دیدار کرد.

نکته قابل توجه دیدار امروز این دو مسئول با یکدیگر اینجا بود که در این جلسه در راستای تشویق سیاست‌های فرزندآوری از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی که دارای 3 فرزند هستند تقدیر و تجلیل شد.

بیش از یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

بیت‌اله برقراری در دیدار با استاندار زنجان اظهار داشت: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده داشت ولی در این دولت تاکنون یک میلیون و 13 هزار نفر عضو  جدید زیرپوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و نماینده تام الاختیار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش ما می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این درحالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت مردمی اقداماتی قابل توجهی انجام شده که نیاز به تبیین دارد، تصریح کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال بر اساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله این اقدامات شاخص است.

درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه‌های اصلی مدیریت استان است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در شاخصهای مرتبط به حوزه کار و تولید رتبه های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

استاندار زنجان به گره‌گشایی از مسائل تعاونی های مشکل‌دار استان اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز با همراهی مسئولان کشوری اقدامات مطلوبی تا کنون انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • اجاره خفت گیر و شرخر چقدر هزینه دارد؟!
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره؛ اجاره راه پله به جای مغازه
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه / ۵ متر راه پله ماهی ۵ میلیون!
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن