Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا طاهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این هزینه اجرای طرح انتقال آب از سواحل چابهار ۳.۵ میلیارد یورو برآورد شده بود که این میزان با محاسبات مهندسی ارزش به ۲.۲ میلیارد یورو کاهش یافته است.
وی ادامه داد: تصویب نهایی مطالعات زیست محیطی آخرین گام باقی مانده اجرایی شدن  طرح انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با تصویب مطالعات زیست محیطی، به زودی شاهد اجرای این طرح ملی توسط بخش خصوصی خواهیم بود و دو هفته گذشته هم مسوولان سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور خود در مشهد، تصویب و موافقت آن سازمان را با اجرای طرح انتقال آب از سواحل چابهار به شرق کشور اعلام کردند.
طاهری افزود: تامین کمبود آب صنعت، خدمات و شرب در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از اهداف اصلی و نهایی طرح انتقال آب از دریای عمان است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح بسیار مهم، جهشی بزرگ در صنعت آب کشور به شمار می‌رود و موجب رونق تولید و اشتغال در این بخش مهم از کشور خواهد شد.
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در افق نهایی طرح قرار است ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین در استانهای شرقی کشور و با اولویت استان سیستان و بلوچستان توزیع شود.

مطالعات اجرای طرح انتقال آب از سواحل چابهار به استانهای شرقی کشور از سال  ۱۳۹۵ از سوی وزارت نیرو به شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی واگذار شده است. 

خراسان رضوی یکی از بحرانی‌ترین استان‌های کشور به لحاظ افت آبهای زیرزمینی است به طوری که منابع زیرزمینی این استان با کسری مخزن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعبی در سال مواجه است.
هم‌اکنون چاهها و منابع زیرزمینی سهم ۸۰ درصدی در تامین آب آشامیدنی استان خراسان رضوی با جمعیت ۶.۴ میلیون نفری دارند.

برچسب‌ها مشهد دریای عمان شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد دریای عمان شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی مشهد دریای عمان شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی طرح انتقال آب از سواحل چابهار شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اجرای طرح انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست از اختصاص و هزینه ۵.۵ میلیارد یورو برای بهبود وضع هوا و کاهش گازهای مشعل در کشور خبر داد.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط‌ زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود