Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گفت و گویی که به صورت زنده از شبکه اول سیما پخش شد به سوالات مطرح شده پاسخ گفت.

جدای از سوالات مجری این برنامه گفت و گو محور و پاسخ های رییس مجلس، برخورد مجری با رییس مجلس قابل توجه و تامل بود.

به نظر می رسید نوع سوالات و همچنین برخورد مجری شبکه یک با رییس مجلس با موارد مشابه گذشته متفاوت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این که مجری برنامه باید و حتما احترام مهمانش را به جای آورد از اصول حرفه ای یک مصاحبه کننده خوب است اما نوع سوالات و حتی نوع عبارات به کار رفته هم باید حرفه ای باشد.

نوع عبارات و جملات مجری یا خبرنگار باید به نحوی باشد که ضمن احترام به مصاحبه شونده این برداشت در مخاطب ایجاد نشود که بین خبرنگار و فردی که با او مصاحبه انجام می شود رابطه رییس و مرئوس برقرار است.

این اتفاق اما در گفت و گوی امشب شبکه یک از همان ابتدای مصاحبه روی داد. آنجا که مجری خطاب به قالیباف گفت:« آقای دکتر خیلی متشکریم که ما را برای این مصاحبه به حضور پذیرفتید».

یک مجری و خبرنگار حرفه ای جز در مواردی خاص که مصاحبه شونده از مقام بالای معنوی و مذهبی برخوردار باشد به مصاحبه شونده اش نمی گوید «خیلی متشکریم که مار را به حضور پذیرفتید.»

در هنگام سوالات هم مجری برنامه شبکه یک چنان با احتیاط و محافظه کارانه از رییس مجلس سوال می کرد که انگار کارمند قالیباف است و حال روبروی رییسش نشسته و سوالاتی باب دلخواه او مطرح می کند.

البته هیچ بعید نیست سوالات مطرح شده با مشاوران رسانه ای رییس مجلس هماهنگ شده باشد و مجری هم در این ماجرا بی تقصیر، اما لااقل نوع کلمات و عبارات و زبان بدن مجری می توانست حرفه ای باشد تا لااقل کمی از ایرادات مصاحبه اش کم کند.

خبرنیوز

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد رییس مجلس شبکه یک حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ بی‌رحمانه کین به هالند: بچه لوس و ننر!‏

به گزارش "ورزش سه"، دعوای رسانه‌ای بین ارلینگ هالند و روی کین ‏را اسطوره منچستریونایتد آغاز کرد و این درگیری ظاهرا به این زودی ‏به پایان نخواهد رسید. ‏

روی کین اولین بار در یک برنامه تلویزیونی گفت هالند بازیکنی در حد ‏لیگ دسته سه انگلیس است. آن روزها مدتی بود که هالند نه تنها ‏نمی‌توانست برای سیتی گلزنی کند در بازی‌ها عملکرد جالبی هم ‏نداشت. ‏

ولی ستاره نروژی دیشب دوباره به روزهای اوجش بگرشت و چهار بار ‏دروازه وولوز را باز کرد. این درخشش فرصتی برای هالند بود تا جواب ‏روی کین را بدهد. هالند گفت:" به آن مرد واقعا اهمیت نمی‌دهم". ‏

امروز مشخص شد که حرف دیشب هالند به روی کین برخورده است. ‏ستاره سابق یونایتد که مشخص بود از هالند خشمگین است کار را ‏به توهین کشاند و به اسکای گفت:" هالندی که ما دیروز دیدیم خیلی ‏خوشحال نبود. رفتارش مثل یک بچه لوس و ننر بود. به نظر من ‏بازیکنی که با سرمربی و ستاره تیمش مشکل دارد به تیم کمکی ‏نمی‌کند ولی چون دیشب بازی را بردند و او گل هم زد همه این را ‏فراموش کردند". ‏

دیگر خبرها

  • واکنش تند به پیشنهاد حذف سپاهان از فوتبال ایران
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • انتخابات مجلس|را‌ی‌گیری در۶۰درصد شعب«الکترونیکی»انجام می‌شود
  • آیلتس چیست؟
  • کاسانو: از نظر استعداد من از توتی بهتر بودم!
  • پاسخ بی‌رحمانه کین به هالند: بچه لوس و ننر!‏
  • تصاویری زیرخاکی از اولین مصاحبه حرفه‌ای مهران مدیری! (فیلم)
  • (ویدئو) تصاویر زیرخاکی از اولین مصاحبه حرفه‌ای مهران مدیری!
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان