Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:01:48 GMT

نگاهی به مساله تعریض پیاده‌رو خیابان ملت شهرکرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۳۴۴۰۶

نگاهی به مساله تعریض پیاده‌رو خیابان ملت شهرکرد

در این شرایط ،نیاز است که در پیاده‌روهای شهری، راحتی و آرامش عابرین پیاده را در نظر گرفت و بر اساس اصول و ساختار شهری مبلمان مورد نیاز یک پیاده‌رو مناسب را بوجود آورد.

اصلی که چندین سال است در خیابان اصلی و مرکزی شهرکرد به چشم نمی‌آید و خیابان ملت را که می‌توان قلب تپنده بازار مرکزی و مرکز اصلی شهری شهرکرد دانست، چندین سال است که از پیاده‌رویی نامتناسب در نظر برخی از مردم و مسافران و گردشگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خیابان که جهت تعریض پیاده‌رو، منجر به عقب‌نشینی تعدادی از مغازه‌ها و ساختمانهای آن در چند سالی اخیر شده است، بخشی از آن هنوز بلاتکلیف مانده است و در این میان برخی شهروندان و مغازه‌داران و مالکان ساختمانهای این خواستار ساماندهی به این مساله شده‌اند.

مالکان مغازه‌ها و ساختمان‌های این خیابان برای آبادانی و زیبایی شهر عقب نشینی کردند

یکی از مغازداران این خیابان به خبرنگار ایرنا گفت:نزدیک به ۴۰ سال است که طرح عقب‌نشینی این خیابان تصویب شده است و زمانی که بحث عقب‌نشینی ساختمان‌ها و مغازه‌های این خیابان جدی شد، شهرداری به مالکان قول داد که اگر حدود ۶۰ درصد از مالکان این خیابان عقب‌نشینی کنند، ۴۰ درصد دیگر توسط شهرداری انجام شود و وقفه‌ای بین این کار صورت نگیرد.

علوی در ادامه می‌گوید: متاسفانه این خیابان که مرکز اصلی شهر و نماد اصلی شهر به حساب می‌آید و مسافرینی که وارد این شهر می‌شوند، به قطع به سمت خیابان و بازار اصلی این شهر که همین خیابان ملت است، هدایت می‌شوند، ولی این خیابان چهره نامناسب دارد، چرا که در برخی قسمت‌ها پیاده‌روی وجود ندارد که شهروندان در آن به راحتی رفت و آمد کنند.

این مغازه‌دار خیابان ملت در ادامه عنوان کرد: تاکنون مغازه‌های مالکان بخش‌هایی از این خیابان عقب‌نشینی کرده و بخش‌هایی همچنان بلاتکلیف مانده است و همین مساله منظره نامناسبی به مرکز شهر داده است، که هم رفت و آمد را برای عابرین در این خیابان سخت‌تر کرده و هم برای کسبه این خیابان مشکلاتی را بوجود آورده است.

شهرداری به وعده خود عمل کند

علوی که خود را از نخستین مالکان در این خیابان می‌داند که به تعهداتش عمل کرده و در عقب نشینی مغازه خود نزدیک به ۳۲ متر از زمین را در اختیار پیاده روی قرار داده است، می‌گوید: چند متر بالاتر از مغازه بنده، عقب‌نشینی نشده و پیاده‌رو عرض کمی دارد که عابرین مجبور می‌شوند در بخش‌هایی از کناره‌های خیابان اصلی برای رفت و آمد استفاده کنند.

به گفته علوی، کسانی که مغازه‌های آنان عقب‌نشینی کرده‌ است به قانون احترام گذاشته‌اند و در اجرای کار قانونی، در نخستین فرصت اقدام کردند، مسئولان ذیربط و شهرداری نیز باید به قول و قرارهای خود متعهد باشند و  موظف هستند عقب‌نشینی ساختمان‌ها و مغازه‌ها را با هر نیروی که دارند، ابتدا با خرید و تملک این ملک‌ها و در نهایت با قوه قهریه طرح تعریض خیابان ملت را انجام دهند.

این مغازه‌دار در پایان گفت: صاحبان مغازه‌هایی که عقب‌نشینی کردند برای آبادانی و احترام به قانون این کار را انجام دادند و بدون شک از آبادانی و زیبایی شهر همه شهروندان بهره می‌برند.

از سوی دیگر ، برخی از صاحبان و مالکان مغازه‌هایی که هنوز عقب نشینی نکرده‌اند نیز دیدگاه هایی دارند و خواستار توجه بیشتر شهرداری به این مساله هستند. 

یکی از این مغازه‌داران هنوز اقدام به عقب‌نشینی ملک خود نشده است، در این‌باره می‌گوید: اگر شهرداری حق و حقوق مالکان‌ را به شکلی که متضرر نشوند بپردازد، بدون شک صاحبان این دست مغازه‌ها حاضر به عقب‌نشینی خواهند بود.

رجبی در ادامه گفت: تا به امروز چندین بار کارشناسان از سوی شهرداری برای کارشناسی قیمت آمده‌اند و قیمت کارشناسی خود را اعلام کرده‌اند، با اینکه مالکان هیچ گونه اعتراضی نکردند، ولی شهرداری زیر بار همان قیمت کارشناسی خود نرفته است و اعلام می‌کند که شهرداری در زمان حاضر بودجه به اندازه کافی برای تملک همه مغازه‌ها ندارد.

به گفته این مغازه دار خیابان ملت، در این مدت سه بار، توسط کارشناسان شهرداری و دادگستری قیمت این املاک کارشناسی شده و هر سه بار شهرداری اعلام کرده است، بودجه به اندازه کافی ندارد.

این مغازه‌دار در ادامه عنوان کرد: شهرداری از مالکان می‌خواهد ملک خود را در خیابان و بازار اصلی شهر با مغازه‌های کوچک پاساژهای خیابان دروازه فارسان و امامزاده تعویض کنند، که این تعویض، باعث ضرر مالکان می‌شود.

رجبی می‌گوید: مغازه‌دارانی که ملک خود را عقب‌نشینی نکرده‌اند، بلاتکلیف مانده‌اند برخی از ساختمان‌ها نیاز به بازسازی و تعمیرات دارد، که این مساله باعث شده مغازه‌داران بلاتکلیف مانده و نتوانند هیچ تعمیر و نوسازی را انجام دهند.

به گفته رجبی، اگر شهرداری مغازه‌های خیابان ملت را با املاک خود در خیابان گودال چشمه و کاشانی معاوضه کند و مابقی را از مالکان خیابان ملت دریافت کند، منصفانه‌تر است، تا پیشنهاد مغازه‌های پاساژهای خیابان دروازه فارسان  و امامزاده را مطرح کند.

تنها سه پلاک مغازه در خیابان ملت عقب‌نشینی نکرده‌اند

 مدیر حقوقی و املاک شهرداری شهرکرد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح تعریض‌ به خوبی خیابان ملت از طرف فردوسی به سمت فلکه آبی، پیش رفته است و تنها در این خیابان سه پلاک دیگر جهت تعریض باقی مانده است، که شهرداری در تلاش است در اسرع وقت عقب‌نشینی این املاک را هم به سرانجام  برساند.

بیگی در ادامه گفت: از این املاک ،یک ملک چون مالکیت مشاعی با شهرداری دارد، در دستورکار جدید قرار گرفته که در همین روزها برنامه عقب‌نشینی این ملک انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در رابطه با ۲ ملک دیگر نیز بعد از اینکه بحث منابع مالی شهرداری تامین شود، به سرعت در دستورکار قرار خواهند گرفت و تعریض انجام می‌شود.

بیگی، با اشاره به اینکه تعریض خیابان ملت در اولویت کارهای شهرداری قرار دارد، گفت: باید منابع مالی را بررسی کنیم و سپس در این مورد هر چه سریعتر تعیین تکلیف کرد و با صاحبان این املاک وارد توافق شویم، تا مشکل این خیابان رفع شود.

بازسازی خیابان ملت می‌تواند رونق اقتصادی را به این خیابان بازگرداند

رییس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در خیابان ملت به صورت تقریبی، بیشتر مغازها و املاک عقب‌نشینی کرده‌اند تنها چند درصد از این مغازه‌ها باقی مانده که این کار باید با توافق و رضایت مالک صورت بگیرد.

فرهاد رییسی ادامه داد: طی توافقاتی که صورت گرفته، امید است بزودی چند پلاک از این املاک باقی مانده نیز  عقب‌نشینی کنند، تا هر چه سریعتر مشکل این خیابان که مرکز اصلی شهر و بازار مرکزی شهرکرد است از این بلاتکلیفی خارج و رونق اقتصادی دوباره به این خیابان برگردد. 

رییسی، از خیابان ملت به عنوان نخستین خیابان شهری شهرکرد نام برد و گفت: این بازار به عنوان بخشی از تاریخ شهری شهرکرد محسوب می‌شود و مردم علاقه‌مند به بازسازی این خیابان هستند.

عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه تصریح کرد: بازسازی این خیابان باید در دو بخش اتفاق بیفتد، یک قسمت بحث بدنه این خیابان است که متاسفانه با توجه به اینکه شهرداری با  مشکلات مالی مواجه است،تاکنون در رابطه با بدنه اصلی این خیابان بازسازی صورت نگرفته است و باید در برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری قرار بگیرد.

به گفته رییسی؛ در برخی قسمت‌های این خیابان باید بافت سنتی به همان شکل باقی بماند و  این بخش‌ها تنها بازسازی شوند.

رییسی، بخش دوم بازسازی را مربوط به کف‌سازی این خیابان عنوان کرد و گفت:  این خیابان باید با  کف‌سازی مناسب به صورت پیاده‌محور بازسازی شود که امیدواریم این اتفاقات در همین دوره شورا به سرانجام برسد.

رییس شورای اسلامی استان، به وضعیت خیابان کاشانی اشاره کرد و ادامه داد: زیست شبانه‌ای که در خیابان کاشانی شاهد آن هستیم، را باید در خیابان ملت داشته باشیم، زیرا در خیابان کاشانی هنوز به اندازه خیابان ملت رونق اقتصادی  ندارد.

رییسی در پایان اظهار داشت: امید است، با طرح‌هایی که اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و ستاد بازآفرینی شهری برای خیابان ملت در نظر دارند، هر چه زودتر شاهد این باشیم که خیابان ملت از انقلاب به سمت فلکه فردوسی پیاده راه مناسبی شود و محوری برای زیست شبانه و در نتیجه، رونق اقتصادی این خیابان باشیم.

به گزارش ایرنا؛ خیابان ملت شهرکرد یکی از مهمترین محورهای ارتباطی و تجاری شهر است که دارای سابقه تاریخی در زمینه فعالیت‌های تجاری بوده است، علاوه بر اینها این خیابان یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی مرکز شهر چه در زمینه ترافیک خودروها و چه در زمینه عابرین  پیاده است.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری ستاد تنظیم بازار شهرکرد چهارمحال وبختیاری ستاد تنظیم بازار بلاتکلیف مانده مغازه دار خیابان ملت رونق اقتصادی ساختمان ها عقب نشینی اصلی شهر پیاده رو مغازه ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌

رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: مسئولان شهرداری سنندج به وعده خود مبنی بر محصور کردن و بستن مسیرهای دسترسی موتورسواران به پیاده راه خیابان فردوسی عمل نکرد. - اخبار استانها -

سرهنگ رضا همتی‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که چرا وعده برخورد و جلوگیری از ورود موتورسیلکلت‌ها به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج به صورت کامل اجرایی نشد و همچنان شاهد تردد موتورسواران از این مسیر و نارضایتی مردم هستیم؟ اظهار داشت: پلیس بعد از انتشار گزارش تسنیم، بلافاصله ورود و از آن روز تاکنون موتورسیکلت‌های زیادی توقیف و به پارکینگ هدایت شده‌اند.

وی گفت: البته شهرداری به وعده خود مبنی بر محصور کردن و بستن مسیرهای دسترسی موتورسواران به پیاده راه خیابان فردوسی عمل نکرده و باید این مطالبه مردمی را از آنان مطالبه‌گری کنید.

رئیس پلیس راهور استان کردستان با تأکید بر اینکه باید دستگاه متولی پای کار بیاید و وظایف خود را به درستی انجام دهد، تصریح کرد: البته طبق پیگیری‌هایی که از دستگاه قضایی انجام و حکم آن صادر شده است، چنانچه هر‌گونه اتفاق در این مسیر بیفتد یا شهروندی آسیب و صدمه ببیند، دستگاه متولی یعنی شهرداری مقصر شناخته می‌شود.

همتی‌زاده افزود: از خبرنگار تسنیم بابت پیگیری این مطالبه مردمی که در دستور کار ماست، تشکر می‌کنیم. چنانچه شهرداری مسیرها را ببندد، اجازه عبور و تردد هیچ گونه موتورسیکلتی را در این مسیر نخواهیم داد.

شهردار سنندج 20 فروردین ماه در پیگیری خبرنگار تسنیم عنوان کرد: مقرر شده که ساماندهی، نظم‌دهی و زمان عبور و مرو این مسیر به یک شرکت بخش خصوصی واگذار شود که تاکنون چندین بار فراخوان انجام شده و تا پایان فروردین ماه جاری مشخص می‌شود. 

سید‌انور رشیدی اذعان کرد: این مطالبه به حقی است و به معاون خدمات شهری دستور داده شده که این وضعیت را ساماندهی کند. حال با گذشت بیش از دو هفته از اردیبهشت ماه نه تنها این وعده عملی نشد بلکه همچنان شاهد جولان موتورسواران در این پیاده راه هستیم که نه تنها باعث بی‌نظمی، نگرانی و گله‌مندی شهروندان شده، بلکه چهره و سیمای شهری را نیز بر هم زده است و از سوی دیگر بی‌فرهنگی موتورسواران را نیز می‌رساند.

به گزارش تسنیم؛ براساس قانون تردد هر نوع وسیله نقلیه در سطح پیاده راه کاملاً ممنوع است، خبرنگار ما این مطالبه مردمی را همچنان تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی